Huis te koop topic

Discussie in 'De lounge' gestart door jumphola, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Wij hebben gister twee huizen bezocht. Die ene was 10 keer niks (excuus, maar het was veeeeel kleiner dan ik dacht). Die tweede zie ik mezelf helemaal zitten!!!
    Probleem is... dit huis is verkocht ovv verkoop eigen huis.

Nu hoop ik stiekem dat die koper heeeeel toevallig eigenaar is van het eerste huis waar wij zijn wezen kijken, want die raak je niet snel kwijt, (sorry eigenaar, maar jullie azen op mijn droomhuis!)

Maandag gaan we een bod uitbrengen en horen dan binnen 48 uur of het voor ons is! Duimen!!!

Nanoe2, Bailey07, Chickelasjen en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Zo hebben wij het ook gedaan. Gekocht onder voorbehoud van verkoop eigen woning. We kregen 6 weken de tijd om ons eigen huis te verkopen. Had het niet binnen die 6 weken gelukt, dan mochten we er van af zien. Wij hadden het wel zonder de 48 uurs clausule, dus dat er dan ook niemand anders een bod kon doen. Gelukkig werd ons huis een week na tekenen al verkocht :)

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Dit kun je laten opnemen als je wil maar is wel een risico.
    Hier konden we kiezen uit 4 biedingen dus zijn uiteraard gegaan voor degene met de minste rand voorwaarde

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Tuurlijk, als je meer bieders hebt.... Onze verkopers zijn een stel op leeftijd die bij de eerste kijkers (wij dus) gelijk een bod kregen. Ze waren hartstikke blij dat ze nu niet meer bezichtigingen hoefden te doen en gunden het ons. Daarbij wisten ze dat de verkoop in ons dorp ook zeer vlot gaat, dus ze wilden het wel. Wij blij, zij blij!

Bailey07 vindt dit leuk.
  5. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha ik ben echt zo nieuwsgierig waar jullie gaan wonen! Dit klinkt namelijk ook als waar wij wonen, al heb je natuurlijk best veel plekjes een kwartiertijd van Roosendaal af.
    Huis hier in de straat is zo'n 2w geleden verkocht geloof ik haha

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Als je de straatnaam wilt verklappen, kan ik zeggen of ons nieuwe huis daar staat ;)

7. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    maar dan is de overbruggingshypotheek voor jullie puur om de dubbele lasten op te vangen? betaald je overbruggingshypotheek elke maand wat uit of krijg je dat op je rekening dan?

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Klopt. Nee dat word direct met elkaar verrekend, hoeven we niets voor te doen, loopt immers via dezelfde maatschappij.
    We hadden berekend dat de lasten gedurende de bouwperiode ongeveer 20.000 zouden zijn.
    Omdat ons huidige huis ook een forse hypotheeklast heeft ( 5,9% rente) zou die 20.000 betekenen dat we of een jaar heel zuinig moesten doen of het van ins spaargeld moesten doen. Vonden we beide zonde.
    En met de huidige percentages merk je straks die 20.000 extra amper in je maandlasten

9. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    @Yeuu Spannende dag vandaag, succes!

Yeuu vindt dit leuk.
  10. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Haha ik ga bijna mee raden, kom alleen niet uit Roosendaal. Wij hebben getwijfeld tussen Kruisland en Zeeland. Uit eindelijk is het op eiland Tholen geworden. Kom eigenlijk uit bergen op zoom en zou niet meer terug willen zo lekker rustig!

11. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Tholen heb ik ook naar gekeken, maar na alle Rotterdamse en Haagse hectiek, leek mij dat TE rustig... Vandaar nu de keuze voor Bergen op Zoom.

Maan14 vindt dit leuk.
  12. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Bergen op zoom is ook leuk. Maar licht echt aan de wijk waar je gaat wonen
    Oost is echt not done met een paar straten als uitzondering. Woonde zelf in noordgeest, fijne wijk die ook in trek is daar door hebben we ons huis binnen een week kunnen verkopen.

13. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Bedankt voor de info! Jullie hadden dan wel een aardige overwaarde op jullie oude huis denk ik? Hier moeten we het nog laten taxeren dus blijft nog even spannend!

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ja uiteindelijk wel maar dat stond los van de hypotheek voor het nieuwe huis.
    In de aanvraag zijn we er nl vanuit gegaan dat we het huis met verlies zouden verkopen.
    Succes!

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik wilde je een pb sturen maar dat gaat niet.

16. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Gageldonk is oost?
    We zitten nu volgens mij redelijk noordelijk, dichtbij Halsteren.

17. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Jaa dat klopt, en word toch als de mindere wijk van bergen gezien. Al is het nieuwbouw er wel mooi! Jaa richting halsteren is noord. Onze oude achtertuin grensde aan Halsteren.

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij zijn vrijdag wezen kijken bij een huis dat we heel graag zouden willen kopen. Het wordt wel een mega-project qua renovatie en daar zie ik verschrikkelijk tegenop.
    Deze week krijgen we het bouwtechnisch rapport dat we over kunnen nemen van iemand die het vorig jaar al bijna gekocht had. Dan eens kijken wat er echt moet en wat er ook nog even kan wachten. En dan nog eens kijken met een aannemer om een schatting te maken van de kosten zoals wij het willen hebben.

Mijn hoofd loopt wel om nu, we moeten zo ontzettend veel beslissingen nemen als we dit doen. Er moet heel veel gebeuren. Het is een enorm huis, met prachtig vrij uitzicht over de polder, maar het is heel ouderwets allemaal. En ik twijfel ook of ik nou echt wel zo'n enorm groot huis wil hebben. Het plekje is prachtig, maar slaapkamers van 30 m2, een woonkamer met keuken van 80 m2..... zit ik daar nou echt op te wachten?

Ons huidige huis gaat bij verkoop wel wat meer opbrengen, dan we hadden verwacht. De makelaar die we nu gesproken hebben wil hem vrij scherp inzetten en dan kijken of hij kopers tegen elkaar kan laten opbieden. Ik ben daar niet zo voor eigenlijk, maar hij zegt dat ze waarschijnlijk over elkaar heen gaan rollen voor ons huis. Het schijnt erg gewild te zijn.
    Donderdag komt er nog een makelaar.

Het gaat allemaal niet heel snel gelukkig. De eigenaar van dat grote huis heeft nog niets anders en wil eigenlijk helemaal niet weg. Maar zijn vrouw wil kleiner gaan wonen omdat ze hoogbejaard zijn. Dus zij moeten nog wat zoeken, verhuizen, dan moeten wij nog flink verbouwen, het duurt misschien nog wel een jaar voordat we er wonen, dus ik kan nog even wennen aan het idee.

Wij hebben straks dus ook een tijd dubbele woonlasten + grote verbouwingskosten. Dat wordt wel even krap, maar we kunnen het wel hebben. Het grappige is dat dit huis 3x zo groot is als ons huidige huis en de oppervlakte van de grond 4x zo groot, terwijl de maandlasten straks maar een paar honderd euro meer zijn. Maar goed, wij steken er ook wel heel veel eigen geld in, om niet met te zware lasten te zitten.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Gageldonk zou ik zelf ook niet graag wonen. Je zit overal te ver vanaf en idd de buurt (of de naam die de buurt heeft, want in de nieuwe stukken zal het best prettig wonen zijn)

20. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Spannend zeg! Het klinkt wel als een heerlijk huis met ruimte voor je drie zonen!
    Laat je goed informeren over alle bijkomende dingen.
    Wij hadden een huis gevonden uit 1924 maar hebben toch maar afgehaakt toen we zagen hoe de echte staat eigenlijk was.

Morgen avond gaan we bezichtigen, donderdag komt de makelaar hier langs met het verkoop contract voor onze huidige woning en donderdag ochtend gaan we nog een huis bezichtigen.

Ben benieuwd of er wat tussen zit!

Deel Deze Pagina