Wij doen eerst kopen en dan verkopen maar alleen omdat we met een (grote) hond geen huurwoning in de wijde omgeving kunnen vinden. En we durven het risico niet te nemen dat we het huis verkocht hebben en dan geem andere woning hebben gevonden. Maar... hey is veel gunstiger om eerst te verkopen. Dan kun je een bod doen zonder voorbehoud van verkoop andere woning. Het huis met tuin op noordoosten is al verkocht... meteen na de bezichtiging van vanmorgen hebben die mensen een bod op gedaan.
Wij zijn aan het bouwen dus feitelijk hebben er eerst gekocht en nu gaan we verkopen. Gisteren de opdracht gegeven om het te koop te zetten. Binnenkort een afspraak maken voor de foto’s en dan voor de kerst op funda! We willen heel graag direct over dus de kopers zullen wel moeten wachten tot het huis klaar is. Dat zal rond de zomer zijn. Is dat in deze markt te lang wachten? We zijn al flink aan het pakken. Alleen de ‘lopende zaken’ willen we laten staan. Maar dat zijn er nogal veel met drie kids. Dat wordt nog veel ruimen voor elke kijker. Hier in het zuiden is de markt nog niet zo snel dat we het risico van een ‘kijkersavond’ willen nemen.
@Bioluun ik denk niet dat dat te lang wachten is voor kopers. Wij kochten zelf eind mei en krijgen maandag pas de sleutel.
@Bioluun nee hoor, juist in deze markt heeft de verkoper voordeel. Voor starters maakt het niks uit, voor huurders ia het gewoon wat langer wachten en mocht het een koper zijn die zijn huis nog kwijt moet dan heeft hij daar de tijd voor. Voor ons zou het ideaal zijn
Hier eerste gekocht en toen verkocht. Geloof mij doen we anders nooit! Maar wij wilden in een bepaalde wijk komen en daar gaan de huizen mega snel! Maar het is absoluut niet goed voor je hart en gestel geloof mij! Ik heb echt in de zenuwen gezeten! Goddank werd ons huis verkocht binnen 6 dagen maar ik heb echt slapeloze nachten gehad. En nu met nog maar 3 weken te gaan tot de verhuizing heb ik daar weer slapeloze nachten van haha. Verhuizen is niet mijn ding zeg maar!
Nog bijna 3 weken te gaan tot de sleuteloverdracht en ik begin hem nu toch wel te knijpen. Mijn huis staat vol met lege dozen en ingepakte dozen en ik ben mijn eigen plekje kwijt. Ik kan niet wachten tot het zover is dat hier de verhuiswagen staat en we die kant op gaan. Alles begint zich op te lossen scholen voor de kinderen zijn geregeld, deze weken een heleboel keer naar de stort rijden en de kringloop en dan is het nog de laatste dingen inpakken.
Ja! We hoeven alleen te schilderen en op de bovenste 2 etages een nieuwe vloer te leggen.Ik heb ook telkens het gevoel dat als wij verhuist zijn ons gezinsleven pas echt gaat beginnen. Wanneer krijgen jullie de sleutel?
Wij pas over 3 weken ongeveer! Haha en de volgende dag verhuizen we al! Nou hebben wij de mazzel dat er werkelijk niets aan dat huis hoeft te gebeuren dus we kunnen snel over. Ook lekker voor de kinderen want dan hebben ze 3 weken om te wennen eraan voor school etc weer begint.
Oh maar dat is ook heel snel! Ja dat is inderdaad wel heel fijn zeg, hadden die mensen het dan net geschilderd of zo? Bij ons zat er boven tapijt, maar ik ben echt heel allergisch voor huisstofmijt dus dat word hem niet.
Wij hebben ook eerst gekocht. Een jaar lang zowat niets wat naar onze zin was, of het was al verkocht. Wel hebben wij gekocht met een clausule dat we 6 weken de tijd hadden om onze eigen woning te verkopen. Als dit niet binnen de 6 weken had gelukt, mochten wij er kosteloos van af. Je moet wel het geluk hebben dat de verkopers van je nieuwe woning hier in mee willen gaan. Ons huis werd uiteindelijk binnen een week na het tekenen van ons nieuwe huis in de verkoop gezet en verkocht voor de vraagprijs
Wij hebben eerst verkocht. Maar dat kwam omdat we zeker wilden zijn dat ons huis verkocht was, voordat we grond zouden kopen bij de gemeente. In januari verkocht en 12 juli de overdracht. Optie op de grond moesten we keer op keer verlengen en uiteindelijk bleek dat we het financieel niet rond zouden krijgen. Toen hebben we dus gekocht en gelukkig stond er 1 huis te koop die binnen ons budget lag en helemaal naar onze wens was. Dus een bod gedaan, dag later kwam er een tegenbod met als voorwaarde de overdracht op 1 oktober. Dat hebben we geaccepteerd. Wij hebben 3 maanden bij mijn schoonouders ingezeten, wat wel goed is gegaan, maar wat ik never nooit meer ga doen. En nu zitten we hier ruim 1,5 maand en het bevalt zo goed. Ben er heel blij mee.
Ik kan ook niet meer wachten! 7 december eindelijk de sleutel, kijk er zo naar uit om m’n spullen weer uit te pakken en een plekje te geven. Die dozen in huis bevallen me maar niks. En ook voor de kinderen een stukje rust!
Heel veel succes en plezier vandaag!!! Geniet ervan! Hier loopt vandaag de financiering af voor onze kopers dus nog 1 dag spannend en dan is deze spanning ook weg! Vandaag maar weer verder met inpakken. Ik heb even een week rust gehouden op aanraden van zowat iedereen want ik denderde maar door en mijn lichaam trok het echt niet meer. Volgende week de laatste week dus dan heb ik alle energie nodig die ik maar nodig zal moeten hebben. Wat hebben jullie in de laatste week allemaal nog gebruikt? Ik denk erover om van alles 4 of 6 borden over te houden en de rest in te pakken. Deze week even de bedden te verschonen zodat alles redelijk schoon is als het op bed komt. Maar hoe hebben jullie dat gedaan?