@MiniMe81 ik herken je gevoel. Ons huis staat sinds net voor de kerst te koop. Wel veel kijkers (13 nu) maar nog niemand heeft een tweede bezichtiging gedaan oid. Ik denk dat we wat ongeduldig zijn Wij hebben ook een mooie starterswoning. Ik zou er zelf wel eea aan doen (keuken, vloer, verven) maar dat lijkt me niet afschrikwekkend.
Spannend @MiniMe81 ! Wil je (via pb?) Delen in welke stad je woont? Wij zijn op zoek naar een huis in een middelgrote stad in Limburg We zijn zelf van de week buiten ons zoekgebied bij een huis gaan kijken. Zou alleen 20 minuten fietsen naar de basisschool zijn, helft van de route zonder straatverlichting... dus dat gaat m helaas niet worden.
@Bioluun : nee vind ik niet afschrikwekkend. Ik zou het zeker niet erg vinden om de keuken en vloer te vervangen, mits het past binnen budget. Dan heb je wel gelijk iets helemaal naar je eigen smaak. Maar starters kunnen daar moeilijk doorheen kijken heb ik het idee. Verven moet je eigenlijk altijd. @Lelie137 : We wonen in Weert, 3 min fietsen naar basisschool, 7 min fietsen naar de stad Misschien valt het ook tegen omdat we zelf wel heel enthousiast over ons huis zijn. We zouden hier nog zo 10 jaar kunnen wonen. We willen verhuizen puur voor de hypotheek en rente (we hebben nog 6,1% )
Morgen staat ons huis 3 weken te koop. Alleen de eerste week 2 kijkers gehad, daarna is het stil gevallen. Ook geen nieuws of bericht van de makelaar. Is dat normaal? Ik verwacht wel wat meer van een makelaar, dat hij ons op de hoogte houdt. Maar ja, misschien is er gewoon helemaal niks te vertellen. Wat zouden jullie doen? Weer zelf bellen? (Hebben er al een paar gedaan overigens
Het schijnt in januari niet heel gek te zijn dat er dan minder interesse is. Ik zie bij ons in het dorp de afgelopen maand ook niets nieuws te koop komen. Maar de interesse in het algemeen lijkt wel minder te worden ja. De prijzen zijn natuurlijk torenhoog en van de week in het nieuws dat de rentes weer gaan stijgen. Dat helpt niet echt mee natuurlijk. Neemt niet weg dat je nog steeds wel in de beste tijd van de afgelopen 6 jaar zit. Geduld is denk ik het toverwoord
Heb je een link van je huis? Ik heb ooit ergens gelezen dat januari de slechtste maand is betreft een huis dat verkocht wordt. Limburg gaat het sowieso niet zo snel met de verkoop (behalve bepaalde populaire wijken in maastricht) als in andere provincies.
Ik kan link niet delen, want hij opent automatisch in de Funda app. Adres is Buitenwiek 4 in Weert. Weert is geen Amsterdam natuurlijk, maar de meeste huizen worden toch redelijk snel verkocht. Ik heb ook aak gelezen dat januari net zo slecht is als de zomervakantie. Vanaf vandaag moeten de bezichtigingen dan gaan komen toch Als je nog tips hebt, hoor ik ze graag!
Denk het ook, en geduld is niet onze sterkste kant Ik zie inderdaad ook nauwelijks nieuw aanbod op Funda komen. Dus dat is nog een ander probleem. Als we ons huis verkocht hebben, moeten we ook zelf nog iets vinden
Dat was voor ons ook een probleem en wij hebben wel eerst gekocht na een zoektocht van ruim een jaar. Maar we wisten ook wel heel zeker dat ons huis gewild was. Het was binnen een dag na de eerste bezichtiging verkocht.
Ik heb net je huis even bekeken. Altijd leuk om te doen. Wat mij opvalt is dat de indeling heel lastig is met tv voor het raam. Verder vind ik het een leuk huis, maar weet niet of de prijs ook te hoog is? Als ik kijk wat er de afgelopen 4 maanden verkocht is bij jullie in de buurt is het meeste lager. Ook de zonnepanelen ter overname? Maar iig, het staat nog maar 2 weken te koop en januari is een slecht maand, komt vast goed!
Bedankt voor je reactie. We hebben de tv altijd op de plek van de grote witte kast gehad. Dat is eigenlijk logischer, maar we vonden deze indeling zelf leuker (Een keer wat anders). Ik moet wel toegeven dat het op de foto's misschien beter uit zou komen als we het weer anders zouden zetten, dan staat de bank ook weer tegen de muur, dus een ruimer idee. Ik heb het de makelaar nog gevraagd van te voren, maar hij vond het wel een gezellig hoekje zo. De zonnepanelen gaan via een subsidieregeling, die hebben we pad sinds oktober. Vandaar ter overname. Ik denk dat het huis niet te duur is, als ik vergelijk met wat er verder te koop staat (incl garage, carport, energie label A, vrije tuin, zolder die af is)
Lastig is het sowieso om je huis zo op de foto te krijgen dat je een realistisch beeld krijgt van je huis. Het moet ook zeker niet (teveel) tegenvallen als je binnenloopt. Kun je op funda kijken maar hoe vaak de woning bekeken wordt? Wij zitten nu, 4/5 weken na start verkoop, elke dag op 40-50 views.
Ik heb even gekeken. Als het huis niet snel verkocht wordt vermoed ik dat het komt de vraagprijs in verhouding met wat er gemoderniseerd moet worden. (niet verkeerd bedoeld maar veel mensen willen en vaak kunnen ze 275.000 niet betalen vooral niet nu KK zelf volledig inleg is en als ze dan graag de badkamer, keuken en vloer willen aanpassen kost dat ook nog extra geld) Qua ruimtes is het juist goed en afwerking ziet er wel super uit!) Zelf zou ik ook voor op de foto de bank anders zetten en een foto maken van diepte van je huis (lengte woonkamer) dan uit zicht dat veel ruimer en groter. Ook hier kunnen veel mensen helaas niet doorheen kijken en als ze dan de foto’s zo zien willen ze vaak niet eens komen kijken. Ik heb het idee dat bij veel foto’s vanuit verkeerde hoeken zijn genomen maar ik weet niet of dat nu aan mij ligt Ik duim voor je dat het huis snel verkocht mag zijn
Dank jullie wel! Ik vind ons huis in het echt mooier en gezelliger dan op de foto's. Dus dat is een voordeel, het lijkt ook niet groter dan het is. Maar goed, die foto's moeten wel kijkers trekken. Er staat een soortgelijk huis om de hoek bij ons (nog niet op Funda), met wel een mooie vloer en keuken, voor 309900! Dus als ik dat vergelijk vind ik onze prijs niet te hoog. Voor 35000 kun je best veel doen Toevallig belde de makelaar vanmiddag dat er volgende week weer iemand komt
De eerste dag hadden we bijna 1500 hits. Daarna uiteraard wat minder, maar gemiddeld nog wel 80 per dag.
@Luna86: wanneer gaan jullie kijken? Nou, de bezichtiging van vrijdag is vandaag geannuleerd Dus weer niks om op te hopen
Balen @MiniMe81 Bij elke bezichtiging krijg je toch weer een beetje hoop he. Ik weet wel dat ik na dit avontuur heel wat minder gemakkelijk zelf een bezichtiging zou aanvragen. wat een teleurstelling.