Vandaag mail van de makelaar met wat info over het huis. We wisten nog helemaal geen vraagprijs. Het valt ruim binnen ons budget. We zijn dus helemaal happy. Tot nu toe hebben we nog steeds alleenrecht. Dit moet hem gewoon worden! De keuken moet vervangen worden. 4 slaapkamers en een deel van de garage is opgegeven voor een bijkeuken. Dan blijft er nog steeds 1 volledige garage over. We willen van die bijkeuken een kantoorruimte maken. De keuken verplaatsen zodat er een woonkeuken kan komen. Zonder het huis gezien te hebben van binnen maken we al plannen hopelijk voldoet het aan onze verwachtingen maar dat denk ik wel Het voldoet tot nu toe aan al onze wensen. We gaan zaterdag kijken! Mijn vader gaat mee. Die heeft veel verstand van bouwen en verbouwen dus heeft een heldere kijk. Nog een puntje, het is een vraagprijs. Valt er dan nog wat te onderhandelen? Of moeten we direct de vraagprijs bieden zodat er geen ruimte voor andere kopers komt?
Spannend @Luna86! Als het echt jullie droomhuis blijkt te zijn, en het valt ruim binnen budget, zou ik denk ik wel de vraagprijs bieden. Anders is de kans aanwezig dat ze het alsnog op de markt zetten. Ik baalde heel erg vandaag, maar ik kan het nu alweer wat nuchterder bekijken. We willen eigenlijk niet weg hier, het is puur vanwege de hypotheek. Dus we zijn ondertussen ook al plannen aan het maken voor het geval we hier blijven (nieuwe vloer, nieuwe frontjes keuken, slaapkamer op zolder etc), en daar word ik ook wel blij van
@Luna86 : misschien kan je vader trouwens ook inschatten wat de kosten zullen zijn van alles wat jullie willen doen (en dat bij de vraagprijs optellen voor je eigen overzicht) Plus je kunt een rapport opvragen bij kadaster, om te kijken wat het echt waard is en waarvoor andere huizen in de buurt verkocht zijn. Zo krijg je een beter beeld of het een realistische prijs is.
Nee helaas. We hebben nog maar twee bezichtigingen gehad. De ene vonden het te klein, de andere vonden het te duur in verhouding met wat ze nog wilden doen. Verder hebben we wel redelijk veel hits op Funda elke dag (gemiddeld 85 doorklikkers), maar waar ze op afhaken om niet te bezichtigen.... geen idee.
Jullie hebben dus die twee keer gewoon helaas pech gehad, ik ga voor jullie duimen dat het huis snel verkocht is. Dagelijks 85 hits vind ik trouwens wel veel zeg!
@MiniMe81 succes met de verkoop. Op zich is het wel een heel gewilde wijk dus ik zou zeggen dat het wel goed moet komen. Prijs vind ik ook zeker niet verkeerd. Maar kan me voorstellen dat je een grotere opkomst had verwacht!
@Ysabella ja juist gezien het aantal hits, verwachtten wij wel meer. Maar er zijn natuurlijk zoveel dingen waarop iemand kan afhaken. We wachten rustig af (Nou ja niet echt haha, we doen alsof) @Koraal82 : je komt uit de buurt?
Ons huis staat sinds vandaag ook op Funda. We hebben totaal geen haast want we hebben nog niks anders op het oog en zijn er ook nog niet uit wat en waar precies. Mede daarom hebben we ons huis ook 10.000 hoger geprijst dan de makelaar wilde. Het is instap-klaar, 2onder1 kap met garage. Wel in een klein dorp waar de huizen niet zo snel verkocht worden en ook de wijk spreekt niet iedereen aan. Maar: geen haast, we zien het wel... En toch vind ik het wel erg spannend!
Wauw, ik hoor net dat we a.s. vrijdag 2, en maandag nog 1 bezichtiging hebben! Ben benieuwd! Gelukkig morgen de kids op school, dan flink aan de poets
Inderdaad... maargoed dan moet er nog wel iemand een (aannemelijk) bod gaan doen.. Wij hebben zelf nu ook 5 huizen bezocht en nog geen bod gedaan, allemaal toch net niet. We gaan het zien
Wij gaan in april verhuizen. We hebben mid november ons nieuwe huis gekocht. Eind november kwam ons huidige huis in de verkoop. We hadden verwacht dat het heel snel zou gaan maar wat viel het tegen. Gelukkig nu wel verkocht onder voorbehoud onder goede voorwaarden en zo komt het allemaal toch nog goed maar het heeft heel veel stress opgeleverd. Gelukkig kunnen we ons vanaf nu volledig richten op de verhuizing. Morgen afgesproken met de bewoners van ons nieuwe huis zodat we kunnen kijken wat we precies gaan doen in de 2 weken die we hebben om te gaan klussen. Voor iedereen die het huis nog te koop heeft. Ik duim voor jullie op een voorspoedige verkoop
Wij hebben legen weer twee kijkers. En vrijdag nog één. Dan hebben we er 18 gehad ondertussen. Dus ik ga weer poetsen!
Nee hoor, ik sprak van de week een moeder op school die deze week bezichtiging nr. 88 kreeg. Wel met resultaat, want ze zijn eindelijk verkocht onder voorbehoud
Fijn Fijn dat het nu verkocht is! Maar wat een stress geeft het he. Eerst om het huis verkoopklaar te maken, en dan wachten tot het verkocht wordt.
@Bioluun : ik ga voor jullie duimen! 18x is scheepsrecht? @Lief of Stoer : 88x??? Pff zolang had ik het niet volgehouden hoor. Word je toch helemaal simpel van