Ik zou het zo laten. Mensen kijken toch vooral naar de sfeer in huis en als het huis zelf in prima staat is zie ik het probleem niet. Die stoelen blijven toch niet staan
Super leuk om al die huizen te zien! Wij hebben onlangs ook ons huis verkocht. Hierbij de link.. https://www.funda.nl/koop/verkocht/utrecht/huis-40508916-tweede-westerparklaan-103/ En dit gaat het worden, dan het wittige puntige huis en dan in een donkere steen.. https://www.ansmolmakelaardij.nl/aanbod/woningaanbod/beneden-leeuwen/koop/huis-3694052-Koolzaadveld-41/
Nou, dan zal ik eens een link van ons gekochte huis neerzetten. Die keuken is ongeveer even oud. Zie het verschil .... https://www.funda.nl/koop/hoeven/huis-86903444-mgr-van-dongenlaan-32/
Ik blijf wel versteld staan van de prijsverschillen hoor. Zag net in de link hierboven een vrijstaand huis voor 389.000. Daar koop je hier een rijtjes huis voor van zo een 130 m2
Wat leuk dat jullie daar ook aan het kijken zijn. De volgende fase gaat in september de verkoop in dacht ik.bij ons zijn ze nu begonnen en in februari ongeveer klaar. Zijn jullie bekend in Beneden-leeuwen?
Dat verbaasde mij ook. Ik zag hier een hoekwoning van 225 m2 voor 375.000. Hier zou je daar nog geen 2 ton voor betalen. Onze 2-kapper stond te koop voor 239.000 met een perceelopp. Van 295 m2.
Ja klopt inderdaad! Ze zouden eigenlijk juni in de verkoop gaan maar het is nu uitgesteld naar september, hoop dat dat wél door gaat! Opleverdatum verwachtte ze dan december 2019, dus dat duurt nog even. We zijn wel redelijk bekend daar ja!
Dat scheelt dan wel dat je een beetje bekend bent daar. Over 2 maanden gaan wij al verhuizen met de meiden zodat ze daar op school starten na de grote vakantie. We gaan dan tijdelijk op een camping wonen in een ruim chalet. Wij kennen helemaal niemand daar dus erg spannend. Wat voor soort woning zouden jullie willen?
Zoals je weet waren wij ook op zoek naar een woning in beneden leeuwen. Wij baalden ook dat de nieuwe fase weer was uitgesteld. We hebben vorige week op een bestaande woning waar nog wel het een en ander aan moet gebeuren een bod gedaan en die is geaccepteerd nu bezig met de financiering. Als het doorgaat wonen wij in november ook daar
Leuk! Wereld is maar klein haha. We willen een hoekwoning of gewoon een tussenwoning. Hebben helaas niet zoveel budget voor vrijstaand of twee onder een kap. Zitten wel een beetje in twijfel want willen het liefst zsm verhuizen ivm komst van de derde en we hebben nu maar 2 slaapkamers. Maar als we moeten wachten op nieuwbouw dan duurt het allemaal nog heel lang
Wat fijn dat het gelukt is! Nu dus spannend met de financiering en dan ideeën opdoen met jullie plannen voor de verbouwing. Moet er veel gebeuren?
Ja ben heel benieuwd en onze 1e koopwoning dus sowieso wel spannend allemaal.. Moet een nieuwe badkamer in en andere keuken en verder wel alles opnieuw verven enzo en nieuwe vloer. Gelukkig wel snel realiseerbaar want ik hou er niet van om nog jaren in een huis te zitten wat niet naar m'n zin is haha.
Even een vraag over spaargeld. Wij hebben door veel financiële tegenvallen niet kunnen sparen en hebben zelfs een deel van ons spaargeld op moeten eten. Nu hebben wij al wel een huis gekocht zo'n 6 jaar geleden en waarschijnlijk wordt het huis met overwaarde verkocht. Ook hebben wij natuurlijk al wat afgelost en dat nemen wij mee naar ons volgende huis. Er is ons verteld dat we de makelaarskosten en andere kosten kunnen financieren uit de overwaarde. Maar is het voor de bank ook nodig om minimaal de eigen inleg op je spaarrekening te hebben? Of maakt dit niet meer uit omdat we al een huis hebben? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben zo bang en zenuwachtig dat het niet gaat lukken.
Je kunt nog maximaal 100% financieren. Als je overwaarde meeneemt en dit op de hypotheek in mindering brengt, kun je die kosten gewoon meenemen in je hypotheek, zolang de totale hypotheek maar niet boven de 100% van de woningwaarde uitkomt. Het zou kunnen dat als je koopt en je zelf nog niet verkocht hebt, dat je dan voor minimaal een jaar aan geld ter hoogte van de nieuwe maandelijkse lasten (maal 12 dus) op je rekening moet hebben staan. Wij hebben dat zelf aan moeten tonen ondanks dat we al verkocht waren, maar de ontbindende voorwaarden nog niet verlopen waren.