Hellup! We zijn sinds kort verhuisd naar een dorp.. omgeven door weilanden.. lekker rustig.... zou je denken... Maar nu zitten we nog in de verbouwing.. zo is bijvoorbeeld de keuken nog niet af... en nu zie ik net een MUIS over het aanrechtblad rennen! Hij had een plastic mesje in zn bek waar ik net leverpastei mee heb gesmeerd Hij liet hem vallen toen ik gilde, en de hond begon te blaffen. Iemand tips om dat beest WEG te krijgen? Ga morgen een muizenval halen (wel een muisvriendelijke want dood hoeft ie nou ook weer niet). Zit nu steeds heel hard te zingen zodat ie wegblijft.. want de radio doet het nog niet
wuahahaa! sorry Ik zou zeggen... lekker blijven zingen als dat helpt.. Weet alleen niet of je nieuwe buurt er zo vrolijk van word
straks ook niet poetsen dan.. blijven ze plakken voor ze binnen zijn ... Nee zonder gein...zou het niet weten hoe je hem nu gelijk weg krijgt! Morgen indaad wat valletjes halen! Succes of liever sterkte
verdorie.. stom beest komt op mn gezang af ofzo Heb nu water met schoonmaakazijn op het aanrecht gezet.. hoop dat ie dat vind stinken ofzo misschien toch maar overwegen om zo snel mogelijk een kat aan te schaffen. (heb een hond.. franse bulldog.. die snapt er maar niks van)
haha een kat helpt ook niks hoor! Teminste niet mijn kat Maar met een val gaat die toch ook dood? wij hadden toen een ton cavia voer en daar gingen me met zijn alle in hehe alleen was de ton zo groot dat ze er niet meer uitkwamen! Me vader had ze 3 min lopen in het park eruit gegooit..... volgende dag zaten ze er alle 6 weer in Dus als je hem vangt zou ik hem mooi heel ver weg dumpen!
als ik de auto thuis had dan ging ik direct een kat kopen.. of een muizeval.. Maar daar heb ik nu zo weinig aan....... vies beest!
Mijn ouders hebben ook muizen in de tuin en mijn vader spiest ze altijd op aan zn zelfgemaakte speer als hij in de zomer in de tuin zit.. Walgelijk vind ik dat altijd.. Maar goed het is bij hun dan ook soms echt te gek voor woorden met die beesten. Ze hebben ook een hoop vallen en gif liggen en dan nog zie je ze overal wegfloepen. Kun je niet een ongediertebestrijder bellen? Die zullen ook wel "muisvriendelijke" manieren hebben om er vanaf te komen.
De laatste keer dat ik zo iemand gebeld had ( er zat een muizen nest voor de flat, onder de tegels, dus alle tegels sprongen omhoog) kwam die eraan met een schop, en hakte ze allemaal in stukjes.. in een zak en verderop in de kliko... anders blijven ze terug komen zei die.
sommige muiZen zijn best wel lief haha je zal wel geschrokken zijn ja, loopt daar ineens een muis met een mesje rond. Zou er wel snel wat aan doen want als ze er eenmaal zitten blijven ze terug komen.
dit is een muisvriendelijke muizenval, je vangt ze levend en laat ze weer ergens anders los (bij je schoonmoeder of zo ) een klem vind ik zelf wat zielig maar dat moet je zelf maar beslissen.
Ja! zoiets! dat ze gewoon gevangen zitten.. en dan eh... met de auto ergens anders heenbrengen ofzo Kreeg al het advies om met een pollepel op zn kop te slaan of hem met deo te bedwelmen (ja, heb meerdere hulplijnen gebeld) Maar dat vind ik dan weer sneu
In ons vorige huis hadden we er ook veel last van. "Muisvriendelijke" oplossingen geprobeerd, maar ze blijven terug komen als ze bij jou thuis een lekker plekkie hebben gevonden. Na een half jaar lang dagelijks minstens één muis langs te zien komen en er 16(!) te hebben gevangen en buiten weer uitgezet te hebben, hebben we uiteindelijk toch maar gif gebruikt... 8 dode muizen gevonden en toen waren we er vanaf....
als je weet van waar ze komen , dan kun je daarin panty proppen want het schijnt dat muizen niet tegen panties kunnen .... omdat panties statisch kunnen zijn kunnen ze er niet in krabben hoop dat je er wat aan hebt
dr vloog er hier net één voorbij!AaAaAaAaHHH! gelijk muizenvallen zetten. ik vind dat heel zielig voor die beestjes, maar voordat je het weet heb je een plaag..