Mijn appartement staat al 5,5 jaar te koop en heb 'al' 2 kijkers gehad... Ik woon al die tijd al bij mijn vriend en ben mijn woning maar gaan verhuren via de leegstandswet. Succes! Hopelijk gaat het bij jou iets sneller
Wij hadden onze woning binnen een week verkocht. Maar ik ben gek op huizen inrichten en funda bekijken. (Nu eindelijk een beetje afgekickt) Ik had alle trucs gebruikt.. Het huis opgeknapt.. Alvast leeggeruimd.. Kleden weggedaan, lijkt de ruimte groter. Nieuwe planten, gordijnen fris gewassen. Badkamer zoveel mogelijk leeg. Dakterras gezellig aangekleed..Pietje precies geweest bij het foto's maken..dat is het allerbelangrijkste..en toen de 1e kijkers kwamen kijken, had de hulp nog even alles gesopt.. En gezorgd dat het uitzicht op de buren leuk was (even zijn ramen gezeemd, leuke plant gegeven en zijn gordijnen ook gewassen haha) (al een week eerder hoor, zodra mensen interesse hebben, rijden ze eerst door de straat om de buurt te verkennen) Je moet denken als een koper en zou je huis bekijken..
ohh allemaal schrikbarende lange tijden... met uitzonderingen dan... wij doen ook mee met de openhuizen route, een linkje wil ik best geven maar dat dan wel via PB is toch wat prive he... ik duim voor ons allemaal ok
Wij zijn de afgelppen weken druk huizen wezen kijken maar sommige huizen... Wat een kelerezooi zeg. Overal bende, vieze vaat, overal wasgoed en zelfs x nog pleepapier in de wcpot. Hoe graag wil je je huis verkopen dan??
Bij ons komt de makelaar volgende week foto's maken. Vind het heel spannend. Wel jammer dat dat net na de open huizen route is....
Herkenbaar Hier ook geen haast oid, we willen gewoon wat groter maar het is geen noodzaak ofzo. De eerste paar weken kijk je iedereen die voorbij komt naar binnen Bij de eerste kijker was ik ook bloednerveus! Alles zag er perfect uit. Mijn vriend zei ook dat het huis er nog nooit zo schoon had uitgezien Maar goed, we zijn nu 10 maanden, een aantal kijkers en een bijna verkoop verder maar ik ben al een heel stuk makkelijker geworden in alles. A.s zaterdag open huis maar ik maak nu écht niet alles meer zo aan kant als in het begin hoor
Wij kregen de eerste kijkers na 2 weken toen ons huis op funda stond dus best wel snel eigenlijk in die week hadden we 4 kijkers
Ik woon wel in België, maar dit huis heeft exact ... een week te koop gestaan . Ik denk dat de oude eigenaars of het immo-kantoor minimum 10 kijkers (die de volgende dagen nog gingen komen kijken of voor de tweede keer gingen komen) hebben moeten teleurstellen dat de boel zo snel verkocht was. Wij wisten gewoon héél goed wat we wilden, dat dit ons droomhuis was en hoe ver de financiën reikten . Er zijn ook keren geweest dat we een huis zagen verschijnen op Immoweb (ik denk een beetje de Belgische tegenhanger van funda), dat we belden voor een afspraak en dat de boel gewoonweg al verkocht was. Soms op 2 dagen tijd. Of een huis dat we bezochten waar ze letterlijk aan 't einde van de rondleiding zeiden "fijn dat jullie zijn gekomen, maar we hebben een bod dat we aannemen en dat morgen getekend wordt". We zouden dus exact 1 dag hebben gehad om over dat bod te gaan. En dat zagen we toch echt niet zitten (nog vrij veel werk aan 't huis op 't eerste zicht en ik wou dan toch echt nog wel es met iemand anders gaan kijken). Het kan dus soms ook nog snel gaan ! We zijn dan ook wel weer een huis gaan bekijken dat al minimum 9 maanden te koop stond (wisten we omdat het 1 straat van waar we toen woonden was), waar ze al in prijs waren gezakt en waar de makelaar ons letterlijk zei "dat hij er nog wel 20.000 afkreeg". Op zich had het een prachtige locatie, maar er waren teveel grote dingen aan het huis die mij niet aanstonden (vochtplekken, geen tuin, alleen een ini-mini-terras op 't eerste met veel inkijk van de buren, een "droge kelder" waar "ineens" water in stond, ...). Partner wou het dan weer wel . Omwille van de locatie en de garage die het huis had. Het heeft nog minimum 5 maand te koop gestaan.
Herkenbaar hoor. Ik was ook enorm zenuwachtig ervoor. Ons huis is 14 februari de verkoop in gegaan en we hadden meteen kijkers. 1maand later was ons huis al verkocht ( onder voorbehoud van financiering uiteraard)
ohhh jaloers op bovenstaande 2 verhalen.... ik geloof echt niet dat ons huisje snel verkocht zal zijn.. Het is gewoon een lastige markt en een specifiek huis...