toen mijn zoontje 1 werd kreeg hij normale melk, helaas kwamen na een paar maanden (!) pas achter dat hij hier ontzettende harde ontlasting van kreeg. was echt heel zielig om hem zo te zien en als het eruit was, was hij kletsnat van de zweet en helemaal uitgeput van het persen en viel dan ook vaak in slaap. we hebben ook alles geprobeerd toen en kregen ook forlax maar zelfs dat hielp niet omdat hij nog melk kreeg. toen we stopten met melk geven was het ook verholpen. we zijn toen overgestapt op sojamelk ging helemaal prima. nu is hij 2,5 en kan nog steeds geen gewone melk verdragen maar wilt ook geen sojamelk meer! tsjah wat moet ik hem dan geven? ook de peutermelkjes van nutrilon geloof ik kan hij niet aan. als hij toetjes eet gaat het goed..maar bv chocomelk ed is fouteboel. wat kan ik hem nu nog geven als hij geen sojamelk meer wilt (ook de smaakjes niet) en geen gewone melk kan verdragen? en hij is nu 2,5 dus nog vrij jong..zou hij hier ook overheen kunnen groeien? zijn zusje heeft het trouwens ook. ze kreeg ook gelijk harde ontlasting toen ik de dreumesmelk probeerde. dus ook gelijk gestopt daarmee. nu weer gewoon de nutrilon poeder met water
Geen idee, maar misschien geitenmelk? En als het door de lactose komt dat hij niet tegen gewone melk kan, misschien karnemelk (eventueel met een klein beetje siroop of diksap)? (Zure melkproducten bevatten veel minder lactose dan gewone melkproducten.)
Kan hij yoghurt hebben? Dat is best drinkbaar, eventueel met een scheutje water in een tuitbeker. Kun je ook nog wat aan toevoegen (beetje roosvicee/diksap) en dan heeft hij in ieder geval 1 keer per dag wat zuivel binnen. Verder idd misschien geitenmelk, of paardenmelk? Dat laatste is wel lastig aan te komen en vrij prijzig, maar daar kan bijna iedereen tegen.
Mijn zoon heeft ook lichte lactose intolerantie alleen kreeg hij van melk, yogi of danootjes juist het tegenovergestelde diarree en overgeven. Soja melk lust hij ook niet wel de chocomelk variant. Ik heb ook door middel van proberen moeten kijken wat hij wel en niet kon/kan vedragen met soms alle gevolgen van dien Hier kan hij dus wel tegen: Smeerkaas (maar niet meer dan 2 boterhammen) Soja boterhammen boter. Soja chocomelk soja vla en toetjes soja en geiten kaas (soja kaas te koop bij de betere reformzaken) koekjes ook die waar lactose op vermeld staat Volgens de ka kan hij erover heen groeien. Oh ja wel eentje waar ik niet zo snel bij stil stond vitamine pillen! Sommige hebben en best hoge lactose dosering erin ik heb nu die spongebob dingen van Dagravit en hier reageert hij niet op wel op davitamon en eigenhuis merk kruitvat! Succes met uitvogelen!
Het is wel raar die harde ontlasting, want bij KMA of lactose-intolerantie zie je eigenlijk altijd dunne poep! Ik zou toch verder gaan met die Forlax, want dat houdt de ontlasting zacht. En veel vetten en vocht en vezels geven. Zo te lezen zijn zure melkproducten geen probleem, dan kan je bijv. volle yoghurt aanlengen met water of siroop en dat als 'melk'drank geven.
ja maar ik kan hem toch niet de komende jaren elke dag forlax geven? en die forlax hielp ook niet meer zodra hij weer een slokje melk kreeg. het yogurt idee aanlengen is wel een goed ideetje. fristi enz kan hij ook gewoon drinken maar daar wordt hij erg druk van. alsof ik hem aan een met een elastiekje heb losgeschoten
hij krijgt vitamientjes van animal parade (ja beetje rare naam voor vitamientjes ) daar heeft hij nooit last van gehad.
Hm en ayran kan dan wellicht ook wel.. Soort van zoutige karnemelk. Dat kun je zo kopen bij de lokale Turk of zelf maken mbv yoghurt.
Hm en ayran kan dan wellicht ook wel.. Soort van zoutige karnemelk. Dat kun je zo kopen bij de lokale Turk of zelf maken mbv yoghurt.