Huis-tuin-keuken middeltje tegen kramp

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirella241, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirella241

19 jun 2011
    34
    0
    0
    (Misschien is hij al een keer voorbij gekomen op het forum, maar kon hem zo snel niet vinden.)

Ik kreeg gisteren nl een nogal opmerkelijke tip tegen nachtelijke kuitkrampen.
    Koop een stuk Sunlight zeep (bij de Dirk vd Broek), doe deze in een washandje en leg het in je bed. :(

Nu ben ik zelf behoorlijk sceptisch ten opzichte van dit soort zaken, want een goede verklaring waarom het werkt heb ik niet gekregen of op internet kunnen vinden. Misschien is het gewoon het placebo-effect, van "als je denkt dat het werkt, dan werkt het ook", maar onder het mom van "baat het niet dan schaadt het ook niet", wil ik hem toch met jullie delen.

In het minste geval gaat je bed er lekker van ruiken. ;)

2. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Haha, leuke én heerlijk geurende tip ;)

Tegen nachtelijke kuitkrampen werkt het trouwens feilloos bij mij om het verkampte been stil te houden en dan alleen mijn tenen naar boven (of eigenlijk aan me toe) te trekken. Kreeg die tip vorige keer bij Mensendieck-zwangerschapscursus en werkt elke keer weer :)

3. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hier ook! zodra ik het ook maar een beetje voel opkomen die tenen omhoog trekken :D Werkt als een trein :D

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hielp een glas melk voor het slapen gaan erg goed..
    Sommigen schijnen ook baat te hebben bij magnesium tabletten, maar dat is niet meer zo hui-tuin-keuken ;)

5. clientje

clientje Actief lid

2 nov 2010
    124
    0
    0
    Wat ik eens ergens gelezen heb is bananen eten. Sinds ik er elke dag 1 eet heb ik veel minder kramp.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Een magneetje in je bed leggen, stuk zeep onder je laken, benen (laten) masseren, zout eten (lijkt me niet zo verstandig), melk drinken. Meer weet ik zo niet.

7. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Idd een banaan eten of melk drinken.

Een stuk sunlight zeep schijnt ook te helpen.

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    je kuiten insmeren met srl-gelei werkt heel goed (bij mij althans)

9. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ja stuk zeep in je bed,
    Spiroflor smeren op je kuiten
    Zorgen dat je warme voeten hebt!! (ik vind slapen met sokken stom maar sinds ik dat doe heb ik nu bijna geen kramp meer).
    En oefeningetjes doen helpt ook...rondjes draaien met je voet en je voet bewegen alsof je het gaspedaal gebruikt...

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Idd bananen eten, kramp tijdens de zwangerschap word namelijk vaak door kaliumtekort veroorzaakt en bananen bevatten veel kalium.

Deel Deze Pagina