Dat hebben wij dus. Geen hele grote tuin. Een loungeset voor ons en verder allemaal "zooi" voor de kinderen. Speelhuisje, glijbaan, een wipje, stepje en wat los speelgoed. Mooi? Nee! Leuk? Ja. De kinderen vinden het prachtig. Ik krijg "mijn" tuin wel weer als ze wat ouder zijn...ik geniet als zij genieten in de tuin. In huis hebben wij in de huiskamer 2 kasten tegenover elkaar staan met elk 4 bakken erin met hun speelgoed. Daar tussenin staat een tafeltje met 2 stoeltjes. Zo hebben ze echt hun eigen plekje. En ja, het speelgoed ligt aan het eind van de dag door heel het huis. Ach, is een kwestie van even allemaal weer in de bakken stoppen en je ziet er niks meer van! Ideaal...
Idd, toen we alleen de oudste hadden, was t goed binnen de perken te houden. Maar nu met de 2e erbij...ppff... En aangezien we dus een meid en jongen hebben, ligt er ook ENORM veel. Want ja, kregen we eerst alles roze en popperig, nu zijn t de autos en blokken haha. ''gelukkig''' is Eva nu op een leeftijd dat ze veel boven wil spelen. Lekker alleen frubelen zonder een klein terrorist van amper een meter groot Dus van de week al bezig geweest haar kamer wat te veranderen en te pimpen. Scheelt al de helft aan speelgoed en dus rotzooi in de kamer. Maar ik ben wel een voorstander van een huis waarin geleefd wordt en duidelijk de sporen van kinderen zichtbaar zijn. Ach, savonds na t eten ff een uurtje ertegen aan en t is ook weer aan kant toch. En over een ''speeltuin'' in de achtertuin, zou willen dat ik t kwijt kon!
Als Boaz ergens mee speelt kan het best even een rommel zijn. Hier gaat of de boxla of de mand met speelgoed open, of duplo in de box, of een paar boekjes van zijn boekenplank, een puzzel op tafel etc. Het is nooit en en en. Als hij klaar is helpt hij mee opruimen. als hij tussendoor op zijn loopauto of achter zijn loopwagen gaat dan blijft er best eens wat liggen, maar het is over het algemeen vrij snel opgeruimd. Sowieso is alles 's avonds netjes. In zijn kamer speelt hij weleens (hobbelpaard, boekjes etc.) maar over het algemeen gewoon lekker in de huiskamer.. Vinden wij ook wel zo gezellig.
Thirza's speelgoed staat grotendeels beneden, die speelt eigenlijk alleen boven als de kids van mijn man er zijn. Hun speelgoed staat boven sinds ze groot genoeg zijn om boven te kunnen en willen spelen. Voordat ze naar bed gaan moet het dus ook allemaal opgeruimd zijn. Dan is de kamer van ons namelijk. En als het tussendoor te gortig wordt, wordt het ook opgeruimd. Vanaf het moment dat ze dat zelf kunnen, opruimen, moeten ze trouwens eerst het een opruimen voordat het ander uit de kast getrokken wordt. Met de kids van manlief hebben we de afspraak dat datgene wat niet opgeruimd is als wij het tegen komen, (buiten het ermee-spelen dus ), in een zak gaat en dat zijn ze een tijdje kwijt. Naast ons woonden eerder mensen en die hadden het zelfs overdag echt steriel schoon en netjes, bijna eng vind ik, als je kids hebt, (die waren toen 4 en 6). Speelgoed is hier vooral speelgoed waarmee gespeeld kan worden en de fantasie gebruikt kan worden. Geen enorme apparaten hier in huis dus, geen electrische fietsjes en auto's, (belachelijk, daar heb je zelf benen voor, als ze in de puberteit komen worden ze vanzelf en spontaan wel zo lui dat het een brommertje moet worden ). We hebben veel duplo, dat staat deels op 2 speeltafeltjes tegen de muur en deels in een grote bak eronder. Verder staat beneden een groot krijtbord/schildersezel voor Thirza en de rest zit in een kast en in twee manden onder de tafel.
@Blup: (over geen speelgoed beneden willen hebben): de kids van mijn man mogen ook prima beneden spelen. Doen ze tegenwoordig steeds minder vaak, (alhoewel 1 verplicht moment per dag wel, omdat ze niet boven mogen spelen als Thirza slaapt), maar als ze beneden willen spelen, dan nemen ze hun speelgoed mee naar beneden. Daarna gaat het weer terug naar hun kamer. Is wel erg lekker hoor, dat je je bergruimte weer terug krijgt Momenteel dan in gebruik voor Thirza's speelgoed, en straks hopelijk ook weer voor een andere kleine kruimel, maar ik kan me wat dat betreft ook wel weer verheugen op ruimte hier beneden, we hebben het nu wel een beetje vol moeten bouwen met een ikeakast voor het speelgoed en die gaat echt heerlijk naar boven als Thirza straks een grotere kamer heeft en meer boven gaat spelen
Huis van ons allemaal! Gelukkig wonen we gelijkvloers, heb het idee dat de kids daardoor makkelijker op hun slaapkamer spelen. Uiteraard hebben we ook wel speelgoed in de woonkamer. Heb onder de salontafel 2 rieten manden met speelgoed. Een tafeltje met stoeltje en nog een doos met alle poppenkleding en barbies. In de tuin hebben we een trampoline, glijbaan, wipkip en fietsjes enz. Ben blij dat mijn kids heerlijk in huis/tuin los kunnen gaan met speelgoed!
een glijbaanhuisje, een wipkip, een kleine glijbaan, een enorme trampoline van 3 bij 3 meter.... een zand en water tafel, een zandbak met afsluitklep, tig fietsjes en steppen... een grote mand met kleine rommeltjes zoals emmertjes, scheppen, zandfiguren... OMG en dat in 1 tuin?? we hebben een 2persoonsschommel en een zandbak, verder een heerlijke grasmat om lekker te ballen, dollen ed. en een terrasje.
Overdag is het huis van mn zoon.. speelgoed staat gewoon in de woonkamer en naast de tv staat ook een tafeltje met stoeltjes voor hem. En 's avonds als hij naar bed is dan ruim ik alles op (blijft wel in de woonkamer staan maar in een hoekje) en dan is het huis van mij
Het huis is grotendeels van de kinderen geloof ik, we hebben wel een speelkamer maar toch word alles naar de huiskamer gesleept, 's-avonds word het wel weer opgeruimd (meestal dan) de kids slapen boven en wij beneden dus boven staat ook alleen maar speelgoed.
Ons huis is van ons alle 4 Dus niet alleen van ons en niet alleen van hen. In de kamer hebben we 3 kastjes met lades staan voor hun speelgoed. Daar staat soms ook nog wel wat op. We ruimen het speelgoed wel op als ze naar bed zijn of we weg gaan. Dus alles in de lades en in de kast. Als je op de bank zit, zie je er niets van. Dan hebben we nog in 2 hoeken van onze kamer een zitzak liggen voor de jongens. Hun kamer houden we nog zo rustig mogelijk, dus daar hebben ze 2 fautuiltjes en boekjes en dan nog iets van speelgoed, wat ook steeds opgeruimd wordt. Als ze wakker zijn, dan mogen ze spelen en als dat betekend dat er tijdelijk overal speelgoed ligt, dan is dat zo. Ze gaan ook weer naar bed In de tuin staat een glijbaan en er ligt een zandbak en dan hebben ze ook nog een picknicktafel en een loopauto. Wel allemaal in dezelfde vrij rustige kleuren. Ik heb er geen last van, blijft genoeg plaats voor ons over. Naar mijn mening moet je er een middenweg in hebben. Je hebt kinderen, dus het huis kan niet meer alleen voor de volwassenen zijn.
We wonen op een flat, dus lekker alles gelijksvloers. Op mijn dochters kamertje staat dan ook een leuke ballenbak, 2 grote speelgoedkisten vol met speelgoed en verder heeft ze er nog haar babywalker staan (speelt ze nog steeds mee ondanks dat ze al loopt), haar loopauto en een hobbelpaardje. Ze neemt haar speelgoed zelf mee naar de woonkamer dus overdag is het huis wel een beetje van mijn dochter maar s'avonds staat alles weer op zn plek als ze naar bed gaat .
De tuin is hier af en toe net een speeltuin mt vanalles en nog wat, gelukkig hebben we greote tuin, als alles is opgeruimd staat er alleen een vreselijk gekleurd huisje hahaha maar ach mijn zoon is er blij mee, dus vind prima en geniet van mijn tuin, die is verder erggg mooi.. We hebben tuin laten ontwerpen en de eis was dat ze goed rond kunnen fietsen, maar dat het er niet uitziet als dat de tuin voor kinderen is ontworpen en dit is supergoed gelukt.
Hier nog geen rondslingerend speelgoed, maar wil strak een grote witte kist of 2 rieten manden met deksel...En daar dan alles indoen, dan staat het toch een beetje netjes
Hier begint ze nu flink te spelen.. maar meer nog met knuffels enzo.. Wij hebben het in de box liggen en in een boxtas, we wisselen 1x per week speelgoed om zodat het interessant blijft. En we schuiven haar puzzelmat delen onder de tv kast.. en als ze gaat spelen leggen we het op de grond. Maar heel veel echt speelgoed heeft ze nog niet, alleen een zingende hello kitty (die om de week met een zingende Pip wordt omgewisseld) en wat rammelaars en dat soort dingetjes