Huis verhuren via AirBnb

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Gliss, 6 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die hun huis hebben verhuurd via een site zoals airbnb. Wij overwegen het te verhuren terwijl we op vakantie zijn een weekje in juni.
    Het gaat niet om een appartementje in de stad, maar onze woonboerderij in het land van Maas en Waal met grote tuin (toeristisch gebied).

    We zouden dan willen richten op bv 2 stellen die willen fietsen of een klein gezin.

    Anderzijds denken we er ook over om misschien minder bedeelde gezinnen (kinderen die dan nog niet naar school zijn?) een weekje te laten logeren. Voordeel zou zijn dat ze de poezen eten kunnen geven ;) dat lijkt me bij airbnb wat lastiger..
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    En straks zijn het 10 studenten die je hele huis slopen....ik durf dat niet aan hoor XD Iedereen kan wat kapot maken en dan heb ik geen idee of ik het vergoed kan krijgen en waar.
     
  3. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nouja vandaar de ervaringen gevraagd. Er zijn niet genoeg slaapplekken voor een groep en er is maar 1 badkamer, dus daar mikken we iig niet op.
    Ik vraag me dus o.a. af of je daar op kan selecteren als verhuurder.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb idd een keer beelden gezien van hoe uitgeleefd iemands huis was. Alle persoonlijke spullen uit kasten getrokken, overal troep, dingen kapot, echt vreselijk... Ik zou het daarom echt niet durven.
    Dit was een klein huis, de huurders hadden er een feest gehouden.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  5. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ze laten een moeder reserveren en vervolgens gaat het jonge spul erin.

    Dat hoeft uiteraard niet, maar ik zou de gok niet willen nemen. Ik snap dat je ervaringen zoekt, maar dan nog neem je een gok.
     
  6. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Mijn broer heeft het een tijd gedaan met zijn appartement in Amsterdam. Dat trekt natuurlijk wel een bepaald publiek. Het is vaak goed gegaan, maar 1x niet. Toen was het vies en waren er dingen kapot. Hij had een bedrijf dat alles regelde incl schoonmaak, maar dat dat is voor een eenmalig weekje niet echt interessant denk ik.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  7. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    #7 MadeInUSA, 7 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2020
    Je kan er volgens mij voor kiezen dat je een huurder actief moet accepteren.
    Wij hebben vorig jaar op deze manier in een huis van een familie in Frankrijk gelogeerd. De zorg voor de oude kat (mn water en brokjes op peil houden en beest binnen/buiten laten als hij stond te mauwen bij de deur, alle behoefte deed hij buiten - kroelen was optioneel maar gebeurde zeker ook) was deel van de deal, en daardoor verhuurden ze ook goedkoop. Heerlijke vakantie gehad. Moet wel zeggen dat zij dit vaker deden. Ze bleven nu ook 3 weken weg, en hadden vrienden die konden waarnemen qua vertrek/aankomst/zorg voor huis en kat in hun afwezigheid. Voor een weekje lijkt het me niet de moeite eigenlijk, je bent volgens mij wel heel veel tijd kwijt met je persoonlijke spullen een beetje wegwerken, ruimte maken voor hun spullen en boodschappen, lijstjes maken met instructies en telefoonnummers en zo, de hele rompslomp om een airbnb verhuurder te worden... En dan moeten jouw data precies passen met iemand.

    Ik ben zelf te gereserveerd om mijn huis zo aan een vreemde over te laten (En niet georganiseerd genoeg om naast de eigen vakantie stress nog alles verhuurklaar te maken) , moet er niet aan denken dat er een vreemde in mijn bed gaat liggen krikken.

    En je geeft jezelf best wel bloot door je huis te verhuren. Ik heb onze hosts toen misschien een kwartier gesproken, maar weet zoveel over hun levensstijl, werk en interesses door de voorraad in de keuken, de foto's bij de trap, de briefjes op de koelkast, de boeken en spelletjes in de kast, de keuzes in schoonmaakmiddelen en babyspullen... Dat moet je ook maar willen natuurlijk.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  8. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik huur best vaak via airbnb wat en ik wil juist de huizen waar iemand woont niet XD Wel grappig dat de voorkeuren zo uit elkaar liggen :) Totaal of topic natuurlijk ;)
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  9. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor deze reactie, geeft wat punten om mee te wegen.
     
  10. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Voor een weekje en dan ook nog de week dat jullie ook van jullie vakantie willen genieten? Stel je voor de wc raakt verstopt door wat voor reden dan ook (ik noem maar wat) dan wordt je wel geacht daar gelijk achteraan te gaan en te zorgen voor een oplossing. Zo ook met kleinere dingen als lampen die het niet meer doen etc. Daar zou ik op vakantie in mijn achterhoofd echt niet mee bezig willen zijn.

    Als je het niet fatsoenlijk oplost kun je een negatieve review verwachten en is de kans klein dat iemand ooit nog reserveert. (als de eerste review immers al negatief is...)
     
  11. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ok tx!

    Ik zou t meer zien als een soort test om t eventueel vaker te doen .
    Een collega verhuurd af en toe haar huis voor een week of lang weekend, vandaar dat ik eraan dacht.
    Ik zal haar ook nog even wat vragen gaan stellen, want blijkbaar heeft zij wel positieve ervaringen.
    Dan kan ik alles wegen.

    Bedankt voor de reacties dames
     
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn vriend en ik verhuren een accommodatie via Air BnB waar we niet wonen. 95% van de gevallen gaat perfect er zit eens een viespeuk tussen of iemand die iets steelt maar je kunt ze met reviews en het borgsysteem stevig aanpakken.

    Ons eigen huis hebben we vorige zomer verhuurd, wij gaan altijd de gehele schoolvakantie op vakantie. Via sociale media gepromoot en enkel voor vrienden of vrienden van vrienden mét kennismaking vooraf. Heel goed bevallen!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.992
    113
    Collega van mij laat zijn huis in zijn vakanties altijd door een bekende verzorgen, incl. Plantjes water geven en de kat te eten geven. Meestal is dit een studerende zoon of dochter van een kennis die dan even lekker niet thuis woont, maar in hun huis.
    Je zou ook kunnen denken aan een familie lid, gepensioneerde tantes/ooms die ergens anders in het land wonen. Kunnen ze leuk in jullie omgeving op vakantie.
     
  14. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.992
    113
    Airbnb zou ik zelf niet zo snel in mijn eigen huis doen. Mijn schoonzusje heeft er ervaring mee, verhuur tijdens eigen vakantie. Maar het is echt wel gedoe, dingen regelen, wifi die opeens niet lijkt te werken. Sleutels die kwijt raken, dingen kapot, en mensen zitten aan al je spullen. Nu zul je in een buitengebied andere mensen trekken dan in een grote stad, maar mij lijkt het gedoe eromheen helemaal niets.
     
  15. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dat bieden we altijd aan aan de familie, maar dit jaar was er geen interesse ;) deels ook omdat t vroeg in juni is en veel nog geen vakantie hebben.
    Het probleem is niet het verzorgen van de planten of de katten, we hebben goed contact met de buren.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  16. Korey

    Korey Bekend lid

    25 sep 2019
    723
    686
    93
    Vrouw
    Mijn bovenbuurman verhuurt vaak zijn huis via airbnb. Eerst vaak aan grote groepen maar omdat wij zoveel overlast hadden door hun gefeest en gestamp hebben we geklaagd en nu doet hij alleen stellen of iig maar 2 mensen. En hij had zelf ook een keer gehad dat hij niet blij was met hoe zn huis eruit zag na een groep. Ohja en ook een keer huurders die de sleutel in het slot hadden afgebroken, mocht ie vanaf zn vakantie adres een slotenmaker regelen. Ook een paar keer al huurders bij ons aangebeld dat ze er niet meer in konden want ze waren de sleutels binnen vergeten. Wij kunnen ze dan niet helpen trouwens, dus moet hij weer wat regelen.

    Mij lijkt het niks hoor, ik moet niet hebben dat mensen in mn bed slapen en van mn spullen gebruik maken. Maar onze buurman is een geldwolf dus dat is belangrijker voor hem denk ik.
    Onze buurvrouw naast ons had het ook laatst verhuurd voor een paar dagen... daar hadden we geen last van. Ik snap haar ook niet, dat ze dat zo graag wil. Maar ja ze zal wel gezien hebben dat de bovenbuurman zn badkamer kon verbouwen van al die extra inkomsten.
     
  17. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    @Korey .....slapen in je bed OKEEJ, maar dat andere! XD
     
  18. Korey

    Korey Bekend lid

    25 sep 2019
    723
    686
    93
    Vrouw
    Gewoon nee :|
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina