Huis verkocht, maar geen ander huis nog.

Discussie in 'De lounge' gestart door Rose73, 7 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose73

Rose73 Actief lid

7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ons huis verkocht, heel fijn natuurlijk. Nu wil de koper er over twee maanden al in. En wij hebben nog geen ander huis. De zomer vakantie is in het midden van het land vanaf zaterdag begonnnen dus veel zal er niet op de markt komen. Heel vervelend en nu moeten we waarschijnlijk gaan huren totdat we iets anders hebben gekocht. Dus twee keer verhuizen met een jongentje van 2. Niet ideaal!

Vraagje hoe andere mensen dit hebben ervaren. Twee keer verhuizen en tijdelijk huren omdat de koper er snel in wil

2. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Wij zitten in dezelfde situatie, gelukkig hebben we ook snel een huis kunnen aankopen en we wachten nu op de financiering. We gaan ca 1 maand naar mijn schoonouders.

Huren lukte niet, want de minimum huur tijd was 1 jaar of zelfs langer. Ik heb ons laten plaatsen op de wachtlijst voor vakantie parken ed. Zelf denk ik dat het meest succesvolle is om je netwerk in te zetten, zo is mijn moeder wijkverpleegkundige en zij had een patient die voor een paar jaar naar het buitenland ging en het huis wilde verhuren.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    In wat voor markt heb je je huis verkocht? Ons huis is 3 maanden geleden binnen een week verkocht... Wij hadden ook nog niks anders op dat moment maar hebben gewoon gezegd dat het zo snel nog niet kon en daar gingen de kopers mee akkoord.

Overigens denk eraan dat het in deze tijd lastig kan zijn om een hypotheek snel rond te krijgen , wij hebben er 11 weken over gedaan! In de vakantietijd is het misschien nog langer... De vraag is of het je koper wel lukt alles op tijd rond te krijgen, beseffen ze dat wel?

4. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Vrienden van mij zitten nu in zo'n situatie en hebben particulier gehuurd. Zij hebben toevallig een kindje van 1,5 jaar en zij is weer zwanger. Niet ideaal, want ze leven nu echt in de troep, maar het geeft ze nu wel rust om naar een mooi huis te zoeken.

5. Rose73

Rose73 Actief lid

7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons huis was binnen 5 maanden verkocht. We hadden een leuk huis gezien, maar die is 3 maanden geleden verkocht. Met de vakantie voor de deur zijn er weinig nieuwe huizen

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Hier waren wij ook bang voor, ons appartement is 2 maanden terug binnen een week verkocht. Onze verkoopmakelaar had gelukkig al tegen de bieders gezegd dat de overdracht niet voor 1 augustus kon zijn. We hebben toen in 1 dag meerdere huizen bekeken, die avond een bod uitgebracht en een uur later koper akkoord. Overdracht op 14 juli, vandaag over een week dus :) Wij hebben de financiering met exact 6 weken rondgekregen maar enkel omdat we bij dezelfde bank blijven anders duurt het veel langer.

Ik zou echt als de sodemieter gaan zoeken, hebben jullie niet al bezichtigd? Omdat ik wel vermoedde dat het snel zou gaan ben ik al huizen gaan bekijken voor wij zelf op funda stonden.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben 15 maanden gehuurd tot we een nieuw huis konden kopen (ivm baan verandering, wachtend op vast contract) ging prima hoor! Ze waren 1 en 3 toen we erheen gingen en op z'n 3e verjaardag en de andere was 4 toen we naar ons huidige huis gingen. Niets geen problemen ondervonden met de kids. Voor ons dus geen bezwaar om het niet om te doen.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.331
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ons oude huis was binnen een week verkocht, terwijl ze toen nog niet eens met de bouw van ons nieuwe huis begonnen waren. Onze makelaar had een particulier gemeubileerd huurhuis kunnen regelen, erg fijn. Daar 8 maanden gewoond. Was wel vervelend, 2x verhuizen in 8 maanden, maar een hoop hebben we in het huurhuis niet uit hoeven pakken en onze meubels konden ergens worden opgeslagen. Wij waren al lang blij dat ons huis zo snel verkocht was.

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dat is de reden waarom wij eerst hebben gekocht en pas daarna ons huis in de verkoop hebben gezet. Ik wil niet concessies doen op een nieuw huis omdat ik ons oude huis ineens uit moet omdat het verkocht is. Huur komen we niet zo snel voor in aanmerking en (schoon)ouders om tijdelijk bij in te trekken hebben we niet meer. Ik weet nu dat ons nieuwe huis echt is wat we zochten, ons 'oude' huis waar we nu nog wonen komt hopelijk over een week of 2,5 op funda. Afspraken met fotograaf zijn al gemaakt.

10. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ja dat is rot... echt wachten tot na de vakantie tot dat er weer wat leuks staat. Je kan overigens nu wel als makelaars bellen en je oplaten nemen in hun bestand, dan hoor je dat er een nieuwe woning in de verkoop gaat voordat het op funda staat.

WIj hebben dus ook eerst verkocht en daarna aangekocht, ons appartement heeft 2 jaar te koop gestaan, dus ik ben blij dat we het gedaan hebben.

11. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    wat als je huis 1.5 jasr tekoop staat je moet dan wel 2 hypotheken kunnen betalen?
    Wij hadden ons huis verkocht en ik 2.5 maand om een ander huis tezoeken. Het is gelukt er staat genoeg tekoop bij ons

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou een opslagplaats huren en daar mijn meubels en grote spullen zetten. Alleen kledij en hoognodige inpakken in koffers en daarmee naar een gemeubeld appartementje trekken of naar je ouders eventueel. Tot je iets vindt. Het echte verhuizen van grote spullen zou ik niet 2x doen. Tenzij je denkt in het eerste jaar niets te zullen vinden. Dan kan je best ongemeubeld gaan huren. Maar ik veronderstel daar je al verkocht hebt dat je er toch zeker van bent dat waar je wil gaan wonen genoeg aanbod is?

13. Soit

Soit Niet meer actief

Gefeliciteerd met de verkoop! Is misschien even druk, maar ik zou toch vooral blij zijn dat het huis verkocht is!

Als je tussentijds gaat huren is wel de druk weg, kun je op je gemak kijken voor een passend huis. Met een maand opzegtermijn ben je er uit. Veel handiger toch als dat je eerst je ' oude' huis moet verkopen voor je verder kunt. Verhuizen met 1 kind lijkt me niet zo'n drama toch? Heb je geen oppas in de buurt voor de echte verhuisdag?

Wij zitten in een soortgelijke situatie. Hebben ons huis verkocht. Overdracht is voor eind oktober. We gaan terug naar NL, 200 km vanaf hier. We willen eerst huren maar de plek waar we naar toe willen is heeeel weinig te huur. Ik vond dat gevoel heel spannend en lastig laatste weken, zeker in onze situatie met 4 kinderen. Alsof je ' los zweeft' zonder zicht op woonruimte. Nu hebben we na hard zoeken gelukkig zicht op een huis. Dat maakt het allemaal anders. Maar als het niet gelukt was hadden we mss zelfs tussentijds een recreatiewoning oid moeten aanpakken. Niet leuk maar in zulke gevallen denk ik altijd maar: verstand op nul en gaan met die banaan :D

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hangt er helemaal vanaf waar je woont. Ons eigen huis is al 3x verkocht, maar teruggedraait omdat het nog wel een jaar kan duren voor we zelf iets geschikts vinden. En ik wil niet zolang in een flatje buiten de stad gaan zitten, terwijl dl volgende maand officieel op basischolen ingeschreven moet worden (en dat kan alleen als je hier woont). Als je dat soort issues niet hebt, zou ik idd ook gewoon ergens tijdelijk gaan zitten, of de kopers vragen om een paar maanden uitstel.

15. Dat is nogal een risico.
    Hoop voor jullie dat hij snel verkocht is en dathet geen twee jaar duurt.

16. Freddie91

Freddie91 Lid

16 feb 2016
    74
    44
    18
    Vrouw
    Ik wil je niet ontmoedigen, maar onze buren hadden dit ook gedaan. Ze zitten nu al 5!! jaar met 2 huizen. Nu hebben ze eindelijk het huis verkocht (ver onder de prijs). Hierom hebben wij ook eerst ons huis te koop gezet voordat we wat anders kochten. Het heeft 1 jaar te koop gestaan. Nu moeten we half augustus ons huis uit en kunnen we pas in okt in ons nieuwe huis. Via de makelaar konden we iets tijdelijk huren. Dan maar 2x verhuizen, ipv de stress of je je huis wel verkoopt en of je de dubbele lasten lang genoeg kan dragen.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij zijn van zuid-holland naar drenthe verhuisd toen de oudste 1 jaar was en een maand of 5 later nogmaals binnen drenthe ivm eerst in een tijdelijke huurwoning wonen.

Het is een hoop gedoe, maar dat is verhuizen opzich al. Onze zoon trok het prima.

Ik zou niet graag eerst kopen en dan pas verkopen tenzij je kunt kopen onder voorbehoud van verkoop eigen woning.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Het is dat de huizenmarkt weer aantrekt, maar anders had ik dit niet erg slim gevonden.
    Je wil niet weten hoeveel mensen er op deze manier flink mee in de financiele problemen zijn gekomen.
    Huizen die onverkoopbaar bleken te zijn. Ik zou het in ieder geval nooit zo aanpakken, dan moet je wel heel zeker van je zaak/huis ;) zijn of een vette spaarrekening hebben...

19. veense

veense Niet meer actief

De tijden zijn echt veranderd hoor in flinke delen van het land. Wij hebben ook eerst gekocht en toen pas verkocht, wilden alleen naar ons droomhuis anders hoefden we niet weg. Dubbele hypotheek w as geen probleem en zo konden we tenminste flink klussen. Ik zou nooit mijn huis uit gaan zonder te weten waar ik mijn toekomst verder doorbreng.
    Huis is nu verkocht, over 3 weken verhuizen we.

20. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.788
    7.374
    113
    Wij hebben ook eerst iets nieuws gekocht, en toen pas ons oude huis te koop gezet. We zochten iets, wat bijna nooit te koop staat: (heel) veel grond, een huis wat we nog helemaal naar onze wensen kunnen verbouwen en binnen ons budget. Vooral dat laatste valt niet mee :D Toen zijn we bij ons nieuwe huis gaan kijken (was helemaal niet het plan, boven budget, dus mijn man wilde eigenlijk niet, maar ik heb doorgedramd omdat ik er wel iets in zag ;) ) en we waren meteen na de eerste stap op het erf helemaal verkocht. Uiteindelijk heeft het nog wat maanden geduurd voor we het qua prijs eens waren, en toen hebben we een voorwaarde eraan gekoppeld. Wij zouden 6 maanden de tijd krijgen om ons huis te verkopen, anders zou de koop van het nieuwe huis niet doorgaan.
    Dan zit je altijd safe.
    Nu hadden wij wel een huis dat helemaal af was, erg geliefde wijk, en meteen scherp in de verkoop gezet. Het was in 2 weken verkocht. Ons nieuwe huis stond al 4 jaar leeg, dus daar konden we snel in, ook dat hadden we in de voorwaarden opgenomen. Zo kan het dus ook, zonder dat je teveel risico neemt (en de verkopers moeten er wel mee akkoord gaan natuurlijk met zoiets)

Ik zou iets zoeken om te huren. En dan rustig gaan kijken. Want overhaast een huis kopen lijkt me niet slim.

Deel Deze Pagina