Ik vind dat niet apart, wij willen met een kind niet, geen woning hebben. En al helemaal niet de stres hebben van heel snel een nieuw huis moeten zoeken. Ik bedoel je hebt toch bepaalde eisen aan je nieuwe huis? Er zijn op dit moment al zo weinig huizen te koop, hoogst waarschijnlijk vind je echt niet in een maand je droom huis, ja misschien vind je je droomhuis wel maar wie zegt met deze gekte dat jou bod geaccepteerd word? Wij wonen in omgeving Amsterdam.
Ik reageer nooit maar gezien onze ervaring met het verblijven in een vakantiehuis als je wacht op je nieuwe huis, wilde ik toch even reageren. Wij hebben destijds 6 weken een vakantiehuisje op een Roompot park gehuurd. We hebben hiervoor bij mijn schoonouders een postadres via de gemeente laten aanmaken. Dit was een heel gedoe. Anders kan je post nergens heen. Dit werd ons door onze eigen gemeente geadviseerd. Dit bleek later niet voldoende te zijn want onze kinderopvang toeslag werd stopgezet voor die 6 weken. Zo bleek achteraf. De verklaring van de belastingdienst was dat we nergens stonden ingeschreven en dan heb je ook geen recht op toeslagen. Dit kun je ondervangen door je bijvoorbeeld bij familie te laten inschrijven. Zo was hun advies. Wij vonden dat gek want wij woonden er immers niet echt. Ik zou dit dus wel goed uitzoeken bij de gemeente en bij de belastingdienst, als je toeslagen of een uitkering ontvangt.
Amsterdam is wat dat betreft echt wel anders dan de meeste plekken...niet te vergelijken. Ik verkoop ook bij voorkeur eerst voordat ik nieuw koop (overigens destijds toch anders verlopen, omdat dit huis opeens voorbij kwam, maar vond dat super spannend...waren ook andere tijden, maar toch). En bij ts is het nu al zo, dus ze moet het er mee doen. Wij hebben destijds containertjes gehuurd waarin we onze spullen opsloegen. Die containers werden voorgereden bij ons huis, we hebben ze gevuld, ze werden weer opgehaald en vervolgens een aantal maanden opgeslagen in een loods tot ons nieuwe huis opgeleverd werd; toen werden ze daar weer voor de deur gezet om uit te laden. Ik vond het ideaal. Zelf zaten we in die periode bij mijn ouders in huis. We hadden toen alleen nog de oudste en mijn ouders woonden vlakbij ons nieuwe huis, dus het was ook nog eens makkelijk met klussen ed.
Wij hebben bijna een jaar te overbruggen en zouden ook in een duur vakantiehuis gaan, verder van stad/school. Mijn zwager kent veel mensen en heb hem gevraagd op zn facebook een oproepje te plaatsen en binnen een paar minuten boodt een kennis van hem een huis aan. En daarna nog iemand. Nooit verwacht, maar we zitten hier niet duur en tis hier zo heerlijk! Moet je net geluk hebben, maar het is het proberen waard. We hebben een garage gehuurd en slaan daar grote spullen op.
@Akira1978 Lief dat je toch hebt willen reageren. Want dat van die toeslagen enzo is belangrijk om rekening mee te houden. Dus ook uitzoeken waar ik ons kan inschrijven. Lief dat jullie zo meedenken.
Wij moesten 12 juli uit onze woning en krijgen 1 oktober de sleutel van onze nieuwe woning. Wij hebben onze spullen opgeslagen in een container van 30 m2 voor 150 euro per maand. We zitten nu bij mijn schoonouders in. Vakantiehuisje hebben we ook naar gekeken en kwamen dan tussen 700 en 800 euro per maand uit. Dit was in de buurt van Ommen.
Naast alle rips die al zijn gegeven, zou ik briefjes in brievenbussen van huizen in wijken doen waar jullie graag willen gaan wonen, om zo de kans op het kopen van een huis te vergroten.
Zoek dan ook meteen uit wat het belastingtechnisch betekent voor de persoon waar je je inschrijft. Dát kan namelijk ook weer gevolgen hebben voor zijn/haar toeslagen e.d.
Ik denk dat niemand met een kind op straat wil staan. Maar omgeving Amsterdam... waar de woningmarkt compleet op slot zit, is wel een ander verhaal he.. Hier ergens Oosten van het land. Waar de 2 kappers nu als warme broodjes gaan. Maar tussenwoningen en vrijstaande woningen rustig 6-12 mnd te koop staan.
Serieus? Dat zou ik nooit durven .Ik zou ook zeker willen weten dat mijn huis verkocht was voor ik een nieuwe koop Ik kan twee echt niet betalen en durf dat echt niet te gokken.
Oh nee wij niet, moet er echt niet aan denken in deze huize gekte. Wij hebben ook wel wat eisen aan onze nieuwe woning en willen niet zomaar op een huis gaan bieden omdat we zo snel mogelijk een nieuwe woning nodig hebben. We willen ook niet in een vakantie woning zitten aangezien we dan een soort van 2 keer moeten verhuizen en dat met een baby, nee dan zou ik echt gillend gek worden. Dat zou mij (ons) pas echt stres geven eerlijk gezegd. Onze huidige woning staat in omgeving Amsterdam dus die is zo weg. En om het verhaal nog mooier te maken wij hebben op ons nieuwe huis ook nog geboden zonder voorbehoud van financiering, dat was wel ongelofelijk stressen.
Wij moeten binnenkort voor 7 weken naar een vakantiepark. Wij mogen ons van de gemeente dan daar inschrijven omdat we kunnen aantonen dat het tijdelijk is doordat we ons nieuwe huis nog niet in mogen.
Ik zou de keuze maken of ik wel alle spullen wilt opslaan. Het is zonde om voor de eettafel en bank bijv honderden euro’s opslag te betalen. Terwijl je voor dat geld ook een nw kan kopen. Wij zijn meerdere keren verhuisd ivm nog geen vaste woning. Lees 5x in een jaar. We hebben oa op een vakantiepark gewoond. (Ingeschreven bij me ouders.) Het is een kwestie van veel zoeken/googlen en zeer snel reageren. Op FB oproepjes plaatsen enz. Bij de makelaars navragen of er tijdelijke huurhuizen beschikbaar zijn
Let op we hadden misschien ook deze constructie nodig tijdelijk op een vakantiepark. Alleen werd ons verteld dat als je langer dan 3 weken bleef er wel een andere prijs geld ... je bent dan echt inwonend en dat kan maar dan word het door een gemeente anders bekeken en komen gas water en licht en dergelijke bij en zo ... voor ons zou dat op 1250 euro per maand komen ongeveer ... dat zou dan in het voorseizoen zijn.
Bij ons werd in het vakantiepark een gemiddelde berekend (vakanties zijn duurder). Stond ook op internet voor 550 euro, maar kwam uiteindelijk op 850 euro excl. water electra. Zou niet uitgaan van die prijs.
Je kunt bij een vakantiepark gewoon een offerte opvragen. Wij gaan 7 weken naar Landal. Prijs was nagenoeg gelijk aan de prijs voor die 7 weken volgens de site opgeteld.
Dan zul je het wellicht niet goed onthouden hebben. Een 7 persoons huisje met wasmachine incl verblijfsbelasting komt voor 6 weken op 3600. Waarschijnlijk omdat de kerst er tussen zit
Je kan bijv roompot mailen voor prijzen. Voor tijdelijke inwoning hebben ze speciale prijzen. En gelukkig is het winterseizoen want anders was het giga duur.
Ik heb voor jullie gewoon naar een simpel 4 persoons chalet gekeken . Voor een korte tijd kan wassen ook wel ergens anders. Als je wat meer luxe wil kom je inderdaad een stuk duurder uit.