Waarom hebben jullie het huis verkocht? Omdat je het niet meer kon betalen of omdat je wilde verhuizen? Als je kan blijven wonen, maar je wil het niet, dan heb je geen recht op NHG. Als je moest verkopen, mogelijk wel.
Uiteraard, maar krullie85 gaf aan dat ze dat had. Zonder hypotheek met NHG houdt het natuurlijk meteen op.
Hier mijn flat verkocht en de restschuld is kwijtgescholden door de nhg. Ik heb ook alles overlegd, maar vond het ook mega spannend! Het gaat om heel veel geld en soms weet je gewoon niet wat ze verzinnen. Het duurde bij mij 7 weken ofzo voor ik de brief had, heb echt tranen met guiten zitten huilen van blijdschap toen hij binnen was! Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, alles is in overleg gegaan, je voldoet aan alle eisen, dus dat moet gewoon goed komen! Sterkte met wachten, weet hoe het voelt!
Vrienden van ons hebben na hun scheiding ik geloof in mei hun huis verkocht en van de week stond op facebook dat NHG de restschuld op zich nam. Kan we een tijdje duren dus!