hi, ons huis is verkocht onder voorbehoud........ nu afwachten of de koper de financieen kan regelen. 10 Maart is de datum dat het geregeld moet zijn. Maar stel dat het niet lukt, wanneer krijg je dit dan te horen? 10 Maart? ik neem aan dat als het niet mogelijk is dat je dit toch al veel eerder zou horen? Je laat toch van te voren berekenen wat mogelijk is aan hypotheek, waardoor zou de aankoop dan mis kunnen lopen?
Gefeliciteerd. Er zijn verschillende zaken waardoor het kan afketsen. Als de bank de toekomstige kopers niet in staat acht de hypotheeklasten te kunnen dragen bijv. Of BKR registratie. En ja dat kan lang duren. Als de banken het druk hebben kunnen ze zelfs nog wel om uitstel vragen.
Wij hadden de hypotheek ook niet rond voor de eerste datum toen hebben we het met een maand kunnen verlengen. Mijn man had een half jaar daarvoor van baan gewisseld, hij kreeg binnen een week een vast contract waardoor we konden gaan kopen, maar de bank wilde daardoor steeds verder terug in de tijd afschriften ontvangen. Iedere week hoor je dat ze papieren willen hebben en steeds lever je alles aan en dan willen ze weer verder terug en nog meer zekerheid. Dit was bijna 6 jaar geleden in de bankencrisistijd, langzaamaan zullen ze wel weer steeds makkelijker worden lijkt me.
Ja onze makelaar had al gewaarschuwd voor een mogelijke uitstel van een week. Vindt het allemaal zo lang duren wij willen nu ook verder, hebben een leuk huis op het oog maar weten dus nog niet eens of ons eigen huis wel verkocht is. Aantal leuke woningen zijn inmiddels al verkocht, als we nog langer moeten wachten staat er niks meer wat wij leuk vinden. Onze koper wilde eigenlijk 1 Maart al in ons huis nou.....dat zou nooit gelukt zijn dus.
Gefeliciteerd! Voorzichtig dan alvast. Kan ook heel snel gaan hoor als koper een gedegen goede financiële achtergrond heeft. Bij ons was het toen binnen enkele dagen rond. Succes, spannend!
Jullie kunnen dat huis ook al kopen onder voorbehoud van financiering en verkoop eigen woning. Zo hebben wij het ook gedaan indertijd.
De meeste mensen hebben tegenwoordig uitstel nodig, onze kopers hadden twee extra weken nodig. Maar ik zou snel een bod doen op het huis dat je op het oog hebt! Dat is dan idd onder voorbehoud van verkoop van jullie huis. Door onderhandelingen kan het sowieso wat langer duren of straks is iemand jullie voor! Zo hadden wij dat dus: ons droomhuis was net een maand voor onze verkoop verkocht. Toen een bod gedaan op een huis in dezelfde straat, maar die verkoper was nogal dwars. Hij moest het huis verkopen, maar had een andere prijs in gedachte. Daarna ging de makelaar (eenmanszaak) ook nog op vakantie en moesten wij langer wachten.... En zo lang in spanning zitten wil je echt niet.
Toen wij onze woning onder voorbehoud hadden gekocht zijn wij zelf gaan zoeken en toen we een leuk huis hadden gezien een bod gedaan onder voorbehoud als ons huis verkocht word wij dat andere huis zouden kopen
Spannend!! Mijn zwager had zijn huis vorig jaar in het najaar ook onder voorbehoud van financiering verkocht. Helaas kregen deze mensen de financiering niet rond. Ik zou ook denken dat je dat laat uitzoeken voor je een huis gaat kopen, maar er zijn dus mensen die dat niet doen Volgens mij hoorde hij na een week of 2 dat het niet doorging.
Zo lang duren? 14 dagen vind je lang? Sommige mensen duurt het wel 6 weken voor de financiering rond is. Wij kochten ons huis op 1 april maar de financiering van de verkoper voor zijn restschuld was pas 13 juni geregeld. We konden 24 juni de woning pas in. Onze hypotheek was binnen 3 dagen rond. 2 weken wachten is echt niet lang, wees blij dat je huis mogelijk verkocht is!
Ehm, er zijn zat mensen die het wél uitzoeken vantevoren, maar dan ineens van de grillige banken te horen krijgen dat het toch niet kan. Ligt echt niet alleen aan de koper hoor! Het gebeurde ons en leverde maar liefst ZEVEN weken vertraging op
Tja, onze financiering heeft ook echt een volle zes weken geduurd, terwijl we alles van tevoren uit hadden laten rekenen... De verstrekker kwam opeens met allemaal nieuwe eisen en wensen en dat slurpte echt tijd. Overigens regelde een familielid onze hypotheek (hypotheekadviseur), dus weet heel zeker dat die er continu achteraan heeft gezeten... Anders had het nog veel langer kunnen duren...
Mijn broer en zs hebben net een huis gekocht en hebben 2x verlenging moeten aanvragen. In eerste instantie heeft de hypotheker een verkeerd bedrag doorgegeven waardoor later bleek dat ze minder konden lenen. Dat was de eerste vertraging. Daarna hebben ze toch allerlei kunstgrepen kunnen uithalen (bv lening auto omgezet) en toen wilde de bank ineens allerlei gegevens hebben en steeds weer andere. Uiteindelijk was er bij de bank vertraging van een week, dus dat zorgde weer voor vertraging. Ergo, ga maar uit van verlenging.
Wij hebben op 3 december een bod gedaan op een huis. Ivm drukte verliepen ontbindende voorwaarden op 31 januari. Uiteindelijk pas 15 februari pas definitief te horen gekregen dat het rond was. Hebben 2 keer een week moeten verlengen.