Ik heb 16 jaar geleden mijn kruisband gescheurd en er is toen van een pees een reconstructie gemaakt. Ik was toen 15 dus kan mij er niet meer alles van herinneren. Nu is het dus waarschijnlijk weer aan de hand. De orthopeed denkt dat hij weer kapot is en over twee weken krijg ik een MRI om zekerheid te krijgen. Nu vraag ik me af hoe lang je in het ziekenhuis moet liggen na de operatie, want het is vast een stuk korter dan 16 jaar geleden En hoe lang duurt het voordat je weer zonder krukken kunt lopen? Ik heb nu nl een zoontje van 20 maanden en dan is het natuurlijk erg lastig als ik niet kan lopen.
Bij mij is het ook al 14 jaar geleden, dus ik weet ook niet of mijn informatie nog helemaal up-to-date is. Ik ben toen in Oostenrijk geopereerd (ski-ongeluk), en ik mocht de volgende dag al het ziekenhuis uit. Wel heb ik toen thuis/in het hotel nog een week in m'n bed gelegen met een grote spalk om m'n been heen. En daarna heb ik volgens mij echt maanden moeten revalideren voordat ik weer helemaal m'n knie kon buigen en belasten. Ik heb toen denk ik een maand of 2 met krukken (eerst met 2 en toen met 1 kruk) gelopen. Poeh, lijkt me echt super lastig met een klein mannetje in huis. Ik duim voor je dat er uit de MRI blijkt dat je kruisband nog heel is!!! Succes!!
@ Supersam, een dag of 3 moet je blijven je hebt de dag van de operatie dan heb je de dag na de operatie en mag je je bed uit en op de 3e dag mag je naar huis indien je je goed voelt. Zo was het 2 jaar geleden in Belgie.
Mijn vriend heeft in november 2008 een kruisbandreconstructie gehad, nadat hij al 12 jaar ofzo zonder kruisband had gelopen. Vanuit de hamstring is er een nieuwe kruisband gemaakt. In principe is het in Groningen zo dat je de ene dag wordt opgenomen, incl operatie en dat je de volgende dag alweer naar huis kunt. Hij had ietwat tegenslag, dus een dag extra. Daarna is het vooral zelf revalideren mbv fysio. Maar houd er wel rekening mee dat je de eerste twee, drie weken nog niet echt uit de voete kunt hoor.