Wij zijn op zoek naar een naam voor onze locatie, Maar ook naar namen voor de verschillende groepen/afdeling. Betreft zorginstelling voor mensen met verstandelijke beperking. Hebben jullie tips of welke namen hebben ze bij de instelling waar jij werkzaam bent..? Ideeen die we al hebben bij andere locatie: De berk, de iep, de schors De mast, de boeg, het anker
Waar mijn man werkt hebben alle afdelingen een boomnaam. Bloemen namen heb ik ook wel van gehoord. De instellingen waar ik werk/werkte zijn iets minder origineel. Huisje 20 en afdeling z...
Wij hebben jongerengroepen en de jongeren mochten jaren geleden hun eigen naam kiezen. Namen variëren van bekende tv-programma's tot etenswaren. Ook hele grappige zelfbedachte namen. Ik weet niet wat het niveau is, maar bewoners laten mee denken kan tot verrassende ideeën leiden.
Hier waren het eerst wat standaard namen: Linde, Brink, Wieken. En dan allemaal een nummer. Nu zijn er nieuwe woningen gebouwd en zijn er nieuwe straten "gecreëerd" (Instellingsterrein). De woningen hebben nu gewoon de naam van de straat en dat zijn namen die verband houden met dieren.
Heb in verschillende huizen gewerkt. Bij de een waren het de wijken uit die stad, bekende straten in de stad, hofjes zijn ook altijd leuk.
Sorri maar het klinkt allemaal wel erg saai! Kan je niet wat titels van cabaret doen? Bv snip en snap, wim kan, wim sonneveld. Oude liedjes of zangers een idee? Iets waar de mensen hun herinnering aan hebben en waar ze vrolijk van worden? Overzicht liedjes Vaak hebben oude mensen herinneringen aan dingen die voor ons heel gewoon zijn. Uitvindingen zoals de televisie etc lenen zich ook goed voor een naam vind ik.
De gemiddelde leeftijd is 30 jaar, dus of zij echt verbintenis hebben met de genoemde personen vraag ik mij af.. tevens functioneren ze op niveau van 2 a 3 jarige, dus kan niet te moeilijk..
Kun je niet iets doen met bv villa kakelbont? En dan de groepen pippi en de naam van het aapje en paard? Of de tovertuin van woezel en pip, buurtpoes, perenboom etc
Wij hebben geen namen voor de afdelingen, ze heten gewoon begane grond en eerste verdieping. Wel hebben zij onze bewoners mee laten denken over de ruimtes die de activiteitenbegeleiding gebruikt. Nu hebben we dus een 1e en 2e kamer en een Torenkamertje, wat dus ook echt in een torentje zit.
bij ons : de w.ingerd de b.usseboom de b.ollaard de v.oute de l.oft de m.ansarde de n.ok f.ioretti de p.lataan de v.liering