Cortina

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttie, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe fiets, het liefst een mamafiets.
    nu heb ik een Cortina op het oog maar ben op zoek naar gebruikerservaringen.
    andere tips zijn ook welkom!

2. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Ik heb een Cortina! Mijn man heeft een fietsenwinkel, en hij had liever gehad dat ik een Gazelle nam, maar ik vond de kleurtjes van de Cortina mooier : )
    Hoe vaak wil je ongeveer gaan fietsen? Ik heb namelijk de Cortina, en hij bevalt me erg goed. Hij is vrij zwaar, maar dat vind ik persoonlijk juist lekker fietsen. Dus dat is kwestie van smaak. Mijn schoonmoeder heeft een lichtgewicht-fiets en dat vind ik persoonlijk geen rijden terwijl zij erbij zweert...
    De standaard van de Cortina vind ik erg fijn. Die van Gazelle vind ik minder handig. Het stuurslot van de Gazelle is wel iets degelijker dan die van Cortina. Hij heeft volgens mij (uit mijn hoofd) 7 of 8 versnellingen, en ik gebruik ze ook allemaal. Op een gewone fiets gebruik ik mijn versnellingen veel minder, maar op de mamma-fiets kan ik niet zonder!
    Ik heb mijn Cortina nu ruim 1,5 jaar en ben erg tevreden. Nog nooit problemen gehad met mijn remmen, versnelling, ketting of iets dergelijks, geen roest of andere slijtage. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Is dit een beetje wat je wilde weten??

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hoi, ik heb vorig jaar een Cortina gekocht toen ik zwanger was. Hij bevalt mij prima, zelfs mijn man vindt hem fijn rijden.
    Hij zit lekker, stuurt fijn en er is straks ruimte genoeg voor een fietsstoeltje voor.

Deze heb ik:

Bekijk bijlage 269734

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    dank jullie voor de reacties.
    dat is de fiets die ik bedoel en twijfel nog over de kleur.
    fijn dat hij jullie zo goed bevalt:D

Deel Deze Pagina