Huis verkopen - nu al stress!

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Poetsen, poetsen en nog meer poetsen. Helaas hadden wij een hele grote inloopkast, die moest dus ook piekfijn. Alle pakken en overhemden gestreken en op kleur, vestjes, truitjes, jurkjes netjes op een stokje en alles op dezelfde wijze gevouwen. Schoenen gepoetst en kleur. Tasjes netjes naast elkaar.
    Gelukkig binnen tien dagen verkocht, maar wel heel veel kijkers in een paar dagen gekregen. Onze kindjes waren nog erg klein en maakten graag een enorme zooi.

    Nu gaan we misschien onze huidige woning in de verkoop zetten, maar die staat leeg, dat vind ik ook wel lastig. Elk "foutje" zie je en kan je niet verbloemen.
     
  2. Female

    Female Niet meer actief

    Over het kasten kijken; Idd wel logisch ja, inbouw- en vaste kasten inkijken voor de ruimte. Ik heb het zelf niet gedaan toen we dit kochten, maar kan het me eigenlijk ook wel voorstellen...

    @ Prettymum; ik zat al met grote ogen je bericht gelezen, afvragend wat je bedoelde met een vroedvrouw in je koelkast :D:D

    @ Ukeldaatje; Wow 6 jaar is wel lang zeg, moeilijk! Heb je een idee waarom het zo lang duurt? (Funda-linkje? Nieuwsgierig :)). Hopelijk hoef je niet meer zo lang te wachten, want ik neem aan dat het niet gemakkelijk is zo lang met dubbele lasten...

    @ Opruimen en speelgoed wegbergen etc.: Snap ik ook goed, doe ik zelf ook. Wil het dat het volstaat met troep en heb zelfs wat persoonlijke dingetjes (foto's etc.) weggeborgen.

    @ Brenda; Dat rondrijden met hond en kids zie ik ook al voor me, hoe triest eigenlijk :D. Gelukkig hebben mijn ouders 2 km verderop een stacaravan dus tijdens bezichtigingen kunnen we daar vertoeven

    @ Kiki; Ik heb dat idee ook wel, dat het fijner is als het bewoond is, toch makkelijker om te zien wat je ervan kunt maken enzo... Gezelliger. Succes met jullie verkoop iig!


    Bezichtigingen: Je gaat toch zelf altijd het huis uit als er bezichtigingen zijn neem ik aan??? Of gebeurt het wel eens dat de eigenaars gewoon thuisblijven?



    Zo, de eerste makelaar = geweest en de zenuwen zakken al wat weg. Viel eigenlijk goed mee, ze zat qua schatting maar iets onder de prijs die we zelf in gedachten hebben en vond onze vraagprijs reeel, dus al een hele opluchting. Was een rustige, niet opdringerige makelaar. Vanmiddag nog een afspraak en dan is mijn man werken, dus ben ik alleen. Vind het nu niet meer zo eng, eerder spannend. :)
     
  3. Yris

    Yris Niet meer actief

    Herkenbaar.. ook had ik alle kinderspulletjes weggehaald (box/speelgoed/kinderstoeltjes ed) want ik vind het rommelig ogen op de foto's :D
     
  4. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Mijn ouders hebben een paar jaar geleden naar een koophuis gekeken en ik was mee. De eigenaars zaten rustig op de bank, dit voelde echt niet fijn!
    Het is ook niks geworden..
     
  5. Yris

    Yris Niet meer actief

    Ik ben ook wel eens in een huis geweest waar de eigenaars aanwezig waren.. bij een vervolgafspraak hadden we gelijk aangegeven dat we dat niet prettig vonden ;) toen heeft de makelaar gevraagd of dit mensen een boodschap konden doen tijdens de bezichtiging :D
     
  6. Diddlmouses

    Diddlmouses Fanatiek lid

    Hier ook ons huis net verkocht en idd voor elke bezichtiging (6 mensen, meeste 2x) wil je het piekfijn in orde hebben.
    Idd heel de station volgepropt met los kinderspeelgoed (buggys/loopautos..)
    En wij hebben ook een hond dus dan liepen we weer in de regen buiten met 2 kindjes en de hond dus.

    Maar mij valt juist op nu wij huizen aan het bezichtigen waren dat het bij de meeste nog een ongelovelijke zooi is (en vaak zelfs vies!)
    Ik snap dat echt niet.

    Ook 1 x gehad dat de eigenaars thuis waren, vonden wij ook niet prettig.
     
  7. Female

    Female Niet meer actief

    Das dus wel duidelijk, wieberen als er kijkers komen :D. Doe ik ook liever hoor, zou me doodongemakkelijk voelen als er kijkers kwamen en ik op de bank zit. (en de kijkers ook, denk ik).

    @ Didlmousses; Onvoorstelbaar, dat het vies is. Vind het ook mega storend dat mensen zulke slordige foto's op internet zetten. Zag gister een huis en die hadden het bed niet eens opgemaakt, zo een verfrummelde berg op bed! :$ (om over de rest vh huis maar niet te spreken :D).
    Succes met zoeken, hopelijk vind je snel een tof huis!

    @ Lynn; idd, en zéker voor de foto's zou ik echt goed opruimen. Is nog belangrijker dan stof want dat zie je toch niet op de foto's :D


    Ik denk dat we voor de 2e makelaar gaan, was vlotter, duidelijker, enthousiaster en veel uitgelegd. Stelde ook veel vragen etc. Gevoel was gewoon goed. Gelukkig had deze ook een gunstig waarde-advies afgegeven.
    Morgen even bellen en dan kan alles in gang gezet worden. SPANNEND!
     

Deel Deze Pagina