Hier worden er ook huizen verkocht via de lokale FB groep. Via funda zijn ze vaak binnen een week verkocht. Als je zelf goed weet wat je huis waard is heb je in populaire regios geen makelaar nodig.
Wij hebben drie makelaars laten langs komen voor een waardebepaling. Degene die het betrouwbaarst overkwam hebben we gekozen. Ze brengen het alsof ze vaste courtageprijzen hanteren, maar daar is mee te handjeklappen. Ga dus vooral niet direct akkoord met een voorstel die zij als vaste prijs hanteren. Ik heb er mooi wat van af weten te praten door aan te geven dat ik het fijnste gevoel bij makelaar X had, maar dat mijn portemonnee wat meer naar Y neigde omdat die mij een korting van zoveel procent had aangeboden. Na moeilijk moeilijk moeilijk doen kon X ineens het voor het zogenaamde hetzelfde bedrag als Y
Wij hebben ons huis verkocht in de "crisistijd" en toen hebben we echt de duurste makelaar uitgezocht met een fotograaf/stylist die ook voor woonbladen werkten ... kostte klauwen met geld maar we hadden het snel verkocht. Maar zoals de markt nu is kun je gewoon een a4-tje met "te koop" op je raam plakken denk ik Ik zou het zelf eng vinden om mijn huis helemaal zelf te verkopen, maar ik zou een budgetmakelaar zonder poespas uitkiezen die in ieder geval een mooie funda advertentie voor je maakt. Als je een fotograaf in je kennissenkring hebt kun je ook die vragen voor foto's.
Dit vind ik ook een beetje een kwaaltje van de laatste tijd. Foto's worden uit rare hoeken en met een groothoeklens gemaakt waardoor dingen er vreemd uit gaan zien. Je ziet dan gewoon aan de vervorming van spullen in de ruimte dat het niet klopt. Tip die een vriendin had gekregen bij de verkoop van haar huis was om rituals spul in huis te halen en zo'n fancy bos bloemen. Dat werd ook op de foto's gezet. Blijkbaar geeft het een bepaalde uitstraling.