Welke kleur kleren past bij welke kleur haar, ogen, ...?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fee89, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Heyy

weet iemand een site waar je kan zien welke kleur kleren / accessoires goed samengaan met je kleur haar, ogen, teint, enzoverder?
    (gratis, geen betalende kleurconsult :rolleyes:)

ik hoor in mijn omgeving vaak zeggen dat ze dol graag kledingstuk X zien, maar dat dit kleur hen helaas niet mooi staat. Ik zie dat dus niet bij mezelf, dus een soort leidraad van welke tinten ik gerust aan kan, lijkt me handig.

dankje!

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Aan mij heb je weinig mijn kast bestaat voornamelijk uit zwart. Lichtzwart donker zwart zwarter dan zwart

Fee89, Sado, DastyQueen en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Simba1992

Simba1992 Fanatiek lid

8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Als het goed is kun je zelf bepalen of je een lente-, zomer-, herfst- of wintertype bent. Als je dat weet dan weet je ook welke kleuren mooi staan bij jou.

Eerst moet je weten of je huid een warme ondertoon heeft of een koele. Dat kun je aan je aders zien in je armen (blauwe aders = koel, groene aders = warm.)
    Of je kijkt welke sieraden mooier bij je huidskleur uitkomen: goud of zilver? Goud is warm, zilver is koel.

Een warme ondertoon = lente of herfsttype
    Koele ondertoon = zomer of wintertype.

Dan de kleur haar en ogen.

Licht haar is meestal lente of zomertype.
    Donker haar meestal herfst of wintertype.

Op google staat het uitgebreider, hoop dat dit je een beetje op weg helpt:D

Sado en nizzie86 vinden dit leuk.
  4. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Als je googled op de kernwoorden die Simba allemaal al noemt (de jaargetijdentypes die ze noemt), kom je er waarschijnlijk goed uit!

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Grappig eigenlijk. Ik ben een zomertype, mijn moeder heeft het een hele tijd gedaan dat kleurenconsulent, en ik heb blond haar blauwe ogen en blauwe aders.

Simba1992 vindt dit leuk.
  6. Simba1992

Simba1992 Fanatiek lid

8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Ja dan klopt het voor jou precies.

Ik zit tussen een winter en herfsttype in. Heb niet overduidelijk een warme of koele ondertoon. Zelfs de kleurenconsulent kon er niet uitkomen haha!

cactusje vindt dit leuk.
  7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Zo spannend is het hier ook.

Oké,donkergrijs mag ook.

8. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Haha hier ook. Liefde voor zwart❤️

9. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Ik kom daar nooit uit. Gezien ik donkerbruin haar heb en lichtblauwe ogen

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik draag meestal of contrasterende klefing of juist passend bij mijn oogkleur.

Ik heb een lichte huid, groene ogen met een klein beetje blauw en goudblond haar met koelblonde highlights.

Meestal draag ik blauw/groenblauw/grijs of zwart. Of een bepaalde kleur warmlichtbruin (cognac?) omdat ik die goed bij mijn ogen vind staan.

Nooit geel of oranje, en weinig wit. Dat maakt me flets en bleker

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Oh jeej, ik draag echt bijna alle kleuren:roflmao:.. Ik heb echt ( en dat is niet overdreven) ontiegelijk veel verschillende kleuren blousjes en colbertjes. Alles tussen wit en zwart.:| Elk Blousje heeft ook een bij passend colbertje, net als alle jurkjes die ik heb.
    Het enige wat ik niet in mijn kast heb hangen is licht roze of richting de huidskleur tint dan lijk ik echt een spook.

Mijn haar is trouwens donker, met blauwe ogen en ik heb blauwe aders.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dit heb ik precies zo. Ik draag in de zomer ook wel veel perzikroze en fuchsiaroze en mintgroen. In de winter meer bruin, blauw en cognac. Zilver, geel en oranje staan mij ook niet.

Deel Deze Pagina