met spoed woonruimte gezocht voor gezin!

Discussion in 'De lounge' started by Wijffie75, Jan 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wie wil er even met me meedenken?

Door allerlei enorm vervelende omstandigheden, komt m'n vriendin met haar gezin binnen 2 weken op straat te staan! En zijn ze nu dus dringend op zoek naar woonruimte en wel per direct eigenlijk.

Regio is niet heel belangrijk, aangezien zij afgekeurd is en hij werkzoekend. Ze hebben 2 kleine kindjes. Het moet wel enigszins centraal zijn ivm openbaar vervoer. En goed betaalbaar dus aangezien ze erg slecht in hun financiën zitten.

Wie weet iets of helpt me op weg met zoeken? Ik vind alleen maar commerciële verhuur en dat is gewoon niet te betalen voor ze.
    Bedankt!

2. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Kunnen ze geen urgentie krijgen ?

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Nee ze worden juist hun woning uitgezet :(

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Misschien op MP kijken? er staan regelmatig recreatie woningen en chalets etc te huur aangeboden voor periode van een aantal maanden..
    Ze hebben dan in elk geval meer tijd om andere dingen te regelen..
    Ook andere woonruimtes die te huur zijn voor bepaalde tijd vind je terug op MP.. Misschien dat daar wat bij staat!

Heel veel succes!

5. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Ik weet helaas niks, maar vroeg me af..zijn ze al met schuldhulpverlening bezig? (als dat de reden is hoor) Want zo ja, dan kunnen ze een spoedzitting aan vragen en op moment dat de rechter positief uitspreekt voor schuldsanering, mag ze er niet meer uit gezet worden...

Wil je wat meer weten, pb me dan even...genoeg ervaring hier;)

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    @Desert..bedankt voor t meedenken. Ik weet echter geen details verder, wel dat ze met schuldhulp bezig waren maar dat dat ingetrokken is ofzo. Ik heb je berichtje doorgegeven.

@Dolfijn, op mp vind ik juist de duurdere woningen. Toen ik ging scheiden heeft mn ex-man 1.5 jaar in een vakantiewoning gezeten, maar die zat stukken beter in z'n financiën dan dit gezin. Helaas niet haalbaar dus. Bedankt voor t meedenken.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wat willen ze max betalen excl?

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Lijkt me echt een heel moeilijk verhaal. Vooral omdat veel "verhuurders"echt vragen om kredietwaardigheid

een tip voor als het echt niet lukt. Laat ze dan naar een kerk gaan. Daar krijgen ze altijd eerst onderdak. Bij katholieke kerken zeker. Uiterste geval dan.

9. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Wat een moeilijke situatie. Ik zou best mee willen denken, en dat doe ik ook, maar het lijkt me ook heel lastig voor een evt. verhuurder; ze worden uit huis gezet, ik neem aan wegens grote achterstand van betaling huur, klopt dat???!?
    Wie kan dan garanderen dat ze nu wel de huur van een andere woning kunnen betalen...

Ik zie zeker de ernst van de situatie in, zeker gezien er kleine kindjes bij betrokken zijn. Schrijnend!
    En evt. familie oid? Of tijdelijke bewoning op een vakantiepark, evt. in ruil voor werkzaamheden op het park??

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wat een moeilijke situatie! Heb geen tips maar hopelijk vinden ze iets al zal dat niet meevallen.

11. nessa88

nessa88 Bekend lid

Sep 3, 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Vervelend zeg! zeker met 2 kleine kindjes!

Wat is het maximale dat ze uit kunnen geven per maand?

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Lastig... Op zich kun je het met particuliere huur ook treffen...maar die willen inderdaad toch ook kredietwaardigheid ed... Ik zou advies vragen bij het Leger des Heils en/of maatschappelijk werk en desnoods bij Bureau Jeugdzorg.

13. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Enige optie lijkt me hulp zoeken en inwonen bij familie en vrienden en dan heel hard werken om weer hun leven op orde te brengen.

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bedankt voor alle reacties weer. Omdat het (gelukkig) niet om mezelf gaat, weet ik niet veel details natuurlijk. Maar lief dat jullie meedenken. Als ik de ruimte had, hadden ze met alle liefde hier kunnen komen, maar dat gaat best lastig in mn kleine flatje ;)

Inwonen bij familie is helaas geen optie, die werken niet mee.

En ja, het gaat inderdaad om een huurachterstand, maar van tijdje geleden voor zover ik weet. Nu betaalden ze alles gewoon, maar die achterstand kregen ze niet ingelopen.

M'n vriendin heeft heel veel tegenslag gehad in dr leven en dit is t zoveelste wat fout loopt. Heel triest dus :(

15. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Zoals al eerder is gezegd; hulp vragen bij het Leger des Heils of de kerk.....

En wellicht een afspraak maken bij de gemeente (schuldhulpverlening oid)

Sterkte! Lief dat je zo je best doet voor ze!

16. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Aangezien zij is afgekeurd, neem ik aan dat ze een beperking of chronische ziekte heeft. Ze kan daardoor bij MEE terecht voor ondersteuning. Zij kunnen geen woning verzorgen, maar weten wel goed de weg in de regio, de instanties die ze moeten hebben en de regelingen waar ze eventueel wel of geen recht op hebben. Sterkte!

17. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Enige optie om in t huis te blijven wonen, is de achterstand in 1 keer ophoesten, binnen 10 dagen ofzo. Maarja doe dat maar eens. En lenen van anderen is natuurlijk ook lastig als je amper wat kan terugbetalen. Het laat me maar niet los...

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wat lullig voor dat gezin.

Idd Mee. Kerk legerdesheils.

Maar appart dat ze geen schulthulpverlening krijgen zeker omdat ze kleine kinderen hebben. Er moet meer aan de hand zijn dan alleen de huurachterstand ook al betalen ze die.

Zelfs als ze een minimaal bedrag betalen aan aflossing voor de huurachterstand word je niet uit een huurwoning gezegt.

De gemeente waar in ze wonen daar moeten ze echt nog eens bij aankloppen en dan schultsanering aanvragen. Waarom dat afgewezen is als het een verwijtbare schult is kunnen ze er wel eens moelijk over doen. Dus lastig.

Zelf heb geen woning in de aanbieding :(.

Hoop dat ze snel geholpen worden.

Hoorde iemand bureua jeugdzorg zeggen ( Is wel het allerlaatste waar ik naar toe zou gaan) Zeker als je je kinderen niet kwijt wilt want die raak je kwijt als je geen woning voor ze hebt. :(

Ps wil niet hard overkomen. Het is alleen verdomt lastig als de problemen TE laat aangepakt worden.

19. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Nee, met je kinderen op straat wonen is goed voor ze ;)

20. sapje

sapje Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    1,037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hebben ze geen spullen van waarde die ze kunne verpanden(of hoe dat ook heet) ik weet dat bepaalde winkels zoals used product zelfs autos in onderpand nemen!

Share This Page