vrijdag komt de makelaar om foto's te maken voor ons huis, hebben jullie nog tips wat we beter wel en niet kunnen doen? We gaan deze week wel hard aan de slag om het zo leeg mogelijk te maken, kunnen namelijk al veel zooi in het nieuwe huis op zolder zetten
ik zag op tv dat je beter niet tevee persoonlijke dingen kunt hebben, zoals teveel foto's. verder goed opgeruimd en goed schoon.
Bloemetje op tafel/goed gevulde fruitschaal, dat geeft wat huiselijks. Glimmende toilettegels/ glanzende tafels (op foto's) getuigt van hygiene en onderhoud. Niet te veel frutsels op kastjes e.d. Foto's kunnen op zich wel hoor, vooral blije foto's, dat maakt het een blij/gelukkig huis. Zorg ervoor dat alles recht hangt/recht staat. Vooral bij bijv. mogelijk overname van gordijnen wil je als pot.koper niet zien dat iets scheef hangt. Perfectie... Verder natuurlijk schone ramen, veel licht doorlaten op foto's. (lampjes aan wil ook nog wel eens werken). Lege hal/gang met minimum aantal jassen. Geen speelgoed in het zicht. Nou.. zoiets?
we hebben nu best wel hoge valletjes voor het raam, zal ik die dan weghalen? dan is het wel een heel stuk lichter, maar zie je wel dat je best veel bekijks hebt... komen namelijk best veel mensen langs...
Een zo goed als lege keuken! Althans, het keukenblad. Bijvoorbeeld alleen koffiezetapparaat op het keukenblad met een mooi messenblok ofzo. Mocht de mogelijkheid zich voordoen in de keuken, ook een mooi bosje bloemen erin zetten. Mocht je keukenkasten hebben waar glas in zit en je kunt in het kastje kijken, ervoor zorgen dat alle glazen en/of borden mooi recht staan (niet rommelig) Tips voor de woonkamer en de hal zijn al gegeven. Uhmmmmm... ik denk nog even verder mee
die valletjes weghalen.. dan oogt het meteen lichter en stuk ruimer. alle tierelantijnen etc ook uit zicht halen.. zorgen dat kranen etc blinken
Ervoor zorgen dat je geen dode/verlepte planten in de woonkamer hebt staan...? Zou zomaar een afknapper kunnen zijn. Heb eens een foto's gezien van een huis dat te koop stond, en die persoon had overal dode en verlepte planten in de woonkamer. Was gewoon géén gezicht... Slaapkamers ook zo leeg, praktisch en strak mogelijk. Zorgen voor veel licht in de slaapkamers.
wordt nog een hoop werk, haha hebben nu 1 speelgoedmand staan en de box voor de jongste; weghalen voor de foto's of laten staan?
De box zou ik laten staan! Kunnen jonge gezinnen gelijk zien wat er eventueel kan Speelgoed box kun je wel aan de kanten schuiven op het moment dat de foto wordt gemaakt, en daarna weer terugzetten. Althans... zo zou ik het doen.
Weet niet of je een goede vriendin hebt, maar die zou je ook ff kunnen laten kijken in je woning. Ik heb het ook een keer gedaan bij een vriendin. Iemand anders kijkt heel anders naar je woning dan dat jij doet. En je dan niet aangevallen voelen, want het is puur voor de foto's.
Zo leeg mogenlijk als je een kleed op de vloer heb liggen ook weghalen niets op kasten de badkamer leeg geen flessen shampoo,tandenborstels schone spiegel, evt toiletpot dicht. Ook geen schoenen in de hal zo strak licht en opgeruimd mogenlijk mensen storen zich aan de kleinste dingen. Probeer de foto's te laten nemen als de zon op het huis staat zodat het er lekker licht is...
Ons huis is in januari verkocht. Ik zorgde ervoor dat het heel schoon was en opgeruimd. Het aanrecht helemaal leeg, de hondenbench ingeklapt de schuur in, vers bloemetje op tafel, luxaflex op de lichtste stand, geen losse flessen enzo op het rand van het bad, maar alleen een paar in het rekje en de rest opgeborgen. De box hebben wij laten staan, konden heb nergens anders kwijt en bovendien was de woonkamer ruim genoeg. Ik heb ook een stoel van beneden naar boven gebracht, zodat het gewoon wat ruimtelijker toonde. Als je huisdieren hebt, zorg dat zoveel mogelijk spullen de deur uit zijn en mocht je een cavia of vogel hebben, de kooi goed schoon hebben, geen stinkluchtjes. We zijn hier eens wezen kijken bij een huis waar allemaal dode fruitvliegjes in het bad lagen, jakkes. Al gebruik je je bad nooit, dan maak je het toch schoon zou je denken? Dat huis staat nog te koop, al bijna een jaar nu geloof ik. Foto's heb ik gewoon laten hangen trouwens. Succes! Trouwens, onze fotograaf lette ook nog op wat punten, die schoof wat dingen weg etc.
Misschien van te voren zelf wat foto's maken (digitaal) zodat je kunt zien hoe het eruit ziet op de foto. Dan zie je misschien ook beter wat er nog weg moet of niet en kun je wat hoeken uitproberen. Een hoger standpunt voor een foto kan bijvoorbeeld mooi uitpakken. Ik zou ook niet te veel onrelevante foto's laten maken, ik heb wel eens huizen gezien met megaveel foto's van de tuin. Dan ga je toch twijfelen waarom ze dat doen (is het huis niet goed genoeg om te fotograferen bijvoorbeeld).
Ik zou indien mogenlijk wel de box weghalen. Meestal is dat toch een ding wat veel ruimte in neemt, en zonder box zal het ruimtelijker lijken. Verder het zoveel mogenlijk leeg en opgeruimd laten lijken. En zo neutraal mogenlijk. Als je een saaie simpele badkamer hebt zou je die kunnen opfleuren met wat opgerolde gekleurde handdoeken.
Mja.. dan is de box op de foto weg, en als mensen komen kijken staat er een box... Ik zie het nut er niet zo van in? Het is nu eenmaal een huis waarin kinderen wonen. Je kunt niet alles maskeren denk ik dan...
De geur is m.i. belangrijk. Geen zware maaltijd koken de dag ervoor. Luieremmer de deur uit werken en in de tuin zetten of zo.