huis verkopen, tips??

Discussion in 'De lounge' started by Zonnebeertje, May 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Starfish

Starfish Actief lid

May 4, 2009
    485
    0
    0
    Ik heb eens gelezen dat de geur van vers gebakken appeltaart het goed zou doen vlak voor een bezichtiging haha, echt waar! :) Dus misschien een appeltaart bakken?! :p

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    eerst maar eens afwachten of er wel iemand op af komt :( is natuurlijk altijd onzeker deze tijd...

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nou als je de gouden tips vind wil je me dan even een PBtje sturen ;)

Succes met de verkoop.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik zou de box ook gewoon laten staan hoor, toen wij huzien gingen kijken vonden wij het wel handig dat je op de foto ziet dat er tenminste een box in de woonkamer past.

Ik ga er vanuit dat je niet rookt in huis (ivm de kleine) maar dat vond ik zo goor als we bij een huis gingen kijken en je kon ruiken dat er gerookt werd, en er stond een volle asbak achter de plantenbak weggestopt.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb net gekocht en het aller, aller, allerbelangrijkste vind ik de makelaar! die moet afwachtend zijn, antwoord geven op je vragen maar niet star zijn of het te dik erbovenop leggen.

en qua huis: geen rookgeur idd, kinderspullen vonden wij juist leuk staan (maar dat hangt van je kijkers af) en schoon. een appeltaart geur vind ik echt té.

en zorg dat de advertentie realistisch is, dus bijvoorbeeld als je 2 slaapkamers hebt, zet er dan in dat het 3 kamers heeft (woonkamer en slaapkamers) en tel je keuken en badkamer hier niet in mee. dat vond ik zo achterlijk! wij zochten iets met 3 slaapkamers en hebben minstens 4 huizen bezichtigd waar de keuken e.d bleek te zijn meegenomen in de omschrijving, dus bleken er maar 2 of zelfs 1 slaapkamer te zijn. zeker als er geen uitgebreide omschrijving of plattegrond bijzit kun je dit dan niet van tevoren zien.
    zonde van je tijd!

6. RianneF

RianneF Bekend lid

Oct 31, 2008
    712
    0
    0
    De geur van verse koffie schijnt kijkers ook te beinvloeden. Van taart moet je maar net houden maar 99% van de bevolking lust wel koffie (ik dan weer niet).

7. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Nee, taarten heb ik ook niet gebakken, kan ik vervolgens de hele keuken weer poetsen en ik zou het er ook wat te dik bovenop vinden liggen.
    @Loeki, ik keek op de link onder je bericht, prima huis hoor en ik vind het er goed uitzien, alleen van de woonkamer zou ik nieuwe foto's laten plaatsen, zonder alle kerstprullaria. Hopelijk komt het niet verkeerd over, maar het is iets wat mij gelijk opvalt als ik de foto's bekijk. De badkamer is bijv. juist wel weer mooi leeg.
    De foto's zijn ook allemaal in een andere tijd van het jaar genomen, op de eerste foto is het duidelijk winter en die foto's van de achtertuin weer van de zomer. Misschien ook die winterfoto van het huis nu alles mooi fris en groen is buiten vervangen. En die zalmkleurige muren in de woonkamer (oh sorry, ik ben wel bezig :oops: ), zou ik witten, zodat het wat rustiger toont en meer als een eenheid. Het is echt een kleur waar je van moet houden en veel mensen kunnen gewoon nergens door heen kijken.

8. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    Zorgen voor lichte kleuren, nog een kleine tipje, viel mij een keer op, wij lichtere muren, mooie vensterbank met donkere bloempotten, nee is niks.
    Heb je een tuin die wat ontsiert lijkt? haal een paar planten op, zet ze in een pot, in de tuin zodat ze mee kunnen naar de nieuwe woning.Oja maak groene tuintegels schoon. Een paar vrolijke fotos kan wel, maar meer dan 3 is al vaak te ....
    asbakken, shag, noem maar op achter een gesloten deurtje leggen ( als je rookt ) ook als je niet rookt, bijna alle mensen hebben een asbak in huis voor de wel rokers, ook die opbergen. Papieren, e.d opbergen in een kastje ofzo, heb je een beeldje wat er rustgevend uitziet of een ander iets wat rustgevend eruit ziet, zet vooral neer, maar haal drukke spulletjes weg, deel kasten dressiors, tafels en dergelijke ordelijk in als ze open zijn. Voordat er kopers komen, even raam open en een parfumflesje of een lekekre luchtje schoonmaakmiddel even dop eraf halen, zodat je een hele lichte geur krijgt van frisheid, zo valt het niet op, maar ruikt het wel lekker. helpt ook voor huisdieren e.d

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Jo er is ondertussen geen muur meer in dat huis dat mijn schoonmoeder niet gesaust heeft, geen kozijn dat niet geschilderd is, geen plank die niet vervangen is, enz. Er is inmiddels voor 25.000 euro aan het huis vertimmerd sinds het in de verkoop gegaan is en de prijs is al 30.000 gezakt, dus veel meer kunnen ze er niet aan doen.

Helaas heeft de makelaar de foto's in handen, daar heb ik ook al eens op gewezen, maar blijkbaar heeft de makelaar andere prioriteiten. Ik zou als eerste die startfoto weg halen, andere kant van het huis is veel mooier.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Wat vervelend, is alles mooi opgeknapt, ziet nog niemand het!
    Belachelijk van die makelaar, die foto's zijn toch de eerste indruk en het visitekaartje waarmee je kijkers moet aantrekken.
    Als ik je schoonmoeder was, zou ik overwegen een andere makelaar te zoeken. Als hij hier al moeilijk over doet. Ook gelijk een andere fotograaf laten komen, nu is alles zo lekker fris groen buiten. De prijs lijkt mij namelijk prima, maar wat heb je er aan als je vanalles aan je huis hebt opgeknapt en niemand dat kan zien, tenzij ze een bezichtiging krijgen?
    Maar ja, dat heb je waarschijnlijk zelf ook al aangegeven.

11. Zonnebeertje

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
  12. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Ha Maxje,

Wij hebben momenteel ook ons huis net in de verkoop, vandaar dat ik dit topic met interesse lees. Ik heb je link even bekeken en vraag me af waarom er zo weinig foto's zijn! Waarom zijn er geen foto's van de badkamer/slaapkamers/toilet? Wij bekijken momenteel ook aardig veel huizen op internet en als er geen foto's zijn van deze ruimtes dan weet ik vaak al hoe laat het is: tijd om enorm op te knappen. Dus als die ruimtes er enigszins uitzien zou ik ze wel op de foto laten zetten.

Ik vind de term 'starterswoning' voor een huis boven de 2 ton ook niet heel handig gekozen. Voor mij zijn dat toch echt goedkopere woningen (vaak voor jonge mensen die op één startersinkomen willen kopen, al weet ik dat de term officieel ruimer is) maar goed dat verschilt natuurlijk ook heel erg qua regio (al woon ik toch in een vrij duur gebied). Uit de tekst maak ik trouwens op dat de woonkamer boven is (Entree/gang, meterkast, trapopgang naar... gezellige woonkamer etc.), maar volgens mij klopt dat niet.

Wij hebben trouwens veel dubbel glas, maar niet alles en op dat punt proberen mensen er wel veel geld af te krijgen, dus wees daarop voorbereid.

Succes met je verkoop!

13. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik vind het huis eerlijk gezegd nog al prijzig. Of komt dat door de omgeving waar het huis staat?

14. hardloper

hardloper Niet meer actief

zorgen dat er geen mensen langslopen als de foto gemaakt word, en ja de valletjes weghalen
    een goed gevulde fruitschaal in de keuken neerzetten
    mooie bloemen in de huiskamer
    leuk mandje met zeepjes en lavendel, natuursponsje enzo in de badkamer? als het kan de rest van de toiletartikelen op elkaar afstemmen (zelfde lijn ivm kleuren enzo)
    mooie schaal kaarsjes en bv zand en steentjes ofzo in de slaapkamer, bed mooi opgemaakt met extra kussentjes en loper die als het kan past bij je gordijnen.
    gezellig zitje in de tuin, met evt een leuke kan met limonade (en schijfje citroen en mintblaadjes) met glazen evt gevult (net opgestaan, zat zo heerlijk van het weer in mijn mooie tuin te genieten...
    en tja, het glimmen van tegeltjes spreekt voor zich (met cloor krijg je ze prachtig glimmend, dan nawrijven met keukenpapier en neit meer douchen) en uiteraard lekker schoon uitzicht

pfff kan verder niet zo veel bedenken, hoop dat je er wat mee kan ;)

15. hardloper

hardloper Niet meer actief

oh, ben te laat zie ik hihi

16. Zonnebeertje

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    De prijs is goedkoop hier, is het enige huis hier in de omgeving van die prijscategorie die in goede staat is. Er staan geloof ik nog 2 huizen hier in het dorp te koop van die prijs, maar die zijn net zo groot maar dan echt een bouwval.
    Meeste huizen beginnen hier vanaf 225000 euro!! Duur he :(

En we hebben expres geen foto's van de slaapkamers en badkamer er op gezet omdat die best klein zijn, en vaak lijkt het op de foto nog kleiner, vandaar ;) Als je het huis live ziet, krijg je een betere indruk denk ik.
    Ons huis is 3 jaar geleden volledig gerenoveerd, er hoeft helemaal niks aan te gebeuren (tenzij je de kleur verf op de kozijnen niet mooi vind ;) )

En Minke; ik ga eens kijken op de site; de woonkamer is namelijk gewoon beneden, misschien een foutje in de advertentie, bedankt!

17. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Nou, er hoeft niks te gebeuren... ik zou toch wel graag dubbelglas zien in zo'n jaren 30 huis, denk dat je daarmee je stookkosten flink omlaag haalt. Ik blijf de vraagprijs (mede daardoor) aardig hoog vinden, ook omdat 't best wel een klein huis is. De eengezinswoningen in deze buurt zijn trouwens van dezelfde prijsklasse als die bij jullie, dus ik kan het redelijk vergelijken. Maar goed, het is natuurlijk een vraagprijs en over het algemeen ga je er niet van uit dat je die ook daadwerkelijk krijgt voor je huis.

Misschien kun je nog eens een fotograaf foto's laten maken van je slaapkamers en badkamer, want dat vind ik echt wel een gemis en een beetje fotograaf weet hier wel trucjes voor om ze groter te laten lijken. Ik zou liever die foto's zien dan die van je achtertuin want die oogt aardig rommelig.

18. Zonnebeertje

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    Alles wat we onder de vraagprijs krijgen is verlies, wij hebben 3 jaar geleden het hele huis gerenoveerd (alle waterleidingen, alle elektra/ bedradingen/stopcontacten/meterkast, de hele vloer, alle muren gestuuct, hele badkamer, keuken er in gezet, die was er niet, enz....) We gaan nu verhuizen omdat we een kans hebben gekregen om een groter huis te kopen voor een mooie prijs (van familie) anders hadden we hier nog wel een paar jaar gezeten ;)
    Ik zal eens kijken of ik een mooie foto kan maken van een van de slaapkamers, misschien valt het idd wel mee ;)
    De achtertuin is idd een oerwoud (maar wel weer heel groot), was tot vorig jaar moestuin, maar daar hadden mijn ouders geen zin meer in en we zouden dit jaar de tuin gaan doen, maar toen overleed oma en konden we haar huis kopen.
    We hebben iig geen haast met verkopen, we zitten toch niet met een dubbele hypotheek :D

19. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Als je een foto maakt vanaf een hoog standpunt (op een stoel staan in de deuropening) dan kun je over het algemeen wel een redelijke foto maken. Ik vind geen foto van de badkamer en de slaapkamers wel een gemis, zo'n huis sla ik meestal meteen over bij het kijken. Wil toch van elke kamer een indruk hebben.

20. Zonnebeertje

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    dank je rosao, ik ga het een proberen!

Share This Page