Belasting teruggave 2009

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 7 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hey meiden

Ik heb van de week mijn aangifte over 2009 gedaan. Beetje laat want moet voor 1april als je t voor 1juli wilt hebben. Maar omdat ik het niet voor 1april heb gedaan, wanneer krijg ik dan mijn verlopige teruggave? En dat bedrag dat op je verlopige teruggave staat, is dat écht dat bedrag wat je krijgt of moet je bij definitieve aanslag rekening houden dat je misschien veel minder terug krijg?

Groetjes

2. augustus

augustus Niet meer actief

Wij deden het voorheen altijd pas in november en hadden het geld dan binnen 2 weken op de rekening. maaaar ja het blijft de belasting, dus tja er is geen pijl op te trekken :d

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Mijn aangifte heb ik op tijd gedaan en deze is niet doorgekomen.
    Ik heb hem ergens in Mei nu gedaan en de persoon aan de telefoon vertelde me dat het nu ongeveer 3 maanden ging duren (ondanks dat ik WEL op tijd was... :( )

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    als je niet op tijd bent MOGEN ze er tot 3 jaar over doen, maar in de realiteit is het altijd veel vlotter! Tja, in principe zou de voorlopige en definitieve gelijk moeten zijn mits je alles correct hebt ingevuld...

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij deden het voorheen ook vaak pas in augustus/september en dan hadden wij het binnen 1 maand binnen.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Als het een voorlopige teruggave is, dan moet je altijd rekening houden met een evt bijstelling. Meestal wordt het wel 1 op 1 goedgekeurd, maar er worden nog wel eens extra controles gedaan waardoor je bijvoorbeeld nog iets moet terugbetalen.
    Het is pas zeker als je je definitieve aanslag binnenkrijgt

7. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij ons gaat deze week de aangifte over 2008 pas weg:) We hadden wel uitstel gevraagd (de boekhouder dan) Meestal kloppen de bedragen wel van de voorlopige teruggaaf en de definitieve. Wij hebben ook nooit maanden op het geld hoeven wachten.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dankje voor jullie reacties!! Ja wij krijgen mooi bedragje terug die wij ontzettend hard nodig hebben. En wil ene kant niet gaan wachten tot de definitieve want kan het geld goed gebruiken. Maarja idd stel nou dat het tóch net even verkeerd berekend is, dan ben ik wel de lul als ik dat geld ga gebruiken en ik moet het gaan terug betalen

Deel Deze Pagina