bezuinigingstips!

Discussion in 'De lounge' started by Mams136, Aug 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden.

Laatst had ik al een topic over bezuinigen op je boodschappen.
    Maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat wij veel meer kunnen bezuinigen dan alleen dat.
    en dan heb ik het niet over wassen op 30 graden e.d

Wij betalen bijv. via KPN/HetNet bijna 70 euro in de maand voor tv,internet en bellen. Heb er nooit zo bij stil gestaan, maar dat is een beste kostenpost bij ons. Dit moet echt minder!
    En zojuist ontdekte ik dat bij Ziggo zo'n totaalpakketje maar 39,95 per maand kost!
    Ok het internet is minder snel...maar ik lig daar niet wakker van.

Hebben jullie nog van dit soort tips?
    Vul het dan in op de lijst(om het overzicht duidelijk te houden)
    Gewoon kopieren en plakken...en uiteraard ff toelichten!
    Hopelijk kunnen we ook hier elkaar helpen :D

-Ziggo Alles-in-1 (tv,internet,telefonie - 39,95 p/m)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    -Kachel een graad of twee graden naar beneden en een dikke trui aan ( in de winter)
    -vaker met de fiets

3. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    -Kachel een graad of twee graden naar beneden en een dikke trui aan ( in de winter)
    -vaker met de fiets
    - Kijk de instellingen van je ketel na! zomers op minimaals en winter op medium!

standaard stellen installateurs deze op maximaal, maar dit is niet nodig!
    In de zomer kun je het met de laagste stand prima af en in de winter is medium ook genoeg!

4. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,812
    866
    113
    Noord Holland
    ik was er ook al achter dat ziggo goedkoper is maar ziggo mag geen diensten leveren bij ons omdat wij bij upc aangesloten zijn in deze omgeving. wij wonen in de upc wijken zeg maar. best balen want t is wat .

5. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,812
    866
    113
    Noord Holland
    -vaker met de fiets
    - Kijk de instellingen van je ketel na! zomers op minimaals en winter op medium!

standaard stellen installateurs deze op maximaal, maar dit is niet nodig!
    In de zomer kun je het met de laagste stand prima af en in de winter is medium ook genoeg!

- als je piek en dal tarief hebt vaker in de nacht wassen. en drogen op de droogrek(mits je daar ruimte voor hebt)
    ik heb daar nu een te klein huis voor maar als ik verhuisd ben ga ik er zeker een flinke aanschaffen, scheelt weer kosten voor de droger

6. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    hoe bedoel je dat?

wij waren ook bij upc voor tv maar zijn overgestapt op digitenne.
    Waar kun je vinden of je dat kan of niet?

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    -vaker met de fiets
    - Kijk de instellingen van je ketel na! zomers op minimaals en winter op medium
    - 5 minuten douchen.. Of zo kort mogelijk in iedergeval
    - wasbak vol laten lopen met afwaswater ipv stromende kraan
    - nergens onnodig lichten aan laten staan. Ruimtes waar je niet bent hebben ook geen licht nodig!

8. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

Sep 17, 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Wat betreft Ziggo alles in 1 hebben wij ook.

Alleen over het bellen, je belt naar andere Ziggo klanten gratis, dus niet naar mensen die bij KPN oid zitten.
    Voor geloof ik 10 euro p/m extra kan je gratis naar ALLE vaste nummers bellen.

9. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja maar ziggo is voor de echte internetfreak (zoals moi) echt vreselijk, te langzaam, veel storingen e.d. ik betaald liever wat meer zodat ik mijn hobby EN mijn werk goed ermee kan doen.. Je moet wel appels met appels vergelijken natuurlijk als je een slechter abonnement krijgt is het minder kwaliteit , logisch dat het goedkoper is..

-Ik heb mijn verzekeringen gechecked,
    -automatische incasso's kijken wat er word afgeschreven en sommige dingen kunnen best opgezegd worden
    -tv gids opzeggen je kan tegenwoordig makkelijk op i-net opzoeken wat er komt
    -kindjes kunnen straks gewoon samen in bad en mijn man en ik delen vaak het bad (is nog gezellig en intiem ook) en we bespreken zo vaak alles wat op de dag gebeurd is omdat hij (minimaal)12 uur per dag werkt vaak.
    -kachel opletten en alleen in de winter op de slaapkamer dat de vorst eruit blijft in de slaapkamers hebben wij geen verwarming aanstaan
    -ik was altijd op 30 graden
    -wij gaan verhuizen naar een stad waarbij je niet 20 kilometer hoeft te reizen voor 1 pak melk haha dus kan ik straks lekker lopend met de kiddies doen (is ook nog eens gezelliger)
    -Spelletje doen savonds in plaats van die eeuwige tv is gezellig en de tv staat een avondje uit
    idd die warme trui, dikke sokken..

10. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    ik bedoel dus eigelijk niet de tips van wassen op 30 graden, kachel aantal graden lager.
    Maar echt diensten die je goedkoper kan krijgen.

Bijvoorbeeld, de goedkoopste telefoonabonement, televisie, energie aanbieders, verzekeringen e.d

11. Wennos

Wennos Actief lid

Feb 16, 2009
    103
    0
    0
    -vaker met de fiets
    - nergens onnodig lichten aan laten staan. Ruimtes waar je niet bent hebben ook geen licht nodig!
    - Wisselen van gasleverancier
    - Wisselen van electriciteitsleverancier.
    - Elektrische apparaten van stand-by afhalen (bijv. tv)
    - Geen opladers van telefoons e.d. in stopcontact laten zitten als je de telefoon niet aan het opladen bent.

Het loont de moeite om je huidige contracten gas en electriciteit eens onder de loep te houden. De markten zijn nu vrij en het kan zeer lonend zijn om te gaan 'shoppen'. (kijk wel goed naar ontbindingsvoorwaarden huidig contract)

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    -vaker met de fiets
    - Geen opladers van telefoons e.d. in stopcontact laten zitten als je de telefoon niet aan het opladen bent.
    - Navraag doen bij je werkgever of het openbaar vervoer terugbetaald wordt. Indien wel: net zoals mij proberen om 1x per week de auto thuis te laten

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    -vaker met de fiets
    - Navraag doen bij je werkgever of het openbaar vervoer terugbetaald wordt. Indien wel: net zoals mij proberen om 1x per week de auto thuis te laten
    - Een mobiel tel abbo afsluiten met alleen sim only en dan zelf er een simpele mobiele simlockvrije bij kopen.

Scheelde bij mij ruim 200 euro over 2 jaar.
    Eerste abbo was 17,50 pm, nu 6 euro pm over 2 jr afgesloten in beide gevallen. Heb er nu een telefoontje van 60 euro bijgekocht simlockvrij ipv zo'n dure telefoon die ik er anders bij had gekregen en wat ik niet nodig heb.

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wij hebben onze verzekeringen laatst na laten kijken en we besparen nu zo'n 40,00 per maand!:D We zijn naar de Noord Hollandsche gegaan!;)

15. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Wij hebben internet en telefoon voor 25 euro p.m. van Online.
    Natuurlijk wel je gesprekskosten apart nog.
    Maar met me mobiel heb ik 150 belminuten per maand en die probeer ik meestal eerst op te maken.

En tv van digitenne nu 8.50 per maand.
    Scheelt best wel met upc en kpn eerst.
    En zoveel bellen we toch niet.

16. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Is dat wat dan, dat online?

17. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    wij hebben ook online en dat is echt goed en snel internet, omdat mijn man anders gaat zeuren ;)

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je energietarief niet vast laten zetten! Tenzij je erg goed inzicht hebt in de schommelingen, maar je bent bijna altijd duurder uit. Zeker als je het een half jaar geleden hebt gedaan.

Aanvullende verzekeringen wegdoen. Zeker een gezond mens betaalt daar meer aan dan dat het oplevert. Grote kostenposten zitten in je basisverzekering. Je kunt het bedrag beter sparen!

Alle abonnementen de deur uit, of alleen de echt veel gebruikte behouden. Ik heb me nog wel eens verbaasd over de onzinnige abonnementen die sommige mensen hebben. Soms zijn het er wel 10 die allen bij elkaar zoveel geld opleveren!

En tsja, ook al wil je het niet horen, energiekosten... Wij doen de verwarming nooit aan en dat scheelt al ZO ontzettend veel geld. Ook douchen we kort. In onze vorige huurwoning, hadden de vorige bewoners het DUBBELE aan energiekosten!! In eerste instantie moesten we 180 euro pm betalen, dat hebben we zelf maar bijgesteld naar 150 euro pm en uiteindelijk hebben we ik geloof zo'n 80 euro per maand verbruikt. Het loont echt enorm om daar zeer goed op te letten.

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wij hebben trouwens geen vaste telefoonlijn meer terwijl we nog steeds evenveel geld kwijt zijn voor mobiele telefonie (beide zo'n 25 euro pm... simonly zou inderdaad nog minder zijn). Niet urenlang met je moeder aan de telefoon hangen dus...
    En gewoon de goedkoopste internet en TV abonnementen... Waarom al die opsmuk? We kunnen prima leven zonder extra TV zenders en snel internet is nergens voor nodig. De langzaamste verbinding is nog steeds snel (al hebben wij internet via de universiteit voor 3 euro per maand :D).

20. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    aanvullende verzekering wegdoen vind ik dan weer niet zo een goede... ik heb er elk jaar toch wel gebruik van gemaakt en zeker dit jaar met zwangerschapscursus, fysiotherapie, prenatale screening, kraamzorg, lactatiekundige etc. En mijn dochter zit ik ook bij mij in dus als die iets nodig heeft dan ben ik liever goed verzekerd. En voor die 15 euro per maand laat ik het liever niet... 1 fysio behandeling is al duurder

Share This Page