Ervaring hond mee op vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij denken er over om 1 van onze 2 hondjes mee te nemen op vakantie. We hebben een stacaravan in Frankrijk gehuurd en het is zeer waarschijnlijk wel mogelijk om het hondje mee te nemen.

Wie heeft hier ervaring mee? En hoe doen jullie dat bij de caravan.
    Het is nogal een actief en nieuwsgierig beestje, dus de hele dag los, zonder omheining is geen mogelijkheid.

Wie heeft hier ervaring mee?

2. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Wat leuk!
    Hier gaat de hond elk jaar mee. Inmiddels 4 jaar maar nogsteeds vol energie. Ze weet het inmiddels ook precies als we op vakantie gaan.

Je hebt van die grondpennen waar je een speciale lijn tussen kunt spannen. De hond zit daar dan met een lijn aan vast en kan gewoon maximaal 5 meter vrij bewegen.
    Die van ons leren we de eerste dag wat de grenzen zijn en kan dan gelukkig loslopen.

Je moet er wel rekening mee houden dat je een plek hebt met veel schaduw. Als het erg warm is kun je de hond niet in de caravan doen en lang weggaan. Je moet er altijd op letten. Denk dus wel goed na over watvoor vakantie je wilt.

Wij houden eigenlijk de hele vakantie de hele dag rekening met haar. Hebben een hele grote bench mee die we in de schaduw zetten als we even gaan zwemmen, maar die neemt ook direct veel ruimte in.

Het is hartstikke leuk, maar vergt wel wat meer voorbereiding en aanpassingsvermogen.

3. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Onze hond gaat ook (bijna) altijd mee. Wij zitten vaak in een huisje. De laatste tijd met een omheinde tuin dus dankan de hond lekker los. Maar als we geen omheinde tuin hebben dan hebben we zo'n pen in de grond idd met een lange lijn eraan. Lekker veel wandelen en spelen! En als wij even weg gaan kan de hond prima alleen blijven en als het kan nemen we hem mee.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Waarom niet allebei?

Anyway: wij huren 2x per jaar een huis met grote (omheinde) tuin voor de honden waar ze niemand tot last zijn. Het is ook vakantie voor hen!

Geen lange autoreis, geen hitte, daar vraagt een hond niet om.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat klinkt inderdaad goed zo'n lijn.

We hadden al bedacht, dat we de bench mee nemen en we hebben airco. Dus dat komt dan wel goed....

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    1 van de 2 is autoziek ;)

Die gaan we er absoluut geen plezier mee doen. Met een ritje naar het bos zit ze al te hyperen in de auto..
    Lijkt me niet zo leuk om dat 10 uren te hebben :)

De andere boeit het allemaal niet zo....

7. zogelukkig

Oe, da's lastig!

Maar willen ze niet liever bij elkaar blijven dan?

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Bij ons ging het wel goed, met zo'n grondpen inderdaad. Destijds in Zwitserland geloof ik (net een hittegolf, beestje de hele dag onder de caravan tegen de warmte pff)
    We konden alleen niet veel weg omdat hij die omgeving natuurlijk niet gewend was..

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Wij nemen de hond regelmatig mee op vakantie, gaat prima. Meestal is het bij een huisje geen probleem, kan ze lekker in de tuin en als we weg zijn, binnen in het huisje.
    Als mee gaat met de caravan, nemen we een bench mee die we in de voortent zetten. Ik zorg vaak op vakantie wel dat ik iets meeneem waar ze lekker lang op kan kluiven of mee spelen, zodat ze het niet zo erg vindt om alleen te zijn. Thuis is ze altijd heel rustig, ook als we weg zijn, geen geblaf of gejank, maar in een onbekende omgeving wordt ze eerder onrustig.
    Op warme bestemmingen laat ik haar bij mijn ouders in Nederland.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja....we zitten nog een beetje met de temperatuur. Zal het niet te warm zijn.

Wij vinden het hatrstikke leuk als ze mee gaat, maar het gaat natuurlijk om het hondje zelf. Heeft niet zo veel nut als ze de hele dag ligt te hijgen van de hitte.

@ZG: onze hondjes hebben een nogal complexe relatie met elkaar. Maar daar zeg je wel wat....Nog een puntje om goed over na te denken.

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Vergeet niet tijdig de inentingen en paspoort te regelen voor het buitenland.

12. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Tja wat zijn warme landen. Die van ons gaat altijd mee naar Kroatië.
    Smorgens en savonds lekker zwemmen, die van ons is dolblij.
    Kan daar ook prima 33 graden zijn overdag. Als je maar zorgt voor voldoende schaduw.

Als jullie airco hebben is er zeker niets aan de hand. Houdt er wel rekening mee dat asfalt heel heef is als de zon erop staat.
    Die van ons wil er ook maar twee keer uit per dag. Gelijk smorgens e. Savonds voor het eten.

De eerste dag is het even wennen maar ze passen zich snel aan aan de temperaturen. Die van ons houdt zich echt gedeisd overdag, maar gaat ook wel even heerlijk in het zonnetje liggen.

Als jij ervoor zorgt dat je hondje keuze heeft komt het vast helemaal goed!

13. sjak

sjak Niet meer actief

Weekendjes en weekjes in nederland gaat ze altijd mee, als we in de zomer naar Oostenrijk gaan nemen we haar mee, maar twee jaar geleden zuid frankrijk had ik haar echt geen plezier mee gedaan! 38C is niet fijn voor een hond...
    Maar wij hebben een grote tent, dus dat is ook warm. De hondenriemhaak is onmisbaar en voor veel landen oa frankrijk is een paspoort verplicht en inentingen die minimaal drie maanden voor vertrek uiterlijk gegeven zijn.
    Wij haalden ook altijd een soort slaappilletje bij de dierenarts voor de reis, dan sliep ze veel en had ze daar geen last van (onze hond is heel bang voor tunnels)

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hmm...in onze opwelling "goh het zou wel leuk zijn als Loes mee ging" komt toch wel wat meer kijken....

Klinkt wel naief, maar we hebben dan ook nog nooit een hond mee genomen naar het buitenland.

15. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Vind het helemaal niet naïef! Zou her naïef vinden als hè het onvoorbereid op het laatste moment besluit.

Je doet onderzoek naar hoe en wat en hebt nog tijd genoeg zaken te regelen...... Of haar toch thuis te laten.

16. zogelukkig

Nou ja, het is goed dat je erover nadenkt!

Wij hebben de honden (grote!) meegenomen naar Z-frankrijk toen zoon 4 maanden was. Het was een helse autorit met een krijsende baby (reflux) en twee stinkhonden achterin. Airco niet te hoog vanwege de baby, honden hadden het warm. Om de 2 uur stoppen, pfff, wat een nachtmerrie was dat!

Daar gelukkig een groot koel huis en grote tuin met schaduw. Maar mijn reu is dus altijd waar ik ben, dus als ik even lag te zonnenbij het zwembad, ging hij naast mij liggen, hij is zwart!:$

Gelukkig kunnen ze goed alleen blijven en zijn het geen slopers.

Maar naar een camping zou ik ze nooit meenemen! Zeker niet in het hoogseizoen. Nu gaan ze naar een vriendin (boerderij) of pension en daar hebben ze het goed naar hun zin!

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    O leuk te lezen die positieve verhalen

Wij willen dit jaar ook de hond meenemen.

Dan een huisje aan het water huren zodat we erheen kunnen varen.

18. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Wij hebben 3x de honden meegenomen naar frankrijk.
    De laatste keer was het zo warm dat we besloten hebben dat niet meer te doen.
    Ze gingen naar een pension waar ze het prima naar hun zin hadden en geen last hadden van de warmte.

Er stond op de campings waar wij waren dat je je huisdier niet alleen mocht laten in het huisje/caravan. Wij deden dit wel, lichtten de buren in en gelukkig waren ze altijd netjes stil.

We hebben wel een keer de boel moeten verbouwen buiten.Hond was met lange lijn tussen de tredes van de trap gegaan onder de caravan, lekker in het zan den erg koel
    .We kregen hem er alleen niet meer onder vandaan, hij durfde niet meer terug. Met een lekker stuk worst en de tredes uitgraven is het uiteindelijk wel gelukt.

Deel Deze Pagina