Ik dacht altijd dat die kinderen ondergewicht hadden. 'Rokende moeder krijgt dikke kinderen' | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Ze hebben vaker ondergewicht bij de geboorte. Dat zegt niet gelijk iets over het gewicht op latere leeftijd. Al moet ik zeggen dat ik dit onderzoek wel vergezocht vind.
Dit gaat ovet het gewicht van de kinderen op latere leeftijd. Gedaan onder 5000 kinderen. Denk wel dat er een kern van waarheid in zit. Rokende moeder krijgt vaak dik kind - RTL Nieuws.nl Eigenlijk zou de titel anders moeten zijn: "Kinderen van moeders die rookten tijdens de zwangerschap hebben grotere kans overgewicht te ontwikkelen"
Ik ben een kind van een rokende moeder. Ik was bij de geboorte klein en licht.Toen mijn ouders op mijn 3e scheiden was ik erg flink.En ik ben alleen dikker op geworden,tot dat mijn vader ging hertrouwen.Mijn moeder liet me meer bewegen en ik ging op dieet.Maar nu nog steeds moet ik op mijn gewicht letten,omdat ik aan kom. Ik heb niet gerookt en mijn oudste dochter is niet dik.Ze is een slanke jonge meid
mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschappen gewoon gerookt en nu zijn we allemaal volwassen en geen van alle heeft overgewicht. misschien goede gene maar lijkt me dan wel veel geluk hebben dat wij alle 5 een gezond gewicht hebben en geen een overgewicht. ik zelf heb niet gerookt in de zwangerschap en dochtertje is slank maar aan me zoontje zie ik nu al dat hij een flinke vent gaat worden denk eerder dat het niets te maken heeft met wel of niet roken maar eerder met de leefstijl die ouders hebben en die de kinderen dus overnemen. veel makkelijk eten, weinig groente en fruit etc. misschien is het wel zo dat niet rokende wensen eerder gezond eten dan wel rokende mensen. wil niet tegen het hoofd stoten hoor maar dat is net z'n conclusie die je hier uit kunt halen
mijn moeder heeft bij alle 5 de zwangerschappen gewoon gerookt ( ben er trouwens zelf op tegen en daarom ook gestopt toen ik zwanger bleek van de eerste, ondertussen nog steeds gestop) de kinderen waren bij de geboorte rond de 8 pond, en nu we allemaal op oudere leeftijd zijn hebben we nog steeds geen overgewicht, mijn zusje juist het tegenovergestelde.
Vindt het echt klinklare onzin! Mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschappen ook gewoon doorgerookt en mijn zus en ik hebben beiden echt geen overgewicht en veel op ons gewicht letten hoefen we ook niet. Ken bovendien nog wel ik weet niet hoeveel meer vrouwen die door hebben gerookt en nu ook gezonde kinderen hebben zonder overgewicht. Op uitzonderingen als ziektes en medicijnen na veroozaak je overgewicht volgends mij altijd nog zelf..
Mijn moeder heeft bij alle 8 haar kids gerookt en geen van alle overgewicht. Vind het een beetje onzinnige ondrzoeken.
omdat het bij jullie niet zo was is het onzin? En overigens sluit ik me bij Winnie aan, denk ook dat moeders die keihard doorroken tijdens de zwangerschap vast ook niet iedere dag een bord met verse groenten aan hun kind serveren.
Nee merendeel lijkt me niet. Als je tijdens je zwangerschap al niet de moeite kan opbrengen om te stoppen met die gifstikkies? Of ze moet opeens het licht hebben gezien?
Lekker zwart wit. Ik moet toegeven dat ik tijdens mijn zwangerschap heb gerookt. Alleen lang niet zoveel als dat ik deed. Ik rookte max 3 sigaretjes. En mijn zoon krijgt echt ELKE DAG een lekker prakkie savonds. Niets geen potjes, nee gewoon verse groente en 2 keer per dag fruit.
Sorry hoor! Waarom zou een rokende moeder in godesnaam niet iedere dag lekker verse groenten op tafel zetten? Omdat ze rookt.... ben je nu echt serieus.... Ik krijg ook elke dag groenten en aardappels en vlees en ja mijn mams heeft gerookt.... Net alsof rokende moeders hun kinderen 7 dagen per week patat geven ofzo..... waarom zou iemand die rookt voor de rest niet gezond kunnen zijn/doen
Tja dat is gewoon mijn mening en mijn ervaring. De meeste die ik ken die hun peuken niet konden laten liggen kon het na de zwangerschap ook niet zo ballen wat betreft gezond leven. Roken tijdens de zwangerschap vind ik gewoon not done, en die praatjes van stress of whatever.. het zal allemaal wel. Overigens is iedere dag groenten aardappels en vlees ook niet ubergezond, maar dat is een ander verhaal.
Nou sorry hoor... maar idd HEEEEL erg zwart wit Mn haren gaan ook altijd recht overeind staan van die veroordelende mensen.....BAH! Omdat jij mensen kent die dat doen wil niet zeggen dat merendeel dt doet hoor.... En omdat je nog even een slimme opmerking wil maken over groenten en aardappels elke dag... Zo letterlijk hoef je t niet te nemen hoor.... krijg heus niet letterlijk ELKE dag een prakkie
Haha indd.. Volgens mij heeft ze gewoon niks te doen aangezien ze iets 'zoekt' om te zeggen. Zeg dan niks...
Voor zover ik weet heeft mijn moeder ook gerookt tijdens de zwangerschap en ik heb juist last van ondergewicht, niet dat dat roken er iets mee te doen heeft gehad (denk ik) maareh.... dat met het bordje groente vind ik wel een uithaal naar rokende zwangeren:x, ik heb zelf ook gerookt tijdens de zwangerschap wel niet zo als anders maar mijn dochter krijgt gewoon haar groenten binnen hoor.
nee zeg al niks meer hoor.. heb mn zegje al gedaan en die was denk ik wel duidelijk wat betreft rokende zwangere vrouwen. Laat mij maar lekker zwart wit denken, zolang die vrouwen mij en mijn kinderen maar met rust laten met die stinkzooi.