Geen hulp bij hoofdluis......

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 1 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Tot mijn grote vreugd, , hebben mijn kinderen nu steeds last van hoofdluis. Behandelen, kammen en weg na 2 verplichte weken kammen en toch blijft het steeds weer terugkomen. Ik kam tot het weg is, maar tja een epidemie op school zal ik maar zeggen.
    Alleen blijk ik er nu ook last van te hebben.... dus wil ik mezelf ook behandelen en kammen. Daarbij vraag ik mijn man om hulp, want bij mezelf gaat dit natuurlijk niet zo makkelijk toch?
    Maar wat krijg ik..... een blik alsof ik het smerigste ben wat er is! Natuurlijk niet, maar zegt ie, dat kan ik toch niet dat kammen? Na gezegd te hebben dat ik dat ook heb moeten leren bij de eerste keer hoofdluis bij de kinderen, is hjjj boos weggelopen. Kortom ik moest het zelf maar doen. Heb mijn best gedaan, maar geloof niet dat het helemaal gelukt is.

Hoe doen jullie dit? Controleren of behandelen jullie jezelf of is jullie man wat behulpzamer? Nog handige tips van de moeders die het wel zelf doen?

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Ik heb gewoon mezelf gekamt boven de wasbak, van de ene kant naar de andere kant, zoals ik het ook bij de kinderen deed.
    En was er (net als de kinderen) gelukkig vrij vlot weer vanaf!

3. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Ik zou wat prachtige neten en luizen in zijn haar planten.. succes vriend!

PS en daarna naar mijn moeder gaan om te vragen of ze mij wilt helpen:|

Jackie87, Rosa5, Picaris en 11 anderen vinden dit leuk.
  4. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Aii lastige situatie..

Ik heb er nog geen ervaring mee maar ik zou wel van mijn verwachten dat die me helpt.. hij heeft ook mijn kots/ontlasting etc in slechte tijden opgeruimd en andersom zou ik (niet met plezier natuurlijk) hetzelfde doen.

Misschien met hem praten en proberen duidelijk te maken dat dit gewoon even moet gebeuren?

5. Solstice

Solstice Actief lid

8 jan 2019
    188
    92
    28
    Vrouw
    Ik heb 1 keer hoofduis gehad sinds ik kinderen heb (mn kinderen en man hadden ze niet!) Ik heb krullend dik haar tot aan mn billen dus de paniek bij mij was groot. Ik heb die krengen vermoord door luizenshampoo en kammen. De shampoo heb ik na ongeveer een week herhaald. Daarna was ik er vanaf. Geen man of andere hulp aan te pas gekomen. Succes!

roosjuh007 vindt dit leuk.
  6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dit gaat niet lukken met zijn kale kop

7. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Jammer:roflmao: .

Zeggen dat er neten in bed liggen:|

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik controleer mezelf altijd zelf. Ben alleen dus moet wel. Flink veel conditioner erin, kam glijd er dan lekker door en evt luizen worden zo "gevangen" door het gladde spul.
    En dan boven een wit papier/tafel/wasbak. En gebruik luizenshampoo. Iets vaker dan op de verpakking staat...

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Bij mij heeft de luizenmoeder van school mij gecontroleerd. De meiden bleven ook bezig dus zij is uiteindelijk een paar keer komen helpen kammen en heeft ze mij ook gelijk gedaan (maar ik had niks gelukkig). Wel preventief haren gewassen.

10. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    schaamluis dan ;)

mamavanmimi, Suuzan, jojo85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit wou ik ook zeggen hahaha. Lastig. Ik zou heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak mn haar wassen met anti luizen shampoo en alle textiel in huis was. Tot en met de bankkussens aan toe.

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik controleer en kam mezelf altijd en dat is prima te doen hoor (heb dik lang haar maar met genoeg conditioner en veel geduld lukt het gewoon).
    Mijn dochter heeft ze alweer voor de 3e x dit schooljaar helaas

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    De eerste keer dat dochter luizen had, had ik ze ook. Gewoon onder de douche gekamd met heel veel cremespoeling. Kam na iedere haal schoongespoeld in een bak water, zodat ik kon controleren of en hoeveel beestjes er nog uit kwamen. Gewoon 2 weken iedere dag gedaan, na een dag of 2/3 kwam er bij mij al niks meer uit.

14. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Bij ons kwam het ook twee keer terug. Ik heb dochter toen elke dag twee keer behandeld. Eerst wassen met luizenshampoo van kruidvat, dan nog een keer met cremespoeling en dan kammen met de luizenkam die je krijgt bij de prioderm flesjes. De kam door een steriel gaasje geprikt dan is het nog fijner en haal je echt alles eruit. Haren plukje voor plukje kammen en goed strak houden dat je er echt strak/stevig langs gaat steeds. Hoe dunner de pluk hoe beter de neten ermee uit gaan. Het kammen deed ik buiten in de zon dan zie je echt de allerkleinste neten ook zitten. Die met de kam blijven zitten met je vingers eruit halen. Het kost je elke keer een uur om het hele haar door te gaan maar binnen een paar dagen was ze er helemaal vanaf. Elke week of twee weken wassen we nu nog steeds een keer met de kruidvat luizenshampoo.

Op die flesjes staat allemaal dat je pas na twee weken weer moet behandelen maar die luizen wachten echt niet netjes met eitjes leggen tot er twee weken om zijn. Die met de eerste lichting blijven zitten planten vrolijk verder hun eitjes en zo kom je er dus nooit vanaf.

Mezelf behandelen deed ik ook zelf. Haren in een klem en pluk voor pluk kammen.

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Ik heb gewoon mezelf behandeld en gekamd. Gaat prima. Om de dag onder de douche met crèmespoeling en een goede luizenkam (met lange metalen tanden). Gaat een stuk minder secuur als bij mijn kinderen, maar goed genoeg. Ik heb ze altijd nog weggekregen.

Je kan daarnaast ook luizenshampoo gebruiken als je geen vertrouwen hebt in het kammen. Dat moet je dan na 7 en 14 dgn nog een keer herhalen. Luizen zijn geslachtsrijp met 7 dgn en eitjes komen na 7 dgn uit. Vandaar die die herhaling.

Maar ik zou sowieso wel een hartig woordje met mijn man wisselen. Wat een hansworst, dat hij zo reageert. Ik doe het zelf, omdat ik mijn man nooit om hulp heb gevraagd. Ik denk dat ik het zelf beter kan :roflmao:. Maar hij moet het niet in zijn hoofd halen om niet te willen helpen als ik het vraag...

16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Pik jij überhaupt dit soort gedrag van je man? Weglopen als het hem te lastig wordt.

fairy2011, Shay25, Shakes en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier nog nooit luizen gehad (godzijdank!!) maar onvoorstelbaar dat iemand zijn man die tenslotte de vader is van haar kinderen zich zo opsteld wanneer er een vraag gesteld word. Ik weet zeker dat mijn man mij hier mee zou gaan helpen!

18. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Luizen shampoo? Door alleen te kammen gaan die beesten niet weg.. Nou ja die erin zitten kam je eruit, maar als ze eitjes hebben gelegt, die komen uit, en heb je hetzelfde weer..

19. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Doen mensen tegenwoordig geen luisdodende shampoo's meer?

Vroeger toen ik op de basisschool zat deden we altijd shampoo

20. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik zou zeggen dat mijn vent zich niet zo moet aanstellen die kam in zijn handen duwen.
    Hij doet net alsof je een besmettelijke ziekte heb :p

Maar goed daar heb je niks aan.
    Je haar in stroken verdelen en dan zo kammen.

Krijg overigens gelijk jeuk op mijn hoofd van dit topic :p

Deel Deze Pagina