Mijn vriend en ik hebben het volgens hem niet super breed. We verdienen samen iets van 2400 netto in de maand. Is natuurlijk niet super veel, maar mij leek dat wel genoeg. Is er iemand die mij kan vertellen wat je iedere maand ongeveer kwijt bent aan baby? Alvast heel erg bedankt! Dan kan ik tenminste aan mijn vriend laten zien dat het allemaal wel mee valt. Hij denkt namelijk dat je ongeveer miljonair moet zijn om een kind te kunnen onderhouden hahaha
Dat moet toch wel volodende zijn. een kind tussen de 3 en 12 jaar kost gemiddeld 350-500 per maand ligt er aan hoe breed je het hebt. maar als je strax bevallen bent blijf je dan werken of niet want dat scheelt natuurlijk ook.
Nou is een mooi bedrag wat er binnenkomt...Voor een beeb ben je tussen de 100 en 200 euro per maand toch wel kwijt hoor
Het hangt er vanaf of je borst of fles gaat geven.... borst is natuurlijk gratis en wat flesvoeding betreft zit er veel verschil in qua prijs. En dan natuurlijk luiers.... een eigen merk zitten veel meer luiers in voor dezelfde prijs als pampers waardoor je er ook langer mee doet. Mij viel het heel erg mee toen met mn zoontje.. ik had veel meer verwacht.
Ik blijf wel werken alleen niet fulltime. Ik vind het namelijk maar niks om je beeb dan maar bij opa en oma of een kinderopvang te dumpen.
Nou je heb meer dan genoeg hoor teminste ligt eraan wat je natuurlijk aan vaste lasten allemaal heb. Maar wij verdienen nu 1300 euro netto dat is zeker niet veel maar we redden het wel.
Nou ik denk ook dat je het daar makkelijk mee moet redden hoor.. ligt natuurlijk wel aan je vaste lasten....
wij verdienen ook zoveel per maand netto. En het ligt natuurlijk aan je vaste lasten! Onze hypotheek is niet super laag, maar we redden het prima hoor (denk ik) Het is alleen even op de centen letten he
Vaste lasten zijn ongeveer 600/700 en we gaan zelfs een tijdje bij zijn vader wonen omdat het ons dan de kans geeft om heel veel te sparen. Dus die financieën hoeft ie zich geen zorgen om te maken voorlopig.
Nou je moet rekenen als je fles geeft dat je 1 keer per weer +- 9 euro kwijt bent aan die pak voeding. Dan nog de luiers ook +- 9 euro per week en dan nog de luierdoekjes en spenen en flesjes dus het valt echt wel mee hoor! Groetjesss
Zo te lezen heb je een ruim inkomen, en lage lasten.Maar is dat allebei op full time basis? want partime gaat het bedrag natuurlijk omlaag. Maar een baby kost rond de 200 euro per maand. Maar je krijgt ook kinderbijslag Dat mag je weer bij je inkomen bijtellen. groetjes en gefeliciteerd trouwens, Patricia
Ga je dan minder dan 32 uur werken? Volgens mij heb je het dan nog steeds ruim, je vriend kan gerust zijn.
Ja precies ga dan minder werken. Maximaal 3 uur per dag. Me vriend wil niet dat ik meer ga werken namelijk. @mama1986 als jullie het redden met een budget van 150 euro per week dan moet ons dat ook lukken! Iedereen heel erg bedankt voor jullie reacties!
Nou, dat zet dan ook geen zoden aan de dijk :S Meutje, ik mag wel heeeeel snel een baan gaan zoeken als we een kindje voldoende willen kunnen geven. Wij zitten echt ver onder het modale inkomen. Nu is het met z'n tweeen al heel krap, als er dan nog een kleine bij komt... Wel zolang mogelijk bv geven als dat lukt, dat scheelt heel veel geld, denk ik. En katoenen luiers ipv papieren, dat scheelt ook een hoop.
pfft, 2400 netto, dat vind ik een hele boel geld! ik verdien nu 1100 netto en we hebben uitgerekend dat we het van mijn salaris zouden kunnen doen... Is niet ons uitgangspunt, maar je weet nooit (mannetje heeft nog geen baan....)
ik stop straks compleet mee werken en gaan dan van de 2700 euro nu naar de 1600 euro maar rondkomen gaat lukken volgens onze berekeningen. natuurlijk moet ik veel inleveren en gaat ons helle luxe leventje er flink op achteruit maar we krijgen iets terug wat het zeker waard is. we houden zelfs geld over om leuke dingen te doen.