Huisarts assistent verwijst naar website

Discussion in 'De lounge' started by owly, Mar 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,304
    10,272
    113
    Onze uk van bijna 3 heeft volgens mij waterwratjes en verspreid zich in eens heel snel, het jeukt soms enorm en het lijkt of zijn eczeem terug komt in zijn knieholte. Krijg het ook niet weg met smeren.

Niks bijzonders alleen erg vervelend, dat ze vroeg om een foto te sturen snap ik nog want dan heb je per persoon minder tijd nodig.

Meer mensen die mee gemaakt hebben dat ze verwijzen naar een website?
    Het is ook niet bijzonder want een simpel waterwratje staat er niet eens op.

Wie weet waarom ze dit doen?

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Nooit van gehoord, lijkt me logisch dat de huisarts eerst kijkt of het inderdaad een waterwratje is en vervolgens persoonlijk advies geeft over de behandelmethoden.
    Door op websites te kijken kun je net zo goed zelf voor dokter spelen.

3. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ja ze willen graag dat je eerst op thuisarts.nl kijkt.

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Hier nog nooit meegemaakt.

5. Hier ook meegemaakt toen ik belde omdat de buikgriep zo aanhield. Ze zijn er wel bij dat bij twijfel ik altijd mocht bellen.

Ik vond het niet raar overkomen.

6. Rots

Rots Actief lid

May 30, 2016
    416
    238
    43
    Ik ben ook weleens doorverwezen naar thuisarts.nl tijdens een consult, maar dan dus wel door de huisarts zelf. Nu check ik eerst altijd even thuisarts.nl voor ik bel en geef dan aan de assistente aan dat ik dat al gedaan heb :)

7. Logan

Logan Niet meer actief

Gelukkig niet. Ik vind het erg bijzonder ook.

8. yoshi

yoshi Actief lid

Aug 12, 2015
    362
    45
    28
    Ik geef bij blaasontsteking, koorts of diarree wel eens het advies om op thuisarts.nl te kijken. Dan kan de patiënt alles wat ik vertelt heb nog een keer doorlezen.
    Voor waterwratjes die niet gezien zijn zou ik dat niet doen.

De meeste assistentes kunnen prima waterwratjes beoordelen maar telefonisch of van een foto zou ik niet doen.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier verwijzen ze ook naar thuisarts.nl, vind ik persoonlijk juist erg fijn. Maar ze doen dat niet ipv een consult, het is meer dat je dan de info zelf rustig kan doornemen ipv dat je tijdens het consult meteen alles moet onthouden. En bij sommige dingen idd handig om zelf een situatie te beoordelen, wat je bv moet doen bij koorts bij je kind, wanneer wel/niet bellen etc.

10. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,304
    10,272
    113
    Heet was op de website huisarts.nl en die is verre van volledig.

Om 16.00 moest ik terug bellen om te vragen wat de arts van de foto's vond.bel ik op krijg ik een bandje met de assistent is bezig met andere taken en met spoed kon je bellen.om 16.15 nog steeds niet.

Misschien stond het nog op wintertijd en om iets voor half 5 probeer ik het nog eens en eindelijk het juiste bandje maar in gesprek en dan beëindigen ze het gesprek. Meteen terug gebeld om nog eens te proberen krijg ik direct we zijn gesloten bandje.

Heel apart en dit is de kennismaking met de huisartsen die de praktijk hebben overgenomen. Hopelijk gaat het hier na beter.morgen nog maar eens proberen.

11. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Fijn toch dat die site er is?!
    Bekijk het positief: huisartsen worden overladen met patiënten, kunnen de boel amper aan. Als mensen zelf de 'simpele' kwalen kunnen oplossen dan houdt de huisarts tijd over om extra aandacht te geven aan serieuze zaken.
    Ik zie alleen maar voordelen.

12. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Hier wordt thuisarts.nl ook vaak gebruikt, even als het sturen van een foto bij plekjes op de huid. Dit scheelt de patiënt weer een ritje naar de huisartsenpraktijk en bij de huisarts scheelt het een consult. Op deze manier houd je ook nog eens de gezondheidszorg goedkoper. Kortom een win win situatie voor alle partijen.

13. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Hier werken ze helaas niet met foto's. Ik zou het juist een pluspunt vinden. Nu moet ik op mijn vrije dag zoon van school halen op soms een onmogelijk tijdstip om de arts te zien terwijl ik alleen wat vlekjes beoordeelt wil hebben en zeker weet dat het niet ernstigis maar twijfel of het bv een schimmel is of eczeem. Mijn zoon heeft vaak last van zijn huid en het is van niets tot kinderziekte tot schimmel geweest. Ze zeggen ook altijd dat ik moet komen om het de arts te laten beoordelen.

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,868
    5,107
    113
    Hier nooit meegemaakt, maar eens met het bovenstaande

15. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Wat is er niet volledig aan de informatie? Als ik kijk op "mijn kind heeft waterwratjes" staat er juist een hele pagina met hoe je eraan komt, hoe ze er uit zien( met foto),wat het precies is, behandeling en adviezen. Lijkt me allemaal hele duidelijke informatie.
    Deze website is gemaakt door huisartsen en bevat betrouwbare informatie!

Wel vervelend dat de assistente niet bereikbaar is eind van de dag.

Ik zie trouwens staan dat je naar huisarts.nl bent verwezen en niet naar huisarts.nl, of is dit een typefout? Huisarts.nl ziet er veel minder uitgebreid uit.

16. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Het is mij nog niet gebeurd.

Ik vind trouwens dat de combinatie waterwratjes met eczeem wel gezien moet worden door de huisarts, omdat dan het smeeradvies voor de eczeem mogelijk aangepast moet worden (waterwratjes en hormoomzalf zijn een slechte combinatie).

17. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    In de praktijk waar ik werk wordt er wel naar thuisarts verwezen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog nooit een patiënt via de telefoon naar heb verwezen. Niet bewust ofzo, denk er gewoon niet aan.

Het hangt er bij ons heel erg van af wat de vraag is van de patiënt of ouder. Als hij/zij puur advies aan ons vraagt, dan geven we advies. Ik heb een collega die wel naar thuisarts.nl verwijst, en de huisartsen doen het ook wel eens. Als een patiënt ongerust is, het niet vertrouwt of wijzelf twijfelen aan de "diagnose" dan maken we een afspraak. Ongerustheid = reden voor afspraak, ook als wij als assistentes dat de huisarts niet meer zal vertellen of doen dan wij doen. Maar ik weet wel dat niet alle praktijken zo laagdrempelig zijn.

Foto's sturen gebeurd bij ons wel. Foto wordt vervolgens in het medisch dossier ge-upload, zodat de huisarts een huiduitslag of wondje kan vergelijken later, als dat nodig is.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Dat zou voor mij als hypochonder echt een hele slecht advies zijn om te gaan kijken op een website. Neem aan dat ze dit bij mij nooit gaan doen.

Ik heb zelfs van de therapeut geleerd om sowieso alleen een arts te raadplegen. ( en soms uiteraard een assistent die vaak ook veel weet)

Eczeem en waterwratjes kan samen bestaan...mijn zoon heeft dit ook. Ik zou het laten zien...Wratjes doen ze niks aan...maar eczeem wel.

19. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,304
    10,272
    113
    Ik verstond echt huisarts.nl maar zal morgen nog eens vragen. Thuisarts lijkt me een stuk logischer daar staat tenminste uitgebreide informatie op.

20. haailena

haailena Actief lid

Oct 24, 2014
    458
    5
    18
    bij ons wordt ook regelmatig verwezen naar thuisarts.nl Maar ik bel dan ook zelden om een afspraak te maken. Als ik de huisarts bel dan is dat meestal voor advies omdat ik twijfel. Tegenwoordig kijk ik dan ook altijd eerst op thuisarts.nl en bel evt daarna alsnog naar de huisarts of kijk het dan nog even aan.
    De app van thuisarts.nl is ook handig!

Share This Page