Huisarts assistent verwijst naar website

Discussie in 'De lounge' gestart door owly, 27 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    thuisarts.nl is inderdaad een prima, betrouwbare website gemaakt door het nederlands huisartsen genootschap.

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Toen ik laatst met een van mijn kinderen bij de huisarts zelf was, zei die tegen mij dat ik voortaan eerst op thuisarts.nl kon kijken voor advies en evt geruststelling.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ons meisje is verkouden en ik werd voor tips verwezen naar thuisarts.nl.
    Vreemd maar prima

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Voor "gewone" mensen wel ;)

Maar voor een hypochonder niet een goed idee.

5. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou willen dat ze hier ook zo zouden werken. Hier moet je helaas voor elk dingetje komen als je belt. Ook al is het bijvoorbeeld maar een schimmeltje of wat exceem. Juist door een foto door te sturen bespaard het mij en de dokter tijd. Want anders sta ik ook na 3 minuten weer buiten terwijl ik er wel rekening mee moet houden op mijn werk (lees: een bepaald gedeelte van de dag vrij nemen).

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.851
    113
    Vrouw
    Thuis
    #26 Berte, 28 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2017
    Sommige medicatie tegen eczeem bevordert de groei van waterwratjes heel erg. Daarom moet je in geval van beiden naar de huisarts om mogelijk het smeeradvies te laten aanpassen.

Dat kan een assistente niet eventjes door de telefoon beoordelen.

Edit: ik heb dit van de dermatoloog in opleiding waar mijn zonen komen vanwege meer huidproblemen. Die gaf onze huisarts meteen een compliment toen zij bij mijn jongste zoon de behandeling met hormoonzalf had laten stopzetten omdat zij hem verdacht van waterwratjes.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Onze dochter heeft zowel waterwratjes als eczeem en zowel de huisarts als kinderarts heeft hier nooit wat over gezegd.
    Ook geen verschil gemerkt trouwens. Waterwratjes wordt veroorzaakt door een virus. Ik weet wel dat een eczeemhuid er gevoeliger voor is (omdat de huid kapot is), maar anderom of interactie met crème... nooit van gehoord.

De combinatie van huisarts en een goed smeeradvies trouwens ook niet, hahaha

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.408
    10.339
    113
    Heb contact gehad en het was inderdaad thuisarts.nl wat een stuk logischer is dan wat ik verstond (huisarts.nl)

Waterwratjes moeten van zelf weer over gaan maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren, voor de eczeem vet houden met vaseline of lannette creme. Ik had nu andere parfum vrije zalf maar dat is niet vet genoeg.

Bedankt iedereen voor de goede website al vind ik het nog steeds apart dat ze daar zelf ook uit voorlezen. Je zou denken dat ze het wel weten (in dit geval natuurlijk ze kunnen ze niet alles weten)

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het is gewoon de richtlijn, dus niet zo gek toch dat ze dat er even bijpakken? Toen ik bij de gyn liep, zaten we ook telkens samen de richtlijnen van de NVOG door te nemen... ik vond het juist prettig om die informatie te hebben.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.506
    113
    Vrouw
    van een foto kan je de meeste dingen prima beoordelen. ik werk in de thuiszorg en wij maken vaak een foto van uitslag, wondjes of bultjes en sturen die dan naar de HA. aan de hand van de foto kan de assistente of HA prima beoordelen of het nodig is dat iemand gezien wordt of niet. scheelt onnodig veel tijd.

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Hier dus precies hetzelfde. Zo jammer want hou zou echt vaak schelen en toen ik dat tegen de assistente zei, zei ze dat ze wel graag hun werk willen behouden :):) dus dat het juist nodig is dat mensen komen. Vaak kun je dan door de p.a. Gezien worden ipv de huisarts.

Deel Deze Pagina