Huisarts bellen zinvol?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Luppy, 14 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    De huisarts is geweest. Saturatie was nog wel redelijk goed. Mijn longen zijn wel beiden ontstoken. Maar dat schijnt veel voor te komen bij corona en het is niet zo erg. Verder gewoon afwachten, met rust moet het beter gaan.

Cindy1977, puzzelstukje, Ysabella en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    Hou het maar goed in de gaten hoor. Bij mijn man had ook de 4e! arts pas door hoe ziek hij was. In het ziekenhuis gelijk aan zuurstof, dexamethason en antibiotica
    Heb je zelf een saturatiemeter? Dan kun je het af en toe in de gaten houden.
    Beterschap!

ButterflyPassion en Anouk2005 vinden dit leuk.
  3. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Was eigenlijk erg benieuwd hoe het met je ging? Had je eigenlijk geen AB gekregen voor je longontsteking? Hoop dat je je al wat beter voelt!

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nee geen AB gekregen. Dat schijnt niet te werken bij virale longontsteking.
    Verder is alles nog zo ongeveer hetzelfde.
    Ik lig al een uur moed te verzamelen om te gaan douchen.

5. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Jeetje, heftig hoor. Ik hoop echt dat je je snel wat beter voelt!

6. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    Hoe hoog was je saturatie?
    Ik heb 3 dagen op rij een arts gebeld voor mijn man, als het echt niet gaat gewoon weer bellen hoor!

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    He bah! Goed op jezelf letten, en bij twijfel gewoon weer de huisarts bellen. Niet te lang mee wachten. Hopelijk voel je snel beter. Heel veel beterschap.

8. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Dit had ik ook met mijn man. Wij zijn 1x op de corona spoedpost geweest, toen naar huis. Daarna 2x de dokterspost laten komen savonds, en pas toen werd hij opgenomen. En dat allemaal in 4 dagen tijd. Dus echt jezelf goed in de gaten houden hoor! Liever een keer te veel dan te weinig bellen.

Achteraf had ik zelf een saturatie meter moeten kopen (vind ik) . Mij vertelde de laatste arts dat onder de 90 sowieso opnemen is. En als je meet: op je rug en op beide zijden liggend meten, en zittend. Op de rug was hij bij mij man 92, op de zij 89. Op basis van die 89 is hij toen opgenomen (En ook zuurstof, dexametison , AB en vocht (!!) ) Hij had het ook écht nodig, hij dacht zelf dat hij het niet ging redden.. hij was ook al flink uitgedroogd.

Heel veel beterschap! Hopelijk voel je je snel beter.

liset22 vindt dit leuk.
  9. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.634
    1.443
    113
    Sterkte!! Hopelijk voel je je gauw wat beter. Goed rusten!!

10. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    Heel herkenbaar! Wij hebben wel een saturatiemeter gekocht maar de huisarts zei dat de waardes gedurende langere tijd onder de 90 moesten zijn, bij mijn man was dat even zo, maar herstelde het ook weer. In het ziekenhuis ging het even wat beter en was de saturatie 92/93, maar dat vonden ze daar ook te laag, gelijk aan zuurstof. En volgens mij ging het niet alleen om de saturatie maar ook om het aantal keer ademhalen per minuut...

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  11. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hier had mijn broer ook in de ochtend de huisarts gebeld, ja je moet t toch even aankijken het hoort er allemaal bij. Savonds was hij bijna niet meer aanspreekbaar en moest er een ambulance komen, saturatie nog maar 84. Daar aangekomen, medicijnen en zuurstof en ging t al snel beter. Wel op een gegeven moment met zuurstof naar huis gestuurd omdat hij anders overgeplaatst moest worden. Dus twijfel je of wat dan ook gewoon opnieuw je huisarts bellen.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nou zo slecht gaat het bij mij allemaal niet hoor, gelukkig.

Zolang ik netjes blijf liggen voel ik me zelfs best goed. Alleen zitten of iets doen als naar de wc gaan is een hele opgave. Dan sta ik wel naar adem te happen. Ik krijg steeds gewoon net niet genoeg lucht binnen. Niet zo weinig dat ik er echt van in de problemen raak, wel te weinig om normaal te kunnen ademen of een gesprek te voeren. En als ik dan ook nog even moet hoesten, dan is het wel lastig.

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.862
    113
    Jeetje zeg. Dit klinkt toch wel echt ernstig hoor. Hou het aub goed in de gaten. Misschien toch zelf een saturdatiemeter aanschaffen. Het klinkt alsof het nog maar weinig nodig heeft om wel echt slecht te worden.

14. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Niet om je bang te maken... Maar zelf heb je het niet door als je saturate te laag wordt he... Mijn broer leek ook best goed te gaan, voelde zich wat buiten adem, maar moest uiteindelijk toch naar de IC... Kan zich ook echt niet meer herinneren dat hij daarvoor in 't ziekenhuis nog op de afdeling heeft gelegen en hele gesprekken heeft gevoerd... Zijn longarts legde later ook uit dat dat heel normaal is.. Maar daarom is het wel belangrijk dat een ander je in de gaten houdt en ook aan de bel trekt

Syane vindt dit leuk.
  15. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Volgens mij is het niet kunnen voeren van een gesprek en het amper naar de wc kunnen omdat het te vermoeiend is, een alarmsignaal toch bij benauwdheid? Ik zou denk ik toch nog in overleg treden met de huisarts (HAP). Hoe gaat het met de koorts?

16. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Over het algemeen hebben ze zelf niet in de gaten hoe benauwd ze zijn.
    Pas goed op jezelf hoor.

Syane vindt dit leuk.
  17. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Zoals de verhalen hierboven, saturatiemeter is echt nodig want wij hadden ook 4 hapartsen nodig om mijn man opgenomen te laten worden. Die lag half bewusteloos in bed, geen idee hoe slecht het ging en kon amper naar de wc of eten. Bij saturatie onder de 90 werd hij opgenomen en was de longarts boos want hij had eerder opgenomen moeten worden.

Het vervelende bij corona is dat je wel benauwd bent, maar niet in de gaten hebt, hoe laag je saturatie al is.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was het telefonisch inderdaad een test of ik een gesprekje kon voeren zonder tussendoor steeds naar adem te moeten happen - dat ging in mijn geval nét. De arts gaf aan dat als ik meer moeite zou krijgen met praten, ik echt weer aan de bel moest trekken. Saturatiemeter hadden we toen nog niet, dus geen idee waar ik op zat. Toen het weer wat beter ging qua benauwdheid, hadden we wel een saturatiemeter en zat ik op z’n laagst rond de 94%, daarna ging het gelukkig iedere dag verder omhoog. Maar met 94% kon ik dus voor mijn gevoel al weer vrij normaal een gesprek voeren.

19. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @TS hoe gaat het nu met je? Ik hoop dat je alweer wat opgeknapt bent

Syane vindt dit leuk.
  20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Het gaat zeker beter. Koorts is nu echt over en ik ben wat minder benauwd. Ik kan nog niet veel, niet lang staan enzo, en van praten blijf ik benauwd worden, maar het gaat wel de goede kant op. Voel me al zoveel beter dan donderdag en vrijdag.

Mijn moeder kwam vandaag even wat boodschappen brengen, dus ik dacht, ik ga nonchalant een beetje tegen het deurkozijn leunen, dan lijkt het net of het heel goed met me gaat. Nou ja, dat ging precies drie tellen goed, nadat ik erheen gelopen was. Die hield ik dus nog niet echt voor de gek. Maar vergeleken met vorige week is het een hele verbetering.

Deel Deze Pagina