Ik weet het opeens niet meer zo zeker. Je kunt toch gewoon prik drinken als je zwanger bent? Vind dat nu zo lekker!!
Tuurlijk mag dat. Vermijd alleen grote hoeveelheden caffeïne en ik zou zelf, maar da's persoonlijk, zeker niet teveel "light"rommel drinken. Alleen als je suikers aan de hoge kant zijn zou ik in zijn geheel goed oppassen met frisdranken, aangezien daar nu eenmaal vaak karrevrachten suiker in zit. Tip: Holy Soda, da's met stevia gezoet en een natuurlijke zoetstof. En ik heb een groene ice team verslaving (van Lipton...ook met stevia)
Ja hoor, niet alles is verboden tijdens de zwangerschap... ; ) Al zou ik het in een later stadium niet teveel doen, i.v.m maagklachten (wanneer je veel last van zuurbranden hebt). Tegen misselijkheid schijnt het juist te werken. Maar dat weet ik niet, want ik kan prik absoluut niet doorslikken dus drink het echt nooit.
Ik heb nu juist ook een prik tik drink ineens allemaal frisdrank met prik terwijl ik voor mn zwangerschap alleen af en toe cola dronk. Ik merk wel dat ik er sneller maagzuur van krijg, dus met mate drinken
Zo... Als dat matigen is, dan vraag ik me af wat redelijk veel cola is! 6 glazen is veel meer dan een liter.
Ik drink nu ook af en toe prik. Als ik maagzuur heb en ik drink een glas cola rustig verdeeld over een paar uur leeg is het zo over. Mijn verloskundige raadde cola niet aan (i.v.m. cafeïne enz.) maar zei ze: als het bij jou helpt......... Kijk je moet er natuurlijk geen liters van drinken.
Prik mag wel! Ik ben op het moment verslaafd aan cola, al probeer ik dat niet zo heel veel te drinken, als het aan mij lag zou ik met gemak 7 flessen in de week (of meer) leeg drinken, maar ik drink er 'maar' 3 in de week. En dat terwijl ik normaal gesproken alleen maar water drink
Ik nam, toen ik in het begin zo misselijk was, elke dag zo'n klein kinderblikje coca cola per dag. Het hielp mij enorm bij de misselijkheid die ik had na het avondeten...