Moeilijk moment

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door boomstam, 15 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Hi

Ik had vannacht best wel krampen. Vertrouwde het niet zo.
    Vanmorgen voor zekerheid nog een kruidvat test gedaan. Dese gaf een mini streepje. Hier schrok ik van. De testen bij 4w en 5,5w waren positief. Knaltesten....

Verloskundige gebeld. Die zei doe nog een test met urine van gister. Ik doe mee met moeders voor moeders dus dit had ik nog staan.
    Dit maal met action test die ik nog had liggen. Knalpositief!!

Nu zegt mijn vk dat waarschijnlijk iets niet gord is gegaan bij de kruidvat test. Test was vochtig, of net te weinig of te veel urine gebruikt.
    Zij zegt dat het niet kan dat het hcg binnen 1 nacht drastisch afneemt.

Ik heb geen bloedverlies gehad.

Moet ik me zorgen maken....

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik kan wel nee zeggen maar zorgen maak jij je toch. Als je het niet vertrouwd laat een echo maken of bloed prikken. Een zwangerschapstest zegt helaas niet alles, bij mij was het mis en ik teste nog knal positief, ook na de MK.

Sterkte!

3. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Butterfly. Had jij bloedverlies bij de MK??
    Of was die onopgemerkt gebleven

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Bij de eerste niet, toen hoorde ik pas bij de echo dat het niet goed was. Bij de tweede MK wel maar heel licht en leek totaal niet op de eerste MK. Al moest ik de eerste amMK op wekken met medicatie.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik geloof ook niet dat hcg ineens zoveel minder kan worden als je gisteren nog een knaltest had.
    Btw: toen mvm hier 's avonds langskwam moest ik mn ochtendurine de hele dag bewaren. Voor de zekerheid had ik ook vlak voor haar bezoek nog urine opgevangen en ik heb toen twee testjes gedaan (action). De streep op de test van die ochtendurine die al heel lang stond was echt lichtjes. Die van de urine van net daarvoor was knal. Test kan er slechter van worden. Maar als jij nog steeds knaltesten hebt met urine van gisteren vind ik dat een goed teken.
    Edit: tenzij dat spul wat er in die flessen zit ervoor zorgt dat t hcg behouden blijft?

Maar ik zou me geen zorgen proberen te maken. Gisteren nog knal, dan kan het nu niet ineens veel minder zijn. Kruidvat heeft wel vaker mindere testen. Ik vind ze niet meer zo geweldig als twee jaar geleden. Knalstreep duurt veel langer, ook het doorlopen van de test en donkerder kleuren van de streep.
    Wanneer is je eerste echo?

6. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Omdat ik er heel erg oer inzat ben ik naar ouders gegaan. Papa had e oplossing om mij minder zorgen te laten hebben. Hij kocht een nieuwe test voor me.

Ik vond het eng. Wat als tie weer zo licht uitslaat.
    Toch gedaan en zie het verschil (foto bijgevoegd als dat gelukt is...)
    Hij is niet zo knal als de eerste test bij 4 weken maar had m nu dan ook 2 uur na de eerste test gedaan dus urine was minder geconcentreerd.
    Dit bevestigd voor mij wel dat waarschijnlijk de test kapot was zoals de vk al voorspelde...

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,3 KB
      Weergaven:
      16
  7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Soms kunnen testen de grote hoeveelheid heg niet aan en dat resulteert ook in een licht streepje. Geen zorgen maken (doe je toch;)) en de eerste echo afwachten.

8. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Echo bij 8w4

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Gelukkig en nu niet meer testen ;)

10. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Nog 1,5 week toy de echo. Wel eng :( en er wachten duurtlang in onzekerheid.

Ga proberen om niet meer te testen.

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had ook een lichte kv test tussendoor. Nou ja, hij was niet superlicht, maar wel lichter dan de keer ervoor (toen nog maar 4,3 zwanger dus wel geschrokken). Meteen dezelfde dag nog een keer met kv getest, die was wel veel donkerder. Was dus een speling in die ene test. Je moet eigenlijk ook niet uit donkerder wordende streepjes iets proberen af te leiden. Maar in het begin wil je echt die zekerheid, die eerste weken tot de echo zijn zenuwslopend en gaan altijd zo langzaam... Maar goed, bij mij was er niks aan de hand, zie banner ;)

Succes met wachten! Probeer afleiding te zoeken, want met piekeren verander je toch niks aan de uitkomst!

12. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Ik moet ook nog 1,5 week tot mijn eerste echo. Ik heb geen rare dingen gehad zoals kramp maar toch blijft het spannend! Ik test zelf ook echt niet meer, de enige 2de test die ik heb gehad was afgelopen dinsdag voor moeders voor moeders. Ik zou echt mezelf niet gek maken door elke keer testen te doen! Je word er alleen maar onzeker van! Genoeg afleiding zoeken de komende tijd tot de echo! Dat doe ik ook. Sterkte!

13. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Je moet echt stoppen met testen. Weet je waarom ? Omdat op het moment je een knaltest hebt gehad ze meestal afnemen. Je hebt dan zoveel hcg in je lichaam dat de test het niet meer aan kan ( google maar ) Ik had met 5.5 weken een knaller en met 6.5 weken was ie bijna negatief. Ik schrok me natuurlijk kapot maar het schijnt normaal te zijn. De dag erna een echo en een mooi kloppend hartje gezien

14. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Het stelt me wat gerust. Jammer dat mijn vk niet Heeft gezegd dat het zo kan gaan bij een te hoog hcg

15. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ben blij dat je gerust gesteld bent...ik was toen ook helemaal in paniek totdat een vriendin me hierop wees...
    Ik heb het meteen op google opgezocht en jawel hoor. ..het is echt zo! Ik meen dat het bij sommige testen zelf in de bijsluiter staat dat je ze na 6 weken niet meer moet gebruiken omdat ze dan een ander resultaat kunnen geven....

16. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Als ik Google kan ik er niet zoveel over vinden...
    Ben ook niet misselijk meer... Maar ook dat schijnt niks te zeggen.

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

Kruidvat testen worden na 6 weken (bij de hcg piek) echt veeeel lichter. Die kunnen de grote hoeveelheden hcg niet aan. Action wel en die blijft dan knal. Andere testen weet ik niet maar kv kan je echt niet meer doen na de 6 weken, want dan krijg je lichte streepjes.

Niks om je zorgen te maken dus. :)

18. mamapriscilla

mamapriscilla Actief lid

2 mei 2009
    336
    0
    16
    Meis ik had een positieve test bij 8 dpo die liepen mooi op en op nod een mooie knaller .. daarna nog een paar keer getetst . Mooie teststreep . En bij 7 weken veel buikpijn ik testen .. nou had niet meer dan een tuur streep ik in de stress .. gyn gebeld die probeerde me gerust te stellen .. lukte niet dus kreeg een echo .. alles helemaal goed . En de gyn bij wie ik kwam zei ook je hcg is heeel hoog nu en bijna onmeetbaar voor de urine testen en vandaag 10+1 afgelopen donderdag super mooie echo gehad .. haha dus om dit lange verhaal kort te maken .. geen stress rustig aan en geniet er van

19. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Daarom zou ik ook niet meerdere keren testen! Het brengt alleen maar meer onzekerheid.... Ik heb 1x zelf getest met een knalstreep en daarna alleen nog getest door MVM

Door de hormonen denk je al snel gekke dingen dus gewoon niet meer testen en misschien klinkt dit heel erg cru maar als het mis is kan geen test in de wereld daar iets aan veranderen...

Ik duim voor je dat je binnenkort een mooie echo hebt!

20. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Thnx meiden. Elke keer als ik weer in de stress schiet ga ik jullie reacties lezen... Brengt FF rust. Gelukkig is MN vriend er dinsdag weer!

Deel Deze Pagina