van 4 naar 3 flessen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door dana1980, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dana1980

dana1980 Lid

5 apr 2011
    29
    0
    0
    Goedemiddag,
    graag zou ik advies willen over het volgende..
    mijn zoontje nu 8 maanden krijgt 3 flessen [180 ml water+voeding=200ml per dag]om 8,16 en 20 uur]
    daarnaast krijgt hij s'ochtends fruithapje en s'avonds een groentehapje,wat hij allemaal op eet en vervolgens eet hij tussen de middag een boterham,na de boterham geef ik hem altijd nog een half flesje van 90 ml water+voeding=100 ml,nu is mijn vraag is dit allemaal niet teveel van het goede?hij eet/drinkt wel alles gewoon op,tussendoor drinkt hij af en toe een slokje water/thee.
    en als dit idd teveel is,welke fles kan ik het beste laten vervallen?
    alvast bedankt voor het antwoord

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Goedemiddag,
    Tot ongeveer 8 maanden kan je 700-800 ml opvolgmelk aanhouden en vanaf 8 maanden (tot 10 maanden) kan je gemiddeld zo'n 600 ml opvolgmelk per 24 uur geven.
    Je kunt bijvoorbeeld ervoor kiezen om 2 x 200 ml te geven en 2 x 100 ml. Dan hou je de 4 momenten die je nu geeft aan. Of je kiest ervoor om 3 x 200 ml te geven, ochtend, tussen de middag en evt. voor het slapen gaan. In de loop van de middag kan je dan wat water/rooibosthee/sapje aanbieden.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina