huisarts doet moeilijk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mnndyyy, 21 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    Sterker nog, er gaan per 1 januari nieuwe regels in en 1 daarvan is dat zorgverzekeraars echo's tot 10 weken niet meer vergoeden, die moet je dus zelf gaan betalen.
    Tenminste dat is mij vanmorgen verteld toen ik de verloskundige belde voor een eerste afspraak.

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Gelukkig is er geen haast bij.
    Als je wel zwanger bent hoef je niet per se naar de huisarts. Het is een mogelijkheid, geen verplichting. Over twee weken kun je terecht...prima toch? Tot die tijd kun je afwachten of gewoon nog een keer een test doen. Die van de kruidvat, 2 voor 5 euro, werken prima. Een echo of een bloedtest doen...dat gebeurt bij maar heeeel weinig vrouwen. Zoals jij nu 'behandelt' wordt door de huisarts is een normale gang van zaken. Oh ja, als je denkt dat je zwanger bent, doe je er verstandig aan om foliumzuur te gaan slikken.

3. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik begrijp echt niet wat het probleem is om nog een zwangerschapstest te doen? Kun je dat eens uitleggen?!

Natuurlijk prikken huisartsen niet zomaar bloed voor onderzoek.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je de huisarts belt, zul je het advies krijgen om zelf een zwangerschapstest te doen. Wil je dat niet, dan doen zij een urinetest. Bloedonderzoeken worden niet zomaar gedaan, daar moet je een medische indicatie voor hebben. En als ik je post zo lees, heb je die niet.

5. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Huisarts doet moeilijk? Als je tot 2x toe geen tijd hebt om daar even wat urine in te leveren en vervolgens denkt aan een bloedtest. Snap het niet zo denk ik. Voor een bloedtest moet je toch ook tijd vrij maken? Misschien nog wel meer tijd als even in een potje plassen. En wat anderen al schrijven: hcg test of bloedtest is nog duurder ook. Snap dat je duidelijkheid wilt, maar die ga je op deze manier niet krijgen, zeker niet van de ha. Dus neemthet heft in eigen hand en koop gewoon een testje.

6. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    ligt er aan hoe je verzekerd bent
    je kunt je zelf er tegen verzekeren
    mja mijn eerste echo kosten 35,37 zie ik net staan en mn aanvullende verzekering 41 euro per maand dus dan is de echo goedkoper om zelf te betalen ;)

7. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    ik zou zoals de rest hier okal zegt naar de kruidvat gaan en 2 testen voor 5 euro halen
    niet die je in de urine straal moet houden maar die waarbij je het moet opvangen en druppelen

zijn de meest betrouwbaren testen die er zijn
    als ik je verhaal zo lees zou je dan of een mega knallende streep moeten krijgen

of niks (ja misschien een indroger maar die tellen niet mee he!)
    bij de huisarts reken je idd ook zelf de test af en deze kost tussen de 12 en 20 euro voor 1 urine test dus dan is kruidvat goedkoper
    bloedtest doen ze alleen in aparte gevallen bij de huisarts

lees de testen wel af tijdens de tijd die op de verpakking staat en gooi ze daarna meteen weg want een indroog streep kan iemand die niet eens vruchtbaar is nog wel krijgen dus dan maak je jezelf blij met een dooie mus

8. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Als je 2 positieve testen hebt kan je er eigenlijk wel vanuit gaan dat je zwanger bent of was. Je kan beter een afspraak mken met een verloskundige sie nemen je serieuzer dan een ha. Dat weet ik inmiddels uit eigen ervaring. Die kunnen dan een bloedtest bij je af laten nemen en eventueel een echo laten maken.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ben benieuwd of je nou zwanger bent of niet ;)

10. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je inmiddels al een extra testje gedaan?

11. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Ik zou er bijna eentje opsturen om te laten doen :)

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

De húisarts doet moeilijk? Wil niet lomp zijn maar jij bent degene die nu moeilijk en chaotisch overkomt.
    Rustig aan, relax, haal nog een test, zo duur zijn ze niet! Als die positief is bel je de vk en anders wacht je je ongi af.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ze is helemaal niet meer online geweest, dus ik denk dat we niet meer krijgen te horen hoe het afgelopen is.;)

14. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ze is vast te druk! ;)

15. Logan

Logan Niet meer actief

Wel online geweest maar geen berichten meer geplaatst :p

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Goed, haal even diep adem en ontspan. Het wordt echt wel duidelijk en niemand, ook de huisarts niet, doet je bewust onrecht aan.

Het is logisch dat een eerste ronde erg spannend is. De één voelt dat sterker dan de ander en voor sommigen neemt de spanning elke ronde toe.

Hoewel ik niet denk dat je beeld van de rol van de huisarts helemaal realistisch is (en dat is door anderen al uitgelegd dus dat onderwerp laat ik even links liggen), vind ik de reacties van sommigen erg bot. "Geen tijd" is absoluut mogelijk. Ik ben zelf wel eens een paar weken lang op zakenreis geweest in het buitenland. Dan kun je niet even terug komen voor een bezoek aan de huisarts. Het is maar een voorbeeld. Niet zo snel oordelen mensen!

TS, wanneer was je NOD? En wanneer was test 1, test 2 en test 3? Heb je al een 4e test gedaan? Dat is echt een goed idee en hoeft niet duur te zijn. Het is echt geen geldverspilling. Een digitale test is niet nodig en vaak zijn die ook het duurst. Ik zou voor een goedkope, betrouwbare test gaan. Laat ons even weten wat uit test 4 kwam.

En ontspan! Het is mogelijk dat je een aantal rondes lang dit soort onzekere momenten gaat meemaken. Niemand heeft er iets aan als je straks zwanger en overspannen bent, bij wijze van spreken. Een beetje meer zen in je leven dus.

Succes meid! :)

17. dametje

dametje Actief lid

2 okt 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoe is het afgelopen?

Deel Deze Pagina