huisarts en kinderarts luisteren niet.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gusam, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Ik heb geadviseerd om niet te gaan experimenteren met andere voeding alleen maar omdat een wildvreemde van een internetforum dat adviseert. Jij en ik weten alleen maar wat onze kinderen is overkomen, maar hebben geen idee hoe bepaalde dingen op andere kinderen aanslaan en welke diagnose je dan moet stellen. Daarvoor moet je toch echt gestudeerd hebben, en tenminste het kind in het echt gezien te hebben.

Ik vind het gewoon onverstandig om iemand via internet te gaan adviseren om over te stappen naar Pepti, zonder zeker te weten wat er met de baby aan de hand is.

Haar baby heeft veel meegemaakt in de afgelopen weken. Ze is al een keer van voeding veranderd en met bijvoeding begonnen en weer gestopt enz. Als ze nu weer overstapt op Pepti, vervolgens bij de KA komt, deze bijvoorbeeld adviseert om toch te gaan testen met bijvoorbeeld Nutramigen (is veel meer hypoallergeen dan Pepti), dan moet ze WEER overstappen qua voeding. Dat kan toch nooit goed zijn voor zo'n kleintje???

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het baby'tje moet iig nu eerst even twee weken dezelfde voeding krijgen en geen bijvoeding meer, maar daar is ts gelukkig meteen al mee gestopt. Even rust in dat lijfje!

Probleem is dat sommige aandoeningen hetzelfde klachtenpatroon geven. Hier de eerste 3 maanden heel heftige darmkrampen en vanaf 4,5 maand verborgen reflux met beginnende slokdarmontsteking.
    Bij beide aandoeningen was het een uur na de voeding krijsen, overstrekken e.d. Ze hebben het lange tijd op zijn nekje gegooid, omdat bij de keizersnee een nekwervel bekneld was geraakt die op een darmzenuw duwde.
    Ik ben gelukkig niet bekend met kma, dus weet niet of dat beeld ook bij die aandoening past.

Ik ben allang weg bij het reguliere cb. Daar werken slechts basisartsen. En soms kom je bij een verpleegkundige die al helemaal niet weet hoe of wat. Dit is mijn ervaring. Ze vonden het iig niet nodig om door te verwijzen naar de kinderarts, totdat mijn kind zoveel pijn had aan zijn slokdarm, dat hij zonder tussenkomst van een arts 's avonds met spoed opgenomen is.

Kind van ts is al ruim 5 maanden. Je kan natuurlijk altijd op eigen houtje vrij verkrijgbare voedingen gaan uitproberen, maar beter is het om aan de bel te trekken en niet zelf verder te dokteren maar gedegen onderzoek te laten doen om te kijken wat er nu precies speelt, want dat valt met dit klachtenbeeld niet zomaar te zeggen.

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Erg ruk dat je t gevoel hebt dat je door niemand gehoord wordt of serieus genomen wordt.
    Ik zou in jou geval een second opinion vragen, soms wil een andere arts ook helpen. Kijkt die anders tegen de dingen aan....

4. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Jeetje Gusam, wat moet je nou met al die adviezen? Ga op je eigen gevoel af en laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Verder zou ik alleen nog naar het CB gaan voor het groeien en het standaard gebeuren. Overal ja en amen op zeggen en vertel ze niets meer dan dat nodig is. Voor je het weet zit je in een of ander programma van Jeugdzorg omdat ze denken dat je opvoeding niet aankunt. Een dossier over je gezinnetje is zo gevormd. Alle medische dingen gewoon bij je huisarts bespreken. En trouwens ook al maak je in het begin foutjes omdat het je eerste is, het is niet erg. Jij hebt het beste voor met je kindje en van je fouten leer je ook weer. Tegen moederliefde weegt geen enkele fout op. Sterkte.

Deel Deze Pagina