Afvallen en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dapper, 17 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dapper

Dapper Niet meer actief

Hoi,

Kan het kwaad om met afvallen bezig te zijn als je ook zanger wilt worden?
    Ik ben namelijk begonnen met afvallen, maar we willen nu ook voor een nieuwe zwangerschap gaan. Maar je weet natuurlijk nooit hoe lang dat op zich laat wachten en wil eigenlijk dan ook wel door blijven gaan met afvallen tot het zover is.

Weet iemand of dat kwaad kan?

2. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik heb het ook gedaan. Ben gewoon gelijk gestopt toen ik de test had gedaan. Was van begin tot toen ongeveer 10 kg kwijt geraakt. In ronde 1 zwanger. Hopelijk is het snel raak!

3. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.891
    2.564
    113
    Ik ben nu bezig met afvallen en heb mezelf de tijd gegeven tot juni/juli 2017 en daarna gaan we beginnen :)
    Bij mij is de situatie wel anders waardoor ik vind dat ik eerst moet afvallen.
    Ik ben er vorig jaar achtergekomen dat ik een eetstoornis heb/had en heb zware therapie gehad hiervoor. Omdat afvallen voor mij lastig is emotioneel gezien doe ik dit onder begeleiding van een diëtiste die bekend is met eetstoornissen.
    Ik vind van mezelf dat ik dit aan moet kunnen voordat ik aan kinderen begin omdat het emotioneel gezien zware tijd was.

Succes :)! hoeveel wil je kwijt?

4. Dapper

Dapper Niet meer actief

Ik wil uiteindelijk heel veel kwijt! 20 kilo!!

Maar daar ga ik niet op wachten... ik wil de gezonde levensstijl wel voortzetten als ik weer zwanger ben, zodat ik het na die tijd weer op kan pakken.. en dan hopelijk niets over hou aan zwangerschapskilos.

Ik heb nu nog 4kg van de laatste over (die is pas 4,5 maand geleden geboren, maar zie banner).

Maar het kan natuurlijk ook lang duren voor een nieuwe zwangerschap zich aandient... wil dan dus ook niet maanden gaan afwachten, alles wat ik tot die tijd kwijt kan raken is natuurlijk mooi meegenomen!

5. Martika

Martika Niet meer actief

Het heeft te maken met wat je precies met afvallen bedoelt. Bedoel je een gebalanceerde dieet volgen of een plan met shakes enzovoort? In de tweede geval is dat idd niet ideaal en het kan kwaad. Als je een gebalanceerde plan volgt met alle nutrienten die jij moet binnenkrijgen en als je niet meer dan 4 kg per maand kwijt bent, dan kan het geen kwaad. Het is HEEL belangrijk dat je sowieso met het slikken van foliumzuur al nu begint. dat moet je doen 3 maanden voordat jij zwanger wordt.

6. Dapper

Dapper Niet meer actief

Nee hoor, geen shakes. In principe schijf van 5 maar wel een beetje minder zodat ik afval. Maar dan vooral iets minder koolhydraten.
    Daarbij ook multivitamine voor zwangeren.
    Foliumzuur slik ik al. Dat hoeft niet 3 maanden, maar 4 weken vooraf ;)

Deel Deze Pagina