Zelf bepalen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jucade, 23 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Eh.. misschien een vreemde vraag hoor maar als je de verloskundige belt voor een eerste afspraak, besluiten hún dan wanneer je terecht kan of heb je dat zelf ook nog voor het zeggen? :( ik wil eigenlijk morgen bellen maar ik wil liever niet eerder heen dan als ik 10 weken zwanger ben.

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Dan zeg je toch gewoon dat je dan niet kan... Maar waarom wil je niet dan? Je eerste afsparaak stelt niet zo heel veel voor hoor, ze stellen alleen een paar vragen, ze meten je bloeddruk en je kan later weer terug komen :rolleyes:

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Als je een trippeltest zou willen is het wel handiger dat je eerder gaat. Je krijgt dan namelijk eerst een echo om te kijken hoe ver je exact bent en daarna wordt een afspraak gemaakt voor de echo waarbij de nekplooi wordt opgemeten. Dit moet uiterlijk in week 13, dus je moet er wel op tijd bij zijn.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Owh.. ik dacht dat je bij die afspraak dan ook meteen een echo kreeg. :oops: Waarschijnlijk ben ik 7 weken zwanger, maar was al een jaar daarvoor gestopt met de pil (om die hormonenbende uit mn lichaam te krijgen) en hebben we andere voorbehoedsmiddelen gebruikt. Dus weet t niet helemaal zeker natuurlijk ook omdat mijn periode (28, 29 of 30 dagen) niet aldoor hetzelfde was en mijn laatste ongesteldheid was wel minder en had ik nergens last van (normaal echt wel!) Maar als ik dan bv wél bij 9 weken terecht kan om te kijken hoever ik echt ben. Krijg ik dan ook nog een echo tussen de 10 en 12 weken?? pfff, ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen :)

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Normaal krijg je niet meteen een echo. Als je voor je afspraak al aangeeft dat je niet zeker weet hoe ver je bent, dan misschien wel. Of je dan met 12-13 weken nogmaals een echo krijgt, dat verschilt per VK.

6. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Volgens mij is het normnaal als je rond de 12 weken een echo krijgt...

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Allemaal bedankt. Ik mag 7 aug heen voor een intake gesprek en ik heb aangegeven dat ik het liefst voor mijn verjaardag de eerste echo hebben wil. Dit was mogelijk! :)

Deel Deze Pagina