Huisarts of toch wachten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Caruli, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Fijn dat je dinsdag terecht kan caruli.

Wij hadden gisteren zo iets maar iets minder hardnekkig gelukkig.
    Er is 3 januari teelbalkanker geconstateerd bij mijn vriend en na de gelukkig goede uitslag heeft de uroloog ons op het hart gedrukt te bellen als er iets is en we ons ongerust maken, ook als we een week later een afspraak zouden hebben..
    Nu voelde mijn vriend dus eergisteravond een knobbeltje in die ene bal die hij nog heeft, ik voelde het ook.
    Dus gister ochtend gebeld naar urologie en de assistente zei dat ze met zijn arts zou overleggen.
    Belde ze later terug met de mededeling dat ze met een andere uroloog had gesproken en ze dachten dat het niets was en we maar op de gewone afspraak (23 april) moesten komen.:$
    Na wat aandringen wilde ze.De afspraak wel naar maandag halen....
    Nou nee mevrouw, de arts.heeft gezegd dat.we moesten bellen als we ons zorgen maken en dat doen we nu!!!!!!!:(
    Uiteindelijk na blijven volhouden van mijn vriend heeft ze de arts.gevraagd ons zelf te bellen. En die zei, kom vanmiddag maar langs, dan voelen en kijken we even.
    Ze voelde en voelde ook iets waarvan ze dacht dat het een cyste zou zijn. Toen heeft ze.een echo gemaakt en het bleek idd een onschuldige cyste te zijn.
    Gelukkig! We.konden haar wel zoenen dat we langs mochten komen.
    De schrik zit er nog steeds in na 3 januari en ze heeft ons nu gerust kunnen stellen. En er zat dus wel degelijk iets ook al is het onschuldig, dat kunnen wij niet van de buitenkant zien of voelen....
    Ze heeft ons wederom op het hart gedrukt te bellen als er weer zoiets is. Zo'n fijn mens die begrijpt dat je je rot schrikt als.je opeens iets voelt dat.er niet zat en hoort.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wat fijn dat het gelukkig maar een cyste was.
    snap best dat je dan flink schrikt ja.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Alvast succes voor morgen! Hopelijk meteen wat meer duidelijkheid, want de onzekerheid is slopend.

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Fijn dat je eindelijk terecht kunt morgen. Succes.

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

En weet je al iets meer?

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik ben ook wel benieuwd hoe het gegaan is, weet je al iets meer?

7. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Caruli heb stil meegelezen, maar ben nu wel benieuwd hoe je afspraak was en hoe je je nu voelt.

Iig sterkte!

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    En?

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ben ook erg benieuwd...

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hopelijk is alles goed gedaan?

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Het was een tegenvaller..
    Invaller wist niet eens waarvoor ik kwam.
    Heel het verhaal weer verteld.
    Nu pijnstilling en weer starten met de pil, ze denkt dat de pijn dan over gaat..
    Maar had al mnd last toen ik nog aan de pil was..
    Ze wil alles stapje voor stapje gaan bekijken en afstrepen.. Dus nog maanden wachten en de kans dat er baarmoederverwijdering moet gebeuren zit er dan in.

Ppff ben die pijn nu al beu..

9 mei weer eigen arts, kijken wat die ervan vind..
    Ga zo echt niet nog maanden lopen.

Maar eerst willen ze toch de colposcopie afwachten en de uitslag.. Dus dat word sws pas eind mei dan.. En dan maar weer verder zien

12. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Pfft, hebben ze eigenlijk wel gekeken nu?
    Toch raar dat ze die colposcopie niet meteen gedaan hebben nu met jouw klachten..

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Huh? Wat apart... Je loopt met pijn en hebt toch behoorlijk zorgwekkende klachten. Die kun je toch niet zo afdoen als niets en ga maar aan de pil?! Kunnen de onderzoeken die al gepland stonden, niet naar voren geschoven worden? Dat is nog ruim drie weken wachten! ;)

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Nee colposcopie deed ze niet en die afspraak staat al. Dus moet maar wachten..

Echo zat weer een hoop bloed in de baarmoeder..

Zij dacht dat het door de pco komt.. Ik moest 2 weken geleden stoppen met de pil van andere gyn, om te kijken wat er gebeurd...
    En nu moest ik van deze weer beginnen.. Pff word er dol van.

Pijn word met de dag meer en lijkt me niet dat het alleen met de pil of stoppen van de pil veranderd..

15. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Belachelijk hoor dat je nog niks wijzer bent! Als je het niet meer kunt houden met de pijn zou ik gewoon naar de SEH gaan! Sterkte…

16. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Kan daar altijd zo boos om worden.. Het idee dat je elke keer afgewimpeld word!!
    Soms denk je echt dat die mensen maar wat doen..

Hopelijk is het nog een beetje vol te houden

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb PCOS en ik heb echt nog nooit vergelijkbare klachten gehad. Dus dat is echt onzin... Bij PCOS kun je wel eens een hele enkele keer wat tussentijds bloedverlies hebben, maar dat is heel wat anders dan contactbloedingen en gigantische buikpijn.

Ik snap het gedoe met de pil ook helemaal niet. Met de pil los je geen PCOS op, je schopt alles alleen maar extra in de war door er dan weer aan te gaan en dan weer te stoppen. Je klachten komen niet door PCOS, dus die zullen hierdoor ook echt niet minder worden.

Ik zou toch op mijn strepen gaan staan. Schakel desnoods de huisarts weer in en probeer het opnieuw via die weg te spelen. Hiermee kun je niet nog minimaal drie weken doorlopen.

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Precies, heb mijn levenlang al pcos en nog nooit zo'n last gehad..
    Ik zit alweer jaren aan de pil.. Moest 2 weken geleden stoppen van eigen gyn omdat hij eerst wilde kijken wat mijn cyclus deed ivm bloedverlies en nu moet ik beginnen van die invaller omdat ze denkt dat de pijn weggaat daardoor terwijl ik maanden al last heb en pil slikte..
    En toen ik dat zei waarom ik hiervoor al last had ondanks pil wist ze het niet..
    Ja duh wat haalt die pil dan ook uit..

Ik wil gewoon weten wat er speelt!!
    Beetje naar dat ik pas sinds half jaar klachten, bloedverlies en pijn heb bij contact en daarvoor niks..

Maar goed zoals die invaller zei, alles stapje voor stapje ggrrrr

Nu dan maar eerst die colposcopie, en dan weer weken wachten..
    Ga 9 mei echt mijn eigen gyn erop aan spreken.

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Die invaller heeft vandaag gebeld en wil dat ik vrijdag kom, ze gaan me dan in de overgang brengen om te kijken of de klachten echt niet van de pco komen.. Ppff zij gelooft er heilig in en ik eerlijk gezegd absoluut niet :(

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dan denk ik dat je dat moet aangeven. Als ze je lichaam plat willen leggen, zul je aan een hormooninjectie moeten die alles stil legt (Zoladex of Lucrin, denk ik). Dus dan ben je inderdaad tijdelijk in een kunstmatige overgang. Ik vind het een vreemde oplossing voor je klachten, als ik eerlijk ben...

Je kunt aangeven dat je daarmee wilt wachten totdat je het onderzoek van 9 mei hebt gehad. Hopelijk heb je dan duidelijkheid en weet je of de klachten door je baarmoedermond veroorzaakt worden of niet. Een beetje onzin om nu voor twee weken aan de nare hormonen te gaan, terwijl niet zeker is dat je klachten door PCOS komen (lijkt me heel erg stug). Als je er vervolgens weer mee stopt, heb je alles hormonaal gezien nog meer in de war.

Ik zou zulke beslissingen ook aan de gyn overlaten en niet aan een invallende huisarts. Zij hebben over het algemeen niet zoveel kaas gegeten van gyneacologische zaken. De gyn doet de rest van de behandeling, dus ik denk dat je alles bij één persoon moet houden. Misschien wil je gyn juist dat je helemaal niet aan die hormonen gaat vanwege de rest van je klachten. Misschien kan hij/zij bepaalde dingen dan helemaal niet vaststellen of uitsluiten. Dus ik zou het niet doen. En anders eerst overleggen met de gyn voordat je ermee begint!

Deel Deze Pagina