Huisarts of toch wachten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Caruli, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik zou als ik jou was ook eerst de colposcopie afwachten. Vind het eerlijk gezegd ook een beetje vreemde volgorde van zaken uitsluiten zoals de invaller het aan wil pakken.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Nijntje: ja hoe meer ik erover nadenk hoe minder ik achter het idee sta..

Zij denkt dat ik dan van de pijn af kom en dat is wel aanlokkelijk.. Maar

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Hier een stille meelezer, maar ik zou echt niet aan de hormooninjecties gaan als ik jou was. Je hebt daarbij namelijk bijna altijd te maken met een 'flair-up'-periode waarin je menstruatie en klachten nog veel erger worden dan normaal. Pas daarna (lees: na ongeveer 1,5 maand) wordt het rustiger en dan beginnen de andere klachten zoals slapeloze nachten, opvliegers, moodswings en (bij mij) haaruitval.

Lucrin is echt niet iets om zomaar even te proberen. Ik zou als ik jou was dus echt opkomen voor jezelf, hoe moeilijk dat ook is.

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Het word dan idd lucrin die 3 mnd werkt.
    Het is een gyn, maar denk een assistent. Die vervangt eigen gyn omdat die met vakantie is.
    Maar ik denk dat ik het niet ga doen.. En wacht op gesprek met eigen gyn 9 mei en dan colposcopie 14 mei..
    En pas na die uitslag verder kijk.
    Al wil ik het liefst wel van de pijn af.

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    TS: hebben ze het bij jou trouwens nooit gehad over endometriose?

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja dat dacht deze gyn wel.. Wel weet ik zeker pcos. En heel veel verklevingen van de keizersnedes en die houden bloed en vocht vast zei de gyn, elke echo zit mijn baarmoeder vol oud bloed wat blijft hangen
    Dus vandaar dat deze gyn wil plat leggen met lucrin.

7. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik vind je klachten namelijk ook erg goed passen bij endometriose, maar een afwijkende PAP is nooit een goed teken en dat zou echt eerst onderzocht moeten worden via een colopscopie vind ik.

Dit klinkt heel hard maar ik zou tot aan dat onderzoek even helemaal weg blijven van de hormonen (ook van de pil). Echt even doorbijten totdat je het onderzoek gehad hebt, en dan met jouw eigen gyn bespreken wat het plan is.

Ik zou ook zelf gaan inlezen over wat lucrin precies in houdt en wat de verdere gevolgen kunnen zijn van het gebruik ervan. Mijn ervaring is het echt troep en een onderdrukker. Het lost niets op, je onderdrukt er alleen maar je klachten mee. Op de lange termijn hoor ik ook schrikbarend veel vrouwen met hormoongevoelige borstkanker. Het is nog nooit bewezen maar er lijkt een verband te liggen tussen het gebruik van hormooninjecties en kanker. En dan nog maar te zwijgen over alle bijwerkingen van Lucrin waar je last van kunt gaan krijgen. In eerste instantie vond ik het geweldig dat ik geen pijn meer had, maar na een tijd vond ik de bijwerkingen zo verschrikkelijk, ik was helemaal van het padje af en ben uiteindelijk dan ook weer gestopt met de Lucrin.

Het is een heel heftig medicijn en ik vind dat je recht hebt op het maken van een weloverwogen keuze hierin, en niet zomaar iets proberen omdat de vervanger het wel interessant lijkt om te kijken of er iets gebeurt.

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja precies, ken wel de ortwerkende lucrin die ik gebruikt heb bij de ivf behandelingen.

Ze willen het juist proberen zodat ze zeker weten of de klachten daarvan komen.

Ik heb pas sinds een half jaar last en de laatste 2 mnd veel erger..
    Aan de ene kant snap ik hun wel dat ze op deze manier willen kijken of het idd echt van de endometriose komt zoals ze vermoeden of dat het ergens anders vandaan komt. En op een andere manier kunnen ze dat niet testen zei ze.

Ik heb zelf het idee dat het door de PAP afwijking komt, tis wel toevallig dat ik ineens klachten krijg en daarna per toeval bij uitstrijkje ontdekt word.

Maar goed ik ben geen dokter ;)

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Zo heb vanmorgen het zh gebeld en verteld dat ik eigenlijk heel erg twijfelde, nu was deze assistente heel begipvol en heeft me stiekem tussen in gepland voor maandag bij mijn eigen gyn!
    Beter om met hem alles eens te bespreken ipv een invaller.

10. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Dat is idd fijner meis!

11. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Dat is fijn zeg. Goed gedaan en succes maandag.

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Thx ;)

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat de assistent je er tussen in gepland heeft!

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Goed idee! Succes alvast, hopelijk nu een beter plan van aanpak!

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Beter zeg, hopelijk maandag meer duidelijkheid.

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    succes!

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Thx meid ;)

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoe is het gegaan?

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Mijn baarmoeder en baarmoedermond moeten eruit :(
    Word een heftige operatie ivm operatieverleden.
    Zitten wel meer risico's aan en duurd wat langer..
    Moet nu snel opvang voor de kids zien te regelen..
    Door mijn scheiding zit ik in een andere stad waar ik nog niemand ken enzo.
    Pfff zal pittige periode gaan worden, zie er echt tegenop!

De ideeën van de invaller waren zwaar onjuist volgens mijn eigen gyn!
    Ben ik blij dat ik koppig ben en vrijdag niet gegaan ben om de lucrin te gaan halen.

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Eruit? Wil dat zeggen dat het om baarmoederhalskanker gaat? Op welke termijn is de operatie en wat wordt er aan aanvullende onderzoeken gedaan? Ik wist wel dat het geen PCOS was, dat sloeg werkelijk nergens op... Maar ik had op beter nieuws gehoopt.

Deel Deze Pagina