hopelijk zit ik in het goede topic! sorry als het niet zo is hoi, ik ben opzoek naar leuke creatieve ideeën om geld in te kunnen zamelen voor stichting No Guts No Glory, een vriendin van ons is is ernstig ziek, en is diegene die door NGNG de behandelingen in duitsland kan doen tegen Kanker, in nederland is ze als kansloos weggeschreven om het zo maar even te zeggen, en kunnen (WILLEN) niks meer voor haar doen, en in duitsland zijn er behandelingen die goed aan slaan, maar nog niet in nederland gedaan en vergoed worden. (even een link als je wil weten wat no guts no glory is: Dat meisje van ) via facebook word dit overal al gedeeld en ik ben op zoek naar leuke ideeën om geld in te kunnen zamelen en zo bij te kunnen dragen! ik wil haar de kans kunnen geven die behandelingen te ondergaan, zodat ze misschien wel extra tijd heeft, extra tijd met haar zoontje van nu 5 is het belangrijkste voor haar, dat hij later nog kan zeggen, dat was mijn moeder en ze heeft er alles aan gedaan om zo lang mogelijk bij mij te kunnen zijn, (lees bericht als je wil weten waar ik het over heb want heb vrij weinig tijd moet zo naar mijn werk) en dan hoop ik vanavond wat leuke ideeën tegen te komen hier! er is nog weinig tijd om het bedrag in te zamelen vandaar dat ik me haast met dit bericht. misschien haast ik me zo erg dat ik onduidelijk overkom, maar het valt als een klap voor ons dat de kanker weer actief is... het ging juist beter.
Niemand met leuke ideetjes? Ik wil graag dingetjes maken, wat niet zo duur is voor het materiaal maar leuk is om te verkopen. Er zijn al mensen die sieraden maken en knuffeltjes haken. Dat haken wilde mij niet echt lukken... Iemand nog meer ideeën in die richting?
Misschien die nieuwe armbandje die je maakt met elastieken (te koop bij action) die maak je met een loom (was gisteren een topic over). edit: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/506967-rainbow-loom.html
Armbandjes maken van kralen, of een simpel rood touwtje met een ring in het midden. Of een lemniscaat. Ik vind die armbandjes altijd heel mooi en zijn denk ik niet zo moeilijk om te maken. Verder kan ik alleen maar zeggen: kijk op pinterest onder DIY
ohja dat bakken is ook nog wel een leuk idee! moet alleen even kijken hoe je dat dan kan gaan verkopen jammer dat koningsdag nu net voorbij is anders had ik daar gewoo kunnen staan en die armbandjes klinken ook wel leuk! ik had ook wel is gehoord van swan market, dat is 18 mei weer in rotterdam en kan je voor een niet zo groot bedrag een kraampje huren en daar de hele dag staan, misschien maak ik voor dan wel cupcakejes en taartjes en armbandjes om te kunnen verkopen moet alleen even kijken hoe en wat, er zullen vast wel meer mensen op de markt gaan staan dankje voor de leuke ideetjes! als nog iemand ideeën heeft noem ze maar op!
wanneer je een kraam gaat huren zou ik er groot bij schrijven dat de opbrengst naar de stichting gaat. Cake- pops is ook leuk om te maken en wanneer je ze verpakt ( wibra heeft zakjes om ze los te verpakken) ziet het er leuk en goed uit. Wanneer je baksels verpakt verkoop je misschien iets meer?
Minder creatief maar misschien wel winstgevender, ga op zoek naar sponsoren. Als winkels, zelfstandigen of andere instelling aan jou mooie spullen willen doneren, kun je een loterij houden. Als je de loten voor bijvoorbeeld 2,50 verkoopt schiet het al aardig op en hebben de mensen een leuke prijs. Wij doen dat op school met de fancy fair en dit verloopt altijd erg goed! Ps wat erg voor je vriendin, en wat fijn dat jij je zo inzet!
Ik loop hard voor het spierfonds, heb met de dam tot damloop 1200 euro opgehaald, daarna wat kleinere loopjes met 3 andere nog zo'n 600 euro en over 2 weken een halve marathon ter waarde van bijna 500 euro. Dus dat is een sportieve optie. Verder cupcakes een goed idee, kan je bijv. aan collega's verkopen maar ook op een markt. Laatst was ik in een speeltuin, daar kon je een ei voor een euro kopen en op 2 medewerkers gooien. Die euro's gingen ook naar een goed doel. Liep als een trein, dus dat kan je misschien ook nog ergens doen tijdens een evenement bij je in de buurt.