Huisarts op hap

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Klopt bij ons ook. Meestal is het een boterhammetje in de auto op weg naar de huisartsenpost. Om 8u 's ochtends beginnen en om 16.20 de laatste patiënt van het spreekuur, en vanaf 17u tot 23u dienst op de huisartsenpost. En de vlg ochtend om 8u weer paraat. En ook huisartsen hebben te kampen met eigen kinderen die hen 's nachts wakker houden in de uren dat ze thuis zijn. Wij hebben 2 huisartsen in de praktijk met hele jonge kinderen. Dat is echt aanpoten, zulke dagen. Dat benijd ik als assistente echt niet.

Syane, Liekje81 en Evanesco vinden dit leuk.
  2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    :D:D:D
    We weten het, MadelnUSA, en we weten ook hoe zwaar kan zijn als arts. En daarom zetten we (ik althans) met liefde en plezier nog een extra bakje koffie voor jullie om 16u ;) voorafgaand aan het laatste spreekuur

Athina vindt dit leuk.
  3. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Oeh. Dan krijg jij extra punten.

Koffie zetten voor de artsen doen wij niet. Dat kunnen ze ook zelf :roflmao:

Vaak is koffie halen ook wel een fijne vlucht uit de spreekkamer. Die 4 muren ben je ook wel even zat soms, als arts zijnde.

Athina vindt dit leuk.
  4. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Wat lief dat je dat zegt!

Gelukkig krijgen ik op mijn werk ook wel de waardering. Hoor het ook wel eens anders van collega's uit andere praktijken.

En het is natuurlijk niet alleen maar kommer en kwel. Het blijft een super vak.

5. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat doen ze hier ook, echt onbeschoft.
    Komen ze een potje pis brengen onder lunchtijd.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zo herkenbaar en ook dat ruitje openschuiven. Ik heb het ook weleens gewoon terug dichtgeschoven met de mededeling dat ik ze zo verder zou helpen. Wij hebben ook patiënten die bij de voordeur ons gaan bellen om te controleren of we wel opnemen want ze denken immers dat we de hele dag koffie aan het drinken zijn en zitten te roddelen,
    Mensen hebben werkelijk geen idee. We zouden echt een hele soapserie kunnen schrijven met verhalen uit de praktijk ;)

Casara en Evanesco vinden dit leuk.
  8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Soort De Luizenmoeder, maar dan 'De Doktersassistente'. :roflmao:

Louise11110, Lumiere, toch3 en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Lief van je! Gelukkig vertelt mijn werkgever regelmatig dat ie boft met me. :thumup:

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja hoor ik hen met de jongste 1x zijn eigen ha getroffen op de hap. En een keer voor mezelf trof ik onze eigen assistent.

11. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ot ja dat kan hier ook een keer eigen huisarts gehad.

Off en ik zit te twijfelen om me om te scholen tot doktersassistente. Hmm

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het is wel echt leuk hoor! Erg afwisselend. Je hebt bij elke baan wel wat, haha.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja echt hoor, af en toe ben ik gewoon verbaasd over sommige patiënten
    Gelukkig hebben we een sterk team en lachen we veel weg

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Joh het is echt wel leuk, geen dag is hetzelfde.
    Belangrijk is dat je snel kan schakelen en vooral je hoofd koel blijft houden.
    De ene praktijk is ook de andere praktijk niet. Ik werk in een stadspraktijk met veel lagere sociale klassen waar veel problemen zijn maar ook veel hoog opgeleiden die denken het ei van Columbus te hebben uitgevonden ;)
    Juist die verschillen zijn zo leuk. Je moet ook wel een beetje assertief zijn maar dat leer je wel, ik doe dit werk al 20 jaar en laat me het kaas niet meer van de brood eten. Als een patiënt zich als een hork gedraagt benoem ik dat ook bij die persoon, hier worden we regelmatig in getraind en bijgeschoold.

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Echt?!?! Wauw.

Als jou werk zo onbelangrijk is, waarom doen dan al die mensen een beroep op je?

Die zou ik terug kaatsen de volgende keer ;)

16. rums

rums Niet meer actief

Ik ben wel benieuwd wie het inroosteren doet voor de hap. En hoever van tevoren krijg je te horen wanneer je staat ingepland . En kun je dan bijvoorbeeld nog een dienst ruilen met een andere arts?

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Op onze hap krijgen ze het rooster al in omkober ergens voor het hele jaar erop. Dan hebben alle artsen hun vakanties al bepaald. Wij moeten in september de vakanties al plannen dus. Ruilen is dan dus niet nodig. Je kan wel diensten verkopen. Dat doet mijn werkgever vaak met de nachtdiensten.

18. rums

rums Niet meer actief

Wat houd dat verkopen dan in?

19. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Dat je een waarnemend huisarts (dus zonder eigen praktijk) betaalt om de dienst te doen. Voor de diensten krijg je als praktijkhouder een bepaald tarief per uur. Je kunt deze vergoeding ook gebruiken om een waarnemer in te huren. Die mogen wel hun eigen uurtarief bepalen (afhankelijk van welke dienst het is en welke (feest) dag) dus het kan zijn dat je dan meer kwijt bent dan je vergoed krijgt..

Ik verdien als waarnemer ongeveer 30%van mijn inkomen met HAP diensten (3 dagen doordeweeks van 8-17u en dan nog gemiddeld 3 diensten per maand erbij) , bij sommigen is dit meer (er zijn waarnemers die bijna elke week meerdere nachtdiensten doen), als je al 4 of 5 dagen overdag werkt is het vaak minder..

rums vindt dit leuk.
  20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, scheelt mij weer typen :thumup::roflmao:

Deel Deze Pagina