Huisarts op hap

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rums

rums Niet meer actief

Dank je!

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    @mcw heeft het al heel mooi uitgelegd. Dat verkopen gaat soms onderling, via via zeg maar. Maar er is ook een site voor, waarneembemiddeling heet die. Daar kunnen huisartsen hun diensten die ze kwijt willen op zetten. Daar kan je dan als waarnemer op reageren. Zo kan je dus diensten (ver)kopen.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Toch apart eigenlijk Wij hebben hier 2 posten in de buurt.

1 op 15 min rijden waar onze eigen huisarts draait

2 op 25 min rijden waar wij dus heen moeten..

Op post 1 mogen we niet komen en worden we naar post 2 gestuurd

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Dat is gek. Ik dacht altijd dat je gewoon naar de dichtstbijzijnde ging.

@ de assistentes: draaien jullie ook mee in de diensten op de HAP?

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee, ik niet meer. Vriend werkt altijd al 's nachts, dus met een kind is het niet handig als je allebei nachts werkt. Ik ken assistentes die combineren.

6. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb tijdens mijn hbo opleiding als "bijbaan" op de huisartsenpost gewerkt. Voltijd studie maatschappelijk werk en daarnaast 12-16u per week op de post. Dat was best een pittige tijd, maar toen had ik nog geen relatie en geen kinderen. Ik ben ondanks mijn afgeronde hbo-studie toch altijd als doktersassistente aan het werk gebleven. In eerste instantie omdat ik als maatschappelijk werker niet aan het werk kwam ivm crisistijd en geen ervaring behalve jaarstage. Heel veel korte contracten op poliklinieken gehad. En inmiddels zit ik bijna 6 jaar in een leuke dorpspraktijk waar ik als het aan mij ligt tot mijn pensioen blijf :)

Inderdaad, vergeleken met de huisartsenpost ken je de mensen. Zeker in een dorpspraktijk. Onze wachtkamer lijkt soms net een café haha, sommige mensen gaan vanuit de spreekkamer gewoon weer terug naar de wachtkamer om een babbeltje af te maken met iemand :roflmao:

En dat koffie zetten....dat is hier wederzijds. Wie tijd heeft maakt koffie, zowel de assistentes als de artsen.

7. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik zat tijd terug in de dagpraktijk even aan de balie (ben poh eigenlijk). Had iemand aan de telefoon en er was patiënt niet geduldig genoeg om even te wachten tot ik klaar was met bellen. Dus hij schuift ook het raampje open en vanuit een reflex schoof ik het zo weer dicht. Toen ging hij op de bel duwen. Mijn collega's lagen in een deuk om mijn actie! Sindsdien zit er een briefje op het glas .

jolien 1986 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier iig wel. Ik had s avonds de HAP gebeld voor overleg over een client van mn werk. De volgende dag belde ik de huisarts van mn client en legde ik het verhaal uit. De huisartsassistente vroeg me toen of ik de dag daarvoor s avonds met de HAP gebeld had want ze herkende het verhaal. Bleek dus dat ik haar de avond daarvoor ook aan de lijn had gehad...

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja die mensen zijn gewoon te erg, heb ik ook weleens meegemaakt maar zag het uit mijn ooghoeken al aankomen dus hield mijn hand al tegen het raampje zodat die het niet kon openschuiven. Die mensen moeten echt opgevoed worden hihi

Casara en jolien 1986 vinden dit leuk.
  10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Inderdaad!
    Wij hebben altijd al op de privacy gelet maar sinds de AVG zijn we daar echt heel streng in. Dus zolang als we voor aan de balie aan de telefoon zijn blijft t raampje dicht. Moet zeggen dat de meeste mensen wel geduldig afwachten! Een enkeling heeft nog wat opvoeding nodig.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik weet dat onze huisartsen inderdaad bij toerbeurt op de dokterspost zijn ingepland. Toevallig kwam ik twee weken geleden één van "onze" assistentes tegen op de HAP.

12. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Jazeker, vorig jaar had ons zoontje vermoedelijk een longontsteking. Onze eigen huisarts zei toen dat als de puf niet zou werken ik de hap moest bellen, ze zou dan zelf ons zoontje weer zien.

Dat is dus ook gebeurd :)

Deel Deze Pagina