en nu

Discussion in 'Kraamtijd' started by tricie83, Nov 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    8 weken geleden is onze prachtige dochter geboren.
    supertrots als ik ben op haar laat ik haar graag zien en iedereen die tot nu op kraamvisite is geweest en haar wilde/durfde vast te houden heeft dat ook gedaan.
    Nu komt woensdag avond alleen onze directe buren op visite , waarmee we eigenlijk niet op goede voet staan.

We zijn hier een jaar geleden komen wonen en ze doet niets anders als zeuren.
    We waren net in verwachting en de zolderopbouw op ons huis moest snel gaan gebeuren, de architect had blijkbaar alles eerder ingedient bij de gemeente dus het stond al in de krant voordat ik het wist.
    Toen ik dach hé de buurvrouw is thuis ik zal het netjes bij haar melden en gelijk vertellen dat we in verwachting zijn kreeg ik toch een partij shit over me heen.
    dat ze het graag had willen vernemen voordat het in de krant stond.
    En ja ze kan het niet tegenhouden maar ze wilde wel eerst overleggen met haar aannemer of het geen kwaad kon.
    Nu hebben alle buren deze opbouw mogen doen dus waarom wij niet ? en waarom roep je meteen dat je het zou willen tegenhouden?
    En waarom moet ik eerst bij haar toestemming vragen ze is de koningin niet ?
    Op de dag dat mijn man er mee ging beginnen (alles zelf gedaan )heeft ze ook heel erg lelijk gedaan terwijl mijn man keihard stond te werken om het op tijd waterdicht te krijgen maar ja het weer heb je niet in de hand.
    dit om even duidelijk te maken hoe gezellig ze is (ahum)

Nu heb ik onlangs een pakket voor d'r aangenomen die ze dus moest ophalen en gaf ze aan "o ja we moeten nog even een kraamvisite afspreken "
    ik dacht eigenlijk o nee toch , maar goed wil het wel proberen.
    Het kwam me meer over alsof het een verplichting voor haar is.
    Nu wilde ze eerst per se op een zondag,
    Nu zitten we tot half december al vol en die ene zondag warop we niets hebben wil ik ook even voor de fam hebben.
    Aangegeven dat ik alleen doordeweeks s'avonds kan maar dan wel redelijk vroeg want mijn kinderen gaan om half 8 naar bed.

was ook al moeilijk maar ze ging haar best doen om dan om 1900 uur te zijn maar ze verwacht half 8.
    wat zal ik doen als ze toch zo laat komen , gewoon de kleine meid op bed leggen wil har eigenlijk niet uit haar ritme trekken maar ja ze komen toch om haar te zien.
    Ook heb ik heel sterk het gevoel dat ik niet wil dat ze haar vasthoudt , heel raar eigenlijk maar iemand die zo lelijk al heeft gedaan dat voelt niet goed.

ooo het liefst zou ik het helemaal afzeggen want ik krijg er al buikpijn van , maar ik wil ook laten zien dat ik boven al haar kinderachtige gedoe sta.
    Wat zouden jullie doen?

2. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Oeps wel een heel lang verhaal geworden , sorry

3. knap

knap Niet meer actief

Pff moeilijk verhaal. Mijn eerste reactie zou zijn niet.

Maar misschien breek het het ijs. Kleine kinderen kunnen bruggen slaan. Vernederende, Zou voor een keer kijken hoe het gaat. Je hebt beter een goede buur uit eindelijk naast je dan een verre vriend.

Maar als het niet goed voelt daarna gewoon op de oude voet verder gaan. zo nu en dan een pakje altijd handig voor je zelf. En laten doodbloeden het contact.

4. Greyhound

Greyhound Actief lid

Feb 27, 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo zou ik het doen:

Lekker laten komen die buurvrouw.

Is het tijd om je kindje naar bed te brengen dan doe je dat gewoon. Je hebt aangegeven dat half 8 bedtijd is.

Is je kindje nog wakker dan lekker bij je houden in een draagdoek en niet uit handen geven. Iig niet aanbieden om vast te houden en als ze het vraagt zeggen dat het niet past omdat ze dan weer te wakker wordt ivm slapen zometeen.

Soms is het bezoek waar je het meest tegen opziet het leukst (en soms ook gewoon niet leuk)!

Hier waaien de buren vaak snel even langs om te kijken, net voor etnestijd ook vaak. Dat is nou juist het handige van buren, even aanwaaien en ook zo weer weg. Maar wij hebben gewoon leuk contact met de buren.

5. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    thanks Greyhound, het is ook de dwarsligger van de buurt dus dat scheelt. Ligt gellukkig niet alleen aan mij al hou ik ook mijn mond niet dicht als iemand zo doet.
    We hebben al een aantal buren op visite gehad en er wonen hier veel leuke mensen met kindjes in ook dezelfde leeftijd, en die gaven het zelf al aan dat ze altijd loopt te miepen.
    Ik heb geen draagdoek maar hou haar denk ik wel bij me. en sta haar niet af dan raakt ze weer veel te veel geprikkeld zo voor het slapen gaan.
    Ze is al zo aan het etteren door de reflux, dat ik niet te veel aan haar ritme gaat klooien dat heeft ze er nu net lekker in zitten.
    dan had ze maar moeten komen op een tijd die ik aangaf want ik heb gezegd dat als ze om bijvoorbeeld half 7 komt dat ze dan altijd heel gezellig en wakker is ( uurtje voor het slapen gaan is het een echt gezellige kletsmajoor )
    en dan maar duimen dat ze weer gauw weggaan hihihi :)

6. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Sorry knap ik vergat je even, maar in ieder geval wordt het niet vasthouden maar wel even beneden houden in mama d'r armen.

7. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Maar als het contact niet goed is, waarom dan laten komen op kraamvisite, dat bepaal jij toch zelf en niet zij?

Of had je de buren uitgenodigd om langs te komen?

8. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Misschien is het wel een toenaderingspoging, en het begin van een beter contact met je buren. En dat is natuurlijk nooit weg! Gewoon een half uurtje tussen 19 en 19.30 uur, kopje koffie en beschuit met muisjes en dan zeggen 'hartstikke leuk dat je even geweest bent, nu ga ik de kleine de borst geven' En dan gaat ze vrijwel zeker direct weg :)

9. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Lastige situatie dit, snap helemaal hoe je je voel.
    Wat ik als tip kan geven over het vast houden is je kleintje lekker in de box leggen.
    Heb ik ook gedaan en niemand heeft hem vast gehad, teminste niet de kraamvisite.
    Je kleintje slaapt lekker veel (als goed is) dus dat half uurtje slaapt het ook wel en zo niet is er niks fijner dan in mama's armen te liggen ;).
    Tja en dat je niet op goede voet staat is minder.
    Vindt het raar dat de buurvrouw dan wel vraagt om langs te komen.
    Had je een kaartje bij hun in de bus gedaan?
    Denk dat ik hetzelfde had gereageerd als jou en ze ook gewoon langs zou laten komen.
    Denk maar zo het is maar een half uurtje ;)

10. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Helemaal vergeten om terug te reageren sorry dames.
    We hadden ze inderdaad wel een kaart in de bus gedaan.
    Wilde me ook niet laten kennen natuurlijk hé :)
    Uiteindelijk kwamen ze een kwartier te laat.
    heb de kleine meid nog even beneden gelaten en daarna naar bed gedaan , humeur werd er niet beter op. na 3 kwartier hadden ze het gelukkig ook wel gezien er was ook weinig gespreksstof verder.
    Volgende ochtend zei ze niet eens goedemorgen terug ?!?!?!

Ben blij dat dat weer achter de rug is.

11. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Hihihihihi denk maar zo, daar ben je ook weer van af toch ;)

12. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Gelukkig wel hahaha,

13. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

Feb 19, 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Effe nieuwsgierig had je nog wel een kadootje of iets gekregen;)

Share This Page