Huisarts op kraamvisite?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door SushiLover123, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kwam jullie huisarts op visite in de kraamweek?

1. Ja, vanzelf.

2. Ja, op mijn verzoek.

3. Nee, mijn huisarts doet dat niet.

4. Nee, hoefde niet van mij.

5. Niks van gehoord, ben er ook niet zelf achteraan gegaan.

6. Anders.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. beccie

beccie Niet meer actief

bij ons kwam de huisarts ook uit zichzelf even langs :)

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier is de huisarts bij alle 4 op bezoek gekomen.

3. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste niet.

Bij de tweede wel. Maar wel pas nadat mijn man die ochtend op spreekuur was gekomen. Toen stond ie ineens diezelfde middag op de stoep.

De vk had wel gezegd dat hij meestal wel langskwam in de kraamtijd, maar die was inmiddels voorbij, dus ik had hem niet meer verwacht.
    Ik vond het wel leuk hoor dat ie toch nog kwam, maar ik voelde me wel enigzins overvallen door t onaangekondigd bezoek. De kraamhulp was net een paar dagen weg en wij waren gesloopt door de gebroken nachten dus opruimen kwam er niet echt van. Dus we zaten er alles behalve 'netjes' bij.

Voelde me wel opgelaten toen, maar gelukkig was ie met een minuut of 10 weer weg.

Volgens mij is het voor de huisarts makkelijk verdienen als ze daar consultkosten voor in rekening brengen bij de verzekering. Denk dat als eigen bijdrage voor de huisarts ook gaat gelden, dat dan veel kraamvrouwen de huisarts er niet meer in laten als ie op kraambezoek komt. ;)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Onze huisarts heeft even gebeld, maar onze omstandigheden waren ook wel enigszins bijzonder: vorig jaar een aantal miskramen, na een zware tijd met Thirza, waar de huisarts ook alles van weet. En nu na een zware periode met extreme aambeien (die o.a. door haar 2 maal zijn open gesneden) een ingeleide bevalling gehad, waardoor ze dus even wilde weten hoe alles was hier.
    Weet niet of ze dat bij iedereen doet.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb mijn huisarts nog nooit gezien, en hij is dus ook nog nooit op kraamvisite geweest. Ik regel altijd alles telefonisch met de assitente, en die paar keer dat ik er met de kinderen geweest ben hadden we altijd de huisarts in opleiding. Moet zeggen dat ik het dus ook wel erg raar zou vinden als hij nu ineens op kraamvisite zou komen :D

6. Koon

Koon Niet meer actief

Niet op bezoek geweest, wel even gebeld.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja, bij beide kwam hij langs. Hij wilde ze graag onderzoeken, dat vond hij als huisarts belangrijk. Ook om te kijken hoe het met mij was, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk..
    Maar mijn ha heeft jaren als verloskundige gewerkt, dus dat is voornamelijk de hoofdreden dat hij bij elke pasgeborene langskomt..

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Bij ons kwam de huisarts niet langs, wel zijn we door de assistente gebeld. Zo konden ze meteen alle juiste gegevens in het systeem zetten (meeste hadden ze wel van het geboortekaartje). En we hadden meteen een gezellig praatje!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Bij de eerste even gebeld, bij de tweede niks.

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Mijn huisarts was pas op de hoogte van zwangerschap/geboorte toen hij het bevallingsverslag had ontvangen an de verloskundige. Niet langs geweest, had ik ook van opgekeken, kom nooit bij die man.

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Tot en met dag 8 kwam de verlos om de dag, daarna kwam de ha telkens. In mijn geval ging het niet soepel na de bevalling en kwam hij elke dag 2 weken lang langs.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Het was nooit in mij opgekomen dat het normaal zou zijn dat de huisarts op visite zou komen. Die komt al niet aan huis als je ziek bent, laat staan wanneer je kerngezond thuis zit.... ;)

Vind het nergens voor nodig. Heb wel een kaartje gestuurd en die heeft nog lang in de wachtkamer gehangen. Dat vond ik wel leuk.

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ja, om zijn nieuwe patientje te zien en bij fien ook nog een keer extra om te kijken hoe het met mij ging, hij heeft ook nog eens gebeld. Vond het erg fijn, soort extra service :)

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hier bij beide geweest en 2 verschillende praktijken en huisartsen.

Bij de 2de kwam die ook ff kijken hoe het met mijn keizersnede ging, want ziekenhuis had gemeld dat die ontstoken was......extra controle dus. ;)

15. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    De verloskundige noemde tijdens een bezoek wel dat de ha nog wel zou langskomen omdat het standaard was maar hij is nooit geweest. Maakte me verder ook niets uit hoor, kom er zelf eigenlijk ook nooit dus had meer zoiets van 'wat komt 'ie doen dan' hahaha.
    Maanden later ivm oorontsteking eens met haar langs geweest en toen zei hij wel dat hij niet was langs geweest, alsof dat ontschoten was of zo. Ach ;)

16. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier kwam hij zelf, maar ook omdat mijn dochtertje ineens blauw was geworden in haar gezichtje en omdat ik ziek was. Een week later kwam hij nog eens langs toen hij toevallig in de buurt was, gewoon even kijken hoe het ging. Dat vond ik we heel attent :) Verder was dat ook wel terecht overigens, want hij weigerde de eerste keer naar het hartje van mijn dochter te luisteren, terwijl de vk dit expliciet aan hem vroeg, volgens hem was daar in het ziekenhuis al naar geluisterd. (Uiteindelijk heeft de ka wel nog geluisterd die dag, en hij vond het belachelijk dat de ha het niet serieus had genomen omdat een hartruisje bij een baby best gemist kan worden de eerste dag. Maar er was niets aan de hand, gelukkig!)

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    3 kindjes gekregen en de huisarts is nooit langs geweest.

Bij de eerste was de praktijk gesloten i.v.m. vakantie, ze heeft daarna nog wel gebeld of ze langs moest komen.

Bij de 2e en de 3e volgens mij ook... maar was niet nodig.

Ik ben er zelf trouwens ook nog nooit geweest (man ook niet)... hopelijk blijft dat ook nog even zo.

18. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn huisarts stelt al diagnoses voor eczeem en andere dingen op 2 1/2 meter afstand vanaf zijn bureau, want opstaan is vermoeiend. Ik vind het dus niet vreemd dat ik na de bevalling en ons kaartje nooit wat van hem heb gehoord.

19. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hier ook. Ze komt natuurlijk kijken hoe het met de mama is. Maar ook de nieuwe "patient"welkom heten.
    Vind het wel fijn overigens. Ook belde ze me toen ik 3 maanden later werd geopereerd aan me galblaas. Was net weer in huis. Ze is sinds me 1ste zwangerschap erg betrokken. En noemt me gelukkig geen u en mevrouw meer...nu gewoon bij de voornaam...

20. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    De huisarts is hier bij allebei de kindjes even geweest.. Was, naar mijn idee, niet echt nodig ;)

Deel Deze Pagina