Huisarts op kraamvisite?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door SushiLover123, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kwam jullie huisarts op visite in de kraamweek?

1. Ja, vanzelf.

2. Ja, op mijn verzoek.

3. Nee, mijn huisarts doet dat niet.

4. Nee, hoefde niet van mij.

5. Niks van gehoord, ben er ook niet zelf achteraan gegaan.

6. Anders.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoe weet jij dat er geen rekening is gestuurd? De rekeningen van de HA gaan direct naar de verzekering. Die krijg jij nooit te zien.

2. adi

adi Niet meer actief

1 week na mijn bevalling stond de vervangende huisarts ineens op de stoep. De huisarts was op vakantie en zij had mijn bevallingsrapport gekregen en kwam even naar de kinderen kijken.
    Ze had totaal niet bij stilgestaan dat babys die met 30 weken geboren zijn na 1 week zeker niet al thuis liggen... Volgens mij voelde ze zich hierdoor 'een beetje dom' en is ze vrij snel vertrokken. Ze vroeg niet eens hoe het met mij en met de kinderen ging.

3. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Mijn huisarts zit in een andere dorpskern als waar ik woon, eigenlijk zou ik ook van huisarts moeten veranderen.
    Maar omdat ik zo vertrouwd ben met deze arts en ik van tevoren wist dat ik tijdelijk in een ander dorp zou gaan wonen ben ik daar gebleven.
    Hij heeft toen wel gezegd dat hij daar geen problemen mee heeft maar dat ik voor afspraken etc. wel naar de praktijk moet komen omdat hij dan geen thuisbezoeken doet.
    Ik heb er toen zelf voor gekozen bij hem te blijven ;)
    Toen ik in het ziekenhuis lag is hij trouwens wel langs geweest!
    Toen zij hij al dat hij in de periode dat ik was uitgerekend zelf op vakantie was en dat hij dus niet langs kon komen.
    Waarschijnlijk had hij het anders wel gedaan.

4. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Mijn huisarts is meteen de avond dat mijn vriend de bevallingspapieren heeft afgegeven langs geweest en heeft de kleine bewonderd.

5. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier kwam de huisarts niet langs. Maar had wel een kaartje gestuurd!

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wist niet eens dat dat gebruikelijk was...

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    de 1e keer kwam ze wel langs, dit keer heeft ze me gebeld om te vragen of ik het leuk/nodig vond dat ze langs kwam.
    ze is niet geweest, vond het niet zo nodig.

8. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik heb n geboortekaartje gestuurd naar mijn huisarts maar helemaal niets gehoord.
    Toen mn dochtertje 8w was vermoedde ik n verborgen reflux dus naar de huisarts, zij nam mij niet serieus en vond dat ik te ongerust was en hierdoor dochtertje ook. Zij had nog nooit van verborgen reflux gehoord, alle kindjes spugen en ik ben tenslotte dokter. Nou ik ben verpleegkundige en t zit in mn aard om mee te denken! Ik dus tranen in mn ogen fijn hormonen vermoeidheid en ongerustheid en dan niet serieus genomen worden. Paar dagen later terug omdat t niet beter ging, na boos geworden te zijn inclusief jaja weer tranen verwijzing ka gekregen om mij gerust te stellen en als er niets uitkwam moest er maar hulp ingeschakeld worden voor de moeder kind binding.
    2 weken later gestart met nexium via kinderarts ivm reflux!

Inmiddels overgestapt naar andere huisarts, telefonisch doorgegeven met uitleg aan assistente zij zou t bespreken met ha, nooit meer iets van gehoord en is inmiddels n maand geleden.

Hopelijk is onze nieuwe huisarts fijner

9. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Hier wel, mét een klein kadootje, beide keren vond het erg leuk.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dan loop je behoorlijk achter, als je als HA nog nooit van verborgen reflux hebt gehoord...

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Gestemd op 'niks van gehoord en er ook niet zelf achteraan gegaan'.

12. e1987

e1987 Actief lid

19 jan 2011
    456
    0
    0
    Brabant
    Hier is hij ook spontaan langsgeweest, in het ziekenhuis, ik had hem pas 2x gezien en herkende hem niet eens... haha!
    Vond het wel erg attent!

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier wel een kaartje gehad van de huisarts, maar verder niets. Ik zit er ook niet echt op te wachten verder :p

Nu heb ik een andere huisarts, zelfde als mijn man, dus daar weet ik het nog niet van. Ik weet wel dat de oudste ( zijn vader en zoon namelijk) wel altijd op bezoek komt in het ziekenhuis , als 1 van zijn patienten erin ligt.

14. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    zonder aankondiging langsgeweest en voor een dichte deur gestaan, wij waren op pad. Echt raar, werd heel gepikeerd opgebeld "dat ik niet thuis was" pfff, als je ze nodig hebt dan krijg je geen afspraak, en bij zoiets staan ze ongevraagd op de stoep.

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    heb anders gestemd omdat bij de tweede hij wel gebeld heeft.
    Is standaard maar bij de eerste is er blijkbaar wat misgegaan.
    Vind het wel goed eigenlijk dat een huisarts je even ziet of spreekt

16. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik vond het al een raar topic, maar om deze reden dus. Wat heeft die man bij mij thuis te zoeken, ik ken hem niet eens....

17. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Zo dat is wel een blunder zeg :)

18. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    bij kwam ie ook uit zich zelf langs. Ik was nog geen half uur thuis uit het ziekenhuis en daardoor behoorlijk overdonderd. Mijn man had hem bijna niet binnen gelaten omdat hij onze huisarts nog nooit had gezien :D

Deel Deze Pagina