Ik dacht er ook aan, maar ik heb zelf op dit moment last van een pigmentetende schimmel en dat ziet er toch wel weer net iets anders uit. Meer vlekken (rondjes) en geen streep. En er zitten ook geen bultjes op, het is puur het verdwijnen van het pigment.
Ik heb een donkere variant, geen idee wat het is, maar wilde je wel waarschuwen voor pedo's die je foto's zouden kunnen gebruiken.
Dat dacht ik ook net! Ik zou heel gauw je foto wat bijsnijden/aanpassen zodat je niet zit 'waar' de vlek zet. Verder heb ik totaal geen idee wat het zou kunnen zijn. Hopelijk kom je toch verder via de dermatoloog.
Nouja wat idioot joh. Ik denk dat mijn huisarts het op heeft gegeven bij mij om in discussie en gaan dan. Als ik door verwezen wil worden doet hij dat gelijk haha Het zou ook een lychen huidaandoening kunnen zijn. Ik heb regelmatig last van lychen planus in mijn mond maar je hebt ook huid varianten. Eis een door verwijzing hoor! Wees maar een bitch tegen die huisarts. Wat een mafketel. Succes! !
Ik heb het voor je opgezocht wat ik denk dat het is. Lichen sclerosus. Schrik niet van de online plaatjes want het hoeft niet ernstig te zijn/worden. Beterschap 💋
Ik zeg dit niet vaak, maar OMFG!! Eewwww!! Heb je die plaatjes gezien? Haha even serieus. Ik denk wel dat je gelijk hebt hoor. Ik zag 2 plaatjes waar het in ieder geval heel erg op lijkt. Ik bel morgenochtend gelijk naar de dermatoloog om te zeggen dat ik echt heel snel moet komen met haar. Dankjewel! Ps. Jullie hebben gelijk, heb maar gelijk d'r foto's verwijderd
Ja sorry ik dacht ik zeg het er maar bij dat je niet moet schrikken want dat wat online staat is natuurlijk het aller ergste! Ik he soms last van lichen planus in mijn mond. En als je dat googled schrik je je ook rot. Bij mij zie je een paar witte streepjes en voelt het niet lekker. Staat heel erg in verband met mijn weerstand! Heel veel succes! Liefs
Daarmee bedoel ik ook dat ik er soms geen last van heb en je ook niets ziet in m'n mond. Misschien lukt het ook bij je dochter om het"weg" te krijgen!🍀
Ik heb net de dermatoloog zelf gebeld en gezegd dat ze echt even naar m'n dochtertje moeten kijken omdat ze iets heeft wat huidkanker kan veroorzaken. Dus ipv de gebruikelijke 6 weken, mag ik as dinsdagochtend al komen met haar. Gelukkig! Nu nog een doorverwijzing halen
Dat weet ik ook, maar m'n hart stopte even toen ik dat woordje las. Het geeft een kleine kans op huidkanker, maar alleen als het in de schaamstreek zit. Het schijnt voornamelijk daar voor te komen. Het is een zeldzame huidziekte, dat jonge kindjes dat hebben is helemaal zeldzaam. Ik ben allang blij dat ze er nu wel naar willen kijken. Anders was ik sowieso wel naar de kinderarts gegaan om via die (om)weg alsnog uit te komen bij de dermatoloog.
Oh meid je weet nog niet of het een lichen probleem is he! Maargoed alle "huidkwalen" kunnen kanker veroorzaken volgens mij. Tenminste dat lees je overal. Lekker makkelijk vind ik dat altijd. Maak je niet te druk voordat je echt weet wat het is he! Kan ook dood simpele allergie zijn! Ik krijg gekke vlekjes van het plaksel van pleisters dat ziet er dan ook btje zo uit. Kan van d'r luier tjeerd komen ofzo. Succes meid!! En wat goed dat je vlot plek hebt gekregen. Die doorverwijzing krijg je wel hoor! Liefs
Je had helemaal gelijk! Ze heeft inderdaad een lichen probleem. Een vrij zeldzame vorm: lichen triatus. De dermatoloog was het nog niet eerder tegengekomen bij zo'n jong meisje. Het zou misschien vanzelf verdwijnen. Als het gebied groter wordt, dan gaat ie in december een biopt opsturen naar de patholoog (als ik het goed zeg).
Nou meid ben blij dat ik je heb kunnen helpen maar had gehoopt fout te zitten. Heel veel succes en we duimen dat het hierbij blijft 💋