hier precies hetzelfde... word er harstikke mesjogge van. nu doen ze er niet moeilijk over omdat ik zwanger ben, maar verder...drama en de huisarts van mn vriend...gaat ff lekker 2 weken op vakantie, ZONDER VERVANGER! kort gezegd: zoek het maar uit!
Nou ben dan toch geweest! En de huisarts gaf me groot gelijk dat ik niet tot morgen wou wachten 8) Ze vond ze echt ziek.... Bij mijn kleinste man zijn zelfs de longetjes niet schoon Nu hebben ze allebei een anibiotica kuur en wil ze ons morgen nog terug zien, omdat het weekend voor de deur staat! Hoop dat ze nu snel opknappen! En wachten hoefde niet was de enige in de praktijk maandag ben ik ook geweest had toen een afspraak om 16.40 en werd om 17.20 uur geholpen! Maar dat vond ik niet erg....
Uhm tja, uitlopen kan gebeuren. Maar toch vind ik dat je wanneer je belt zeker met zulke klachten (oftewel spoed) toch wel zeker dezelfde dag gezien zou moeten kunnen worden. Verder lijkt het me heel reeël dat als je belt voor een afspraak dat je dan een dag of war, of een week moet wachten. Ligt er natuurlijk aan wat voor klachten er zijn. Bij onze huisarts is er nog wel een inloopspreekuur, van 8.00 tot 9.00 ofzoiets, maar vervolgens zit je dan dus om 11 uur nog te wachten. Maarja, dat was al jaren geleden, ben al een jaar of 3/4 niet meer bij de huisarts geweest. 8) Enne beterschap voor je mannen!
Hier nooit problemen met de huisarts hoor... heb ze bijna nooit nodig...bij mn dochter pas toen ze anderhalf was geweest voor het eerst en als ik dan bel kan ik vrij snel terecht, het is dan ook iets wat echt zelf niet meer af kunnen. Meestal diezelfde dag en anders zowiezo wel bij een andere arts (werken er 4 in de praktijk). Als het heel erg is en ik heb geen auto dan komen ze gewoon langs smiddags als ze visites rijden (doen ze tussen 1 en 3) Moest toevallig vorige week met mn zoontje omdat hij erg benauwd was, moest toen ff wachten omdat er een speodgeval tussen kwam waar de arts echt ff acuur heen moet... nou als je dan die types in de wachtkamer hoort. Jeetje dat was echt niet geschikt voor de oren van mn dochter die ook mee was... die mensen doen toch ook alleen maar hun werk. Tuurlijk is wachten niet leuk maar een arts gaat vast niet voor niks zn spreekuur onderbreken. Die reactie van die mensen... dat vond ik pas ECHT erg!
Hallo meiden, Ik ben zelf ook doktersassistente bij een huisarts en ik begrijp jullie frustaties wel. Maar ik hoop dat jullie ook begrijpen dat het een stuk drukker wordt voor ons in de huisartsenzorg. Door de vergrijzing en doordat mensen met elke wisse wasje op het spreekuur komen wat ze zelf ook op kunnen lossen (niet dat jullie dat doen, jullie verhalen te horen). Wat ook erg is is dat mensen elkaar beginnen op te jutten van je zal wel dat hebben of als ik zou als ik jou was zou ik maar naar de dokter gaan of in het ergste geval dat de mensen alles gaan opzoeken op internet en dan komen ze bij de arts zo van ik heb dit of dat alsof zij er voor gestudeerd hebben. Dus meiden helaas de tijden veranderen, ik kan jullie mededelen dat wij het niet fijn vinden om te zeggen tegen de patienten u kunt vandaag niet meer terecht tenminste zo denk ik dan. Maar wat ik wel raar vindt is dat als kleine kinderen zo ziek zijn ze niet dezelfde dag terecht kunnen, ik vind en gelukkig de arts waar ik werk dat zieke kinderen altijd tussen door mogen komen en mochten de ouders niet naar de praktijk kunnen komen gaat de arts naar de kinderen toe. Groetjes Debster
moontje gelukkig vond de arts dat je niet voor niks bent gekomen en heb je een kuurjte gekregen nu hopen dat het snel aan slaat. suc6 en beterschaps voor de kids